default-header

Verandering karakter

Home Forums Ik kom graag in contact met… Verandering karakter

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #80757 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hi, ik wil zo graag in contact komen met partners van mensen die een hartaanval hebben gehad. 

    Mijn partner is veranderd. Nu na 18 maanden word het mij duidelijk dat zijn karakter erg veranderd is. En niet alleen maar ten goede.

    Ik hoop dat iemand dit herkent en met mij mee kan denken.

     

    #93829 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ook ik heb een myocardinfarct gehad en volgens mijn partner veranderd qua karakter. Ik denk dat maar aanvaardt moet worden.

    #93830 Reageer
    fritsmichels
    Deelnemer

    Nou hier heb je er 1. Mijn vrouw is ruim twee jaar geleden getroffen door scad met als gevolg een hartinfarct. In die twee jaar is zij, bijna, een geheel anders mens geworden. 

    Onvoorstelbaar.

    ik heb het er regelmatig over met mijn nog thuiswonende zoon die het ook opvalt. Ik heb geprobeerd het bij mijn vrouw zelf aan te kaarten maar geen schijn van kans. Dan ben ik gek.

     

    groet

    frits

    #93831 Reageer
    fritsmichels
    Deelnemer

    Ik heb reactie gestuurd

    #93834 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hoy heb inmiddels 4 x hartinfarct en 2x hartstilstand gehad ik merk dat ik veranderd ben in gedrag heb het daar zelf ook heel moeilijk mee want weet dat ik veranderd ben maar kan het niet terug krijgen naar het oude! ook omdat er al zoveel veranderd is door dit alles kwa vermoeidhijd en uithoudingsvermogen de ene dag ben je wat de andere kun je amper je bed uitkomen en puf je al als een oude diesel. hellaas je moet er mee leren leven/omgaan al is dat makelijker gezegd als gedaan geef ik toe!!

    #93835 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Karakterverandering kan een bijwerking van statines zijn.

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5005588/

    Mood, Personality, and Behavior Changes During Treatment with Statins: A Case Series

    (ik kan deze vette titel tekst hier niet kleiner maken)

    Groet,

    Lisa.

    #120162 Reageer
    Anja
    Gast

    Ik loop hier ook tegenaan. Ben nog wel erg zoekende. Kunnen jullie aangeven wat voor jullie de grootste/belangrijkste veranderingen zijn?

    #120243 Reageer
    Hr. C. de Wit
    Gast

    Hallo allemaal.
    Wellicht heeft iemand toch iets aan mijn toevoeging alhier.

    Ik heb op 16-03-2020 een spoed openhartoperatie ondergaan. Vier omleidingen verder kwam ik bij en had ik voor het eerst van mijn leven iets dat normale mensen emoties noemen. Ik ben autist (asperger) en bij mij zijn emoties grote onbekende…tot die dag.

    Allereerst had ik er geen controle over, maar na een halfjaar wist ik ook de rem te bedienen. Nu 2 en een half jaar verder zijn de emoties nog altijd aanwezig, maar kan ik er ook een beetje controle op uitoefenen

    Ik hoop dat dit blijven is

    #122785 Reageer
    A.J.H. van Schoonhoven
    Gast

    Goededag

    Ik heb vorig jaar tijdens het werk als chauffeur een hartinfarct gehad ik had weken daarvoor al wat klachten en helaas uit ervaring van van vader wist ik wat het was op mijn werk wisten ze van niks jawel dat ik last had van mijn linkerarm want die deed verdomd zeer maar ondanks dat gewoon me werk afgemaakt en daarna naar de huisarts gereden om vervolgens opgehaald te worden door een ambulance daar bij aankomst in het ziekenhuis meteen door naar de hartchirurgie voor het plaatsen van een stent in een kransslagader ik dacht zo nu is het klaar maar nee in maart dit jaar kreeg ik een omleiding van die zelfde kransslagader en nog heb wel wat klachten maar die komen op bij zware inspanning en ja mensen in de omgeving zeggen dat ik veranderd ben en dat merk zelf ook wel heel veel dingen boeien mij niet meer heb zelfs contact met directe familie verbroken sommige dingen vallen me zwaar tegen maakt ook fouten tijdens het werk en dat maakt me boos zelfs mij hobby heb ik niet meer opgepakt omdat ik het geduld niet meer heb helaas natuurlijk probeer ik het maar als het dan fout gaat dan ga ik met spullen gooien nu ben ik al jaren alleen dus niemand in mijn directe omgeving heeft daar last van bij alles wat ik doe denk ik 2 keer na en kan ik ook denken krijg de schijf lekker boeiend ook allemaal dus ja ik merk dat ik veranderd ben ik doe ook mijn best om weer mijn zelf te worden. Maar goed het is even niet anders

    #124514 Reageer
    martin
    Gast

    mijn vrouw heeft en week geleden een infarct gehad .nu dus week later geeft zij indirect mij de schuld hiervan . dit doet mij zo zeer .want ze is mij alles .en doe alles voor haar maar dan ook alles .ik bergrijp dat dit voor haar een ingrijpende gebeuren is .maar waar komt dit zo ineens vandaan ? ik laat het niet merken maar zit er behoorlijk mee .eigenlijk weet ik mij geen raad .wat te doen

    #124513 Reageer
    martin
    Gast

    mijn vrouw heeft en week geleden een infarct gehad .nu dus week later geeft zij indirect mij de schuld hiervan . dit doet mij zo zeer .want ze is mij alles .en doe alles voor haar maar dan ook alles .ik bergrijp dat dit voor haar een ingrijpende gebeuren is .maar waar komt dit zo ineens vandaan ? ik laat het niet merken maar zit er behoorlijk mee .eigenlijk weet ik mij geen raad .wat te doen

    #127338 Reageer
    arnolda
    Gast

    hallo, was ook aan het zoeken naar gedragsverandering na een hartinfarct. Mijn man heeft in 1999 een hartinfarct gehad, en daarna een bypass operatie. In 2019 heeft hij weer een bypas operatie gehad en ik merk inderdaad heel veel verandering in gedrag.. gevoelloos, als of alle emoties zijn afgezwakt…

    #127361 Reageer
    Morten
    Gast

    Hallo,
    Gisteren van mijn cardioloog te horen gekregen dat ik 1 klep in de aorta mis, bevestiging kwam via de mri-scan nadat deze niet getraceerd kon worden in het hartfilmpje/echo.
    Volgend jaar wordt ik 60 en heb tot nu toe een redelijk zwaar fysiek werkverleden met de laatste 4 jaar werk in 3 ploegendienst.
    Ik heb nooit last gehad van hartproblemen of een slechte conditie, vorig jaar begonnen met de inname van tamsulosine ivm vergrote prostaat wat resulteerde in een paar keer zwart voor ogen/duizeligheid en 1 keer bijna flauw vallen( was de reden voor vervolgonderzoek door cardioloog na verwijzing huisarts ).
    Zijn hier meer mensen met een bicuspide aortaklep en wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips?
    Volgens mijn cardioloog is mijn hart voor de rest prima in orde, geen verkalking,hartslag optimaal,bloeddruk goed, en moet ik pas over 3 jaar terug voor hercontrole.

    mvg
    Morten

    #127745 Reageer
    hans hillebrand
    Gast

    ik heb 4 april 2022 een openhart operatie ondergaan,waarbij ik 4 omleidingen heb gekregen
    Sindsdien ben ik constant moe en emotioneel en ik ben gauw geirriteerd.
    Nu een jaar later heb ik deze klachten nog.
    Ik hoop dat deze klachten zullen verdwijnen,maar een ergo therapeut zei dat
    ik met de vermoeidheids klachten moet leren leven.
    Ik merk zelf dat ik voor mijn omgeving wel moeilijker ben geworden.

    #128080 Reageer
    Monique
    Gast

    Mijn man heeft 2 jaar geleden in mei een hartinfarct gehad, 2 stents geplaatst en in oktober nog 3 stents. Sinds die tijd heeft hij vaak een kort lontje en loopt regelmatig te puffen als een oude diesel. Hondsmoe alsof hij een dag zware arbeid heeft verricht. Inmiddels 75 en nog dagelijk wat werken, ondanks zijn klachten toch doorgaan omdat bewegen goed is voor je.
    Hoop dat het ooit beter zal gaan maar ben bang van niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
Reageer op: Reactie #122785 in Verandering karakter
Je informatie: