default-header

Vandaag gestopt…..

Home Forums Roken Vandaag gestopt…..

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #82131 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Nou echt goed van je hoor!
    Het is ook wel begrijpelijk dat je er een emotioneel door bent geworden. Je stukje ontspanning is weg.

    Je kan inderdaad in het begin maar even de verleidende situaties uit de weg gaan. Je hoeft het jezelf niet moeilijk te maken. Niet de hele tijd in de walm van een ander staan.
    Dat had ik namelijk heel erg toen ik stopte. Nog altijd mensen die hele dagen in mijn directe omgeving paften ….

    Merk je afgezien van de vermoeidheid geen fysieke veranderingen?
    Stoppen met roken vreet gewoon energie. Het weerstaan van een sigaret vergt enorm veel energie, mentaal maar ook fysiek. Onbewust span je meer spieren. Je ontspant minder…
    Die vermoeidheid zal binnenkort wel weer over zijn en krijg je juist het omgekeerde 😛

    Succes ermee!

    #82132 Reageer
    Marly
    Gast

    Hey Melanie,

    super dat je nog steeds gestopt bent!!:) Goed van je zeg. En ook slim van je dat je vanavond thuis blijft denk ik, anders maak je het jezelf moeilijk. Over een paar weken zul je er wel klaar voor zijn 🙂
    Natuurlijk is het logisch dat het in het begin heel erg moeilijk is, vooral in zo’n soort situaties als je bijvoorbeeld ruzie hebt. Maar ga zo door!!

    #82134 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Grote klasse, Melanie. Prima dat je vanavond niet gaat. ’t Is inderdaad erg moeilijk om de verleiding te weerstaan als je wat gedronken hebt. Je bent nog niet van die lichamelijke verslaving af en dat duveltje blijft je nog even plagen.

    Over een paar weken, wanneer je wel naar een feest gaat, zul je merken dat je ook dan die verleiding weer even voelt. Maar dan is het niet meer dan een gedachte die door je hoofd flitst. Dat zul je gaan merken in elke nieuwe situatie waar je als ex-roker voor het eerst in terecht komt, waarin je vroeger gewend was te roken. Bijvoorbeeld: De eerste keer weer uit eten. Je bent dan zo gewend om na het voorgerecht weer even te roken. Gelukkig is er nu een rookverbod voor de horeca. Dus, als je uitgaat, ga dan naar tenten die zich hier aan houden. Dat helpt echt.

    Verder: Volhouden, je bent enorm goed bezig. Het gaat je echt lukken!!

    #82136 Reageer
    Marly
    Gast

    Dat is inderdaad waar. Het zal je enorm helpen denk ik, dat er nu een horecaverbod is. Dus dan zullen salsafeesten minder moeilijk zijn voor je denk ik. Althans, als iedereen zich aan het verbod houdt tenminste. Heel veel succes!!!

    #82137 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Nouja weetje wat mijn ervaring is dat de kroegen dus leeg zijn en iedereen buiten staat. Ik denk ook dat het voor de horeca een slechte zaak is dat rookverbod………eerlijk gezegd……..

    #82138 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Daar heb je volkomen gelijk ik in. Van de week was Joop Braakhekke op tv weet je wel van restaurant “Le Garage”, die zei dat z’n restaurant intussen op een perron lijkt waar iedereen net als in de trein, in en uit gaat, alleen om buiten een sigaretje ofzo te kunnen roken. Het rookverbod maakt de hele sfeer kapot, zei hij. De gezamenlijkheid is helemaal weg, dus ook de gezelligheid.
    Maar Melanie top van je hoor, dat je het volhoudt. Nog effe en dan ben je van die vervelende “afkick” verschijnselen af. Hartstikke goed van je.
    Je kunt trots zijn op jezelf!!!!!!!!

    #82139 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Nou Melanie..
    Petje af..

    Groetjes maria

    #82140 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    🙂 Zeker ook mijn petje af. Ook ik weet erg goed wat het is en wat je doormaakt, maar alleszins is het de moeite meer dan waard. Erg verstandig dat je even niet gaat stappen. Dat bemoeilijkt het doorzettingsvermogen alleen maar. Het rookverbod voor de horeca is natuurlijk toe te juichen. Zeker voor mensen die niet roken en de verstandige onder de rokers. Je hoeft tenminste niet naar buiten toe. Je hoeft niet stiekem op het toilet net een paar hijsen aan een sigaret te hangen. Stel je voor dat er een rookmelder hangt, net zoals in een vliegtuig. Wat die horecabazen betreft: onzin allemaal. Ze klagen steen en been dat hun kroegen leeglopen. In geloof er geen b… van. Of vergis ik mij en zijn wij Nederlanders zoveel anders dan andere Europeanen? Nee hoor. Precies hetzelfde en uit hetzelfde hout gesneden. Ook in bijvoorbeeld Italie en Frankrijk (waar al veel eerder een rookverbod inging) schreeuwden de heren horecaondernemers moord en brand dat ze failliet gingen. Ze trokken alle registers open en er waren demonstraties en weet ik wat al niet meer. Nu, na de gewenning van het rookverbod willen de uitbaters niet anders meer: ze realiseren hogere omzetten, want de mensen die eerder niet uit wilden / konden gaan vanwege de vervuilde lucht, zorgen nu voor een omzetstijging. Als de overheid in Italie opeens het rookverbod zou willen opheffen, zou de horeca zich onmiddellijk verzetten. Zo werkt het nu eenmaal. Mensen hebben lange tenen en zijn per definitie tegen veranderingen. Maar jij Melanie: jij verandert en bent flexibel en je staat stevig genoeg in je schoenen. Stop elke dag het bedrag dat je eerder beteedde aan het roken in een potje en ga over 3 maanden een lekker weekendje weg naar ….. Nou ja, vul zelf maar in. Boek dan wel een niet-rokers kamer, want er zijn nog steeds hotels waar gerookt mag worden. Ik ben benieuwd wanneer de overheid maatregelen gaat nemen, maar er zijn al vele hotels die het predikaat: rookvrij voeren. En ze varen er wel bij, want de kamers, gordijnen, bedden, restaurants, lounches, kortom alles is veel schoner en frisser. Ook rokers merken dat verschil en nemen het rookverbod op de koop toe want de hotels zitten overvol.
    Dus nogmaals: volhouden en de aanhouder wint. Sterkte….:kiss:

    #82141 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    In Duitsland is anders het rookverbod voor de kleinere buurtcafé’s opgeheven, omdat deze zaken het niet meer konden bolwerken sinds het rookverbod.
    Dus zo’n onzin is het allemaal niet.
    Los van het feit dat het natuurlijk ongezond is om te roken.

    #82142 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Die opheffing in Duitsland is van tijdelijke aard en slechts geldig in enkele deelstaten. Het zegt meer over het handhaven van het beleid dan over de situatie van de cafe-bazen. Het is overigens erg opvallend dat deze problemen in kleine dorpen veel meer de kop opsteken dan in de grotere steden. In Frankrijk en Italie had men in de beginfase in de achteraf liggende gebieden meer problemen dan in de steden. Kennelijk zijn de “stadse” mensen flexibeler en kunnen die gemakkelijker integreren (oftewel zich aanpassen). In Italie en Frankrijk bleek na consequente handhaving (hoge boetes voor roker en voor cafebaas) dat het snel geregeld was. Overigens is mijn instelling dat het ook nog iets met een sociale opstelling te maken heeft. We kunnen toch wel symphatiseren met mensen zoals Melanie en anderen. Zo erg is even roken nu ook alweer niet. Ik denk nog wel eens terug aan de periode dat men een rookverbod in de vliegtuigen wilde inlassen. De tv en radio en niet te vergeten de kranten stonden er bol van. Het was een grote schande. Het was het einde van de luchtvaart. Hoe konden mensen urenlange vluchten doorkomen zonder sigaret??? De oplossing bleek kinderlijk eenvoudig: heel simpel: even niet roken. Ook in de vliegtuigen lukt het zonder probleem.
    Dus Melanie: mijn steun heb je met hart en ziel. Geen gerook in openbare ruimten.

    #82143 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Wie zegt dat Melanie mijn steun niet heeft?
    Dit staat toch los van het rookverbod?
    Ik steun Melanie van ganser harte en heb veel bewondering voor haar.

    #82144 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Dolores schrijft:
    [quote]In Duitsland is anders het rookverbod voor de kleinere buurtcafé’s opgeheven, omdat deze zaken het niet meer konden bolwerken sinds het rookverbod.
    Dus zo’n onzin is het allemaal niet.
    Los van het feit dat het natuurlijk ongezond is om te roken.[/quote]

    Ik heb nergens geschreven dat Melanie jouw steun niet heeft, maar jouw tekst getuigt niet echt van volle steun. Voor mensen als Melanie en anderen die niet tegen rook kunnen is dat rookverbod toch geweldig!!! Lten we eerlijk zijn! Ik blijf erbij dat het onzin is dat de buurtcafe’s niet zouden kunnen overleven. Ik vrees dat je kunnen door willen moet vervangen. Want uit onderzoek blijkt dat het de rokende cafebazen zijn die niet kunnen overleven. Ze kunnen namelijk niet achter de bar uit komen om buiten te gaan roken. Dus ze denken niet te kunnen overleven. Maar ik weet het zeker: het lukt ze wel. Ze gaan er echt niet aan dood. Daar bovenop wordt het ontzettend opgeblazen door de pers. Misschien gepusht door de tabaksindustrie?? Ze zijn nog veel invloedrijker dan de farmaceutische industrie.

    #82145 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Ehm..tja om heel eerlijk te zijn ben ik dus tegen het rookverbod in kroegen. Ook als ex roker ik vind een kroeg ook heel wat anders dan een vliegtuig of een ziekenhuis of noem maar op. En dat rookverbod is er toch eigenlijk om het personeel te beschermen omdat die recht hebben op een rookvrije omgeving n dat terwijl ik laatst een reportage heb gezien waarin bleek dat meer dan 90% procent van het personeel zelf rookt. En uit eigen ervaring en waarneming kan ik zeggen dat ik vind dat de sfeer er niet op vooruit is gegaan……

    Maar ik ben ervan overtuigd dat ik jullie beider steun voor de volle 100% heb!

    #82146 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Dat bedoel ik dus.
    En mijn steun heb je voor 200 % :kiss:

    #82147 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Melanie schrijft:
    [quote]Ehm..tja om heel eerlijk te zijn ben ik dus tegen het rookverbod in kroegen. Ook als ex roker ik vind een kroeg ook heel wat anders dan een vliegtuig of een ziekenhuis of noem maar op. En dat rookverbod is er toch eigenlijk om het personeel te beschermen omdat die recht hebben op een rookvrije omgeving n dat terwijl ik laatst een reportage heb gezien waarin bleek dat meer dan 90% procent van het personeel zelf rookt. En uit eigen ervaring en waarneming kan ik zeggen dat ik vind dat de sfeer er niet op vooruit is gegaan……

    Maar ik ben ervan overtuigd dat ik jullie beider steun voor de volle 100% heb![/quote]

    Dat moge duidelijk zijn. Maar denk toch nog maar eens na over het rookverbod in de kroegen. Daar zou eigenlijk iedereen voor moeten zijn. Want het is simpelweg voor iedereen veel beter. Het personeel moet misschien wel tegen zichzelf beschermd worden in dit geval. We kunnen er trouwens lang en breed over discussieren, maar het is een feit dat heel Europa het erover eens is. En wat de sfeer betreftt heb ik toch andere ervaringen. Dat blijkt ook uit onderzoek in het buitenland waar het rookverbod al langer van kracht is. Daar is men er nu aan gewend en de sfeer is beter dan ooit tevoren. De rokers voelen zich niet meer belast omdat ze nu niemand meer tot last zijn. Ze gaan gewoon even naar buiten, roken hun sigaretje en gaan gewoon weer gezellig naar binnen. Alsof ze naar het toilet gingen. Geen probleem en geen bijwerkingen door het cafebezoek. Je kleren stinken echt niet meer. Ook veel minder hoofdpijn en ga zo maar door. Je signaleert uitsluitend voordelen. En: voor mesnen in jouw situatie is het gemakkelijker om naar de kroeg te gaan. En dat betekent toch een bijdrage aan de sfeer, want ik denk dat jij een gezellig type bent.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 86)
Reageer op: Reactie #82144 in Vandaag gestopt…..
Je informatie: