default-header

vemoeidheid

Home Forums Herseninfarct vemoeidheid

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79016 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    De enorme vermoeidheid na een beroerte/tia schijnt een restverschijnsel te zijn, hoe komt dit? en gaat dat nog weg, zo ja na hoeveel tijd ongeveer?

    #84285 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Hoe het komt weet ik niet zou je aan de neuroloog kunnen vragen. Heb zelf 2 keer een TIA gehad (toen de huisarts kwam en vertelde dat ik een TIA had wist ik niet eens wat een TIA was)
    In het begin had ik steeds een gevoel alsof ik griep had en ook vreselijk moe.
    Ik denk dat de herstelperiode per persoon verschillend is. Heeft, lijkt mij ook te maken met conditie, leeftijd, gezond eten en bewegen. Net als het herstel na een operatie of andere zieke.
    Sterkte met het herstel.

    #84286 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Ik ken iemand die een herseninfarct kreeg vorig jaar, en die was ook erg moe daarna.
    Het is na een paar weken weer verdwenen (met oa Q10 en d-Ribose ….ter ondersteuning en herstel van de normale energieproduktie)

    Ik heb laatst een artikel gelezen over moeheid na infarcten (en ook na andere hersentrauma zoals een hersenschudding), maar heb het nu niet bij de hand. Ik zal kijken of ik het nog kan vinden 🙂

    Het ging over de reden van de moeheid: die heeft te maken met de verstoring van de produktie van ATP (dat is energie die elke cel nodig heeft, en het wordt gemaakt in onze “batterijtjes” in ons lichaam (in onze mitochondrien, onze energiefabriekjes dus).

    Het komt – in het kort – hier op neer: Door het trauma in het lichaam raakt de grondstof voor het maken van die ATP heel snel uitgeput, en moet het weer worden aangevoerd ( d-ribose is een belangrijke grondstof voor ATP, en magnesium ook, en Q10).

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #85857 Reageer
    karin136
    Deelnemer

    Ik heb zelf een herseninfarct gehad (2001 dus al een tijdje terug).
    Die vermoeidheid…
    Tja, het is een restverschijnsel, en nee, het gaat niet over.
    Helaas…
    Nu weet ik natuurlijk niet hoe het bij een ‘gezond’ mens is.
    Heb een aangeboren hartafwijking (ben 7x geopereerd tot nu toe) en bij één van mijn laatste operaties kreeg ik een CVA (herseninfarct).

    Het leven kost sindsdien heel veel energie.
    Met het denken, het praten, kijken waar je je voeten neerzet, hoe je je (half verlamde) kant een beetje kan gebruiken…
    Daarbij heb je je dagelijkse bezigheden die energie vreten…
    Kortom, sinds mijn cva ben ik moe.

    Of het nu komt van mijn hart of mijn cva…
    Eigenlijk maakt het niets uit en moeten we het beste uit ons leven halen.

    #86116 Reageer
    helga
    Deelnemer

    Hoi,

    ik ben en blijf erg vermoeid sinds ik een aortaklepvervanging april 2009 heb gehad en een herseninfarct juli 2009, ik ben al aan de 3e revalidatie bezig.

    gr Helga :laugh:

    #87591 Reageer
    alkimben
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Mijn herseninfarcten zijn alweer even geleden de laast twee jaar maar vermoeid ben ik nog steeds en soms heb ik een goede dag maar ik gebruik nu gewoon wat vaker mijn rolstoel en scootmobiel zo kan ik toch dingen zelf blijven doen zonder te veel energie te verbruiken.

    Groetjes Patries,

    P.S. vind het nog steeds het moeilijkste om mee omtegaan en te accepteren

    #88339 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    karin136 schrijft:Of het nu komt van mijn hart of mijn cva…
    Eigenlijk maakt het niets uit en moeten we het beste uit ons leven halen.[/quote]

    Kijk, dat noem ik positief denken en daarmee kom je een heel eind.

    Heb zelf al enkele hartinfarcten gehad en 2 CVA’s warvan de laatste 13 januari dit jaar (2012).

    Tegelijkertijd ook een epileptische aanval gehad, maar ik ga ook van dat standpunt uit……pluk de dag en denk niet aan morgen… en geniet van de nieuwe dag die je weer tegemoet mag gaan :blush: .

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #84286 in vemoeidheid
Je informatie: