default-header

Vandaag gestopt…..

Home Forums Roken Vandaag gestopt…..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 86)
  • Auteur
    Berichten
  • #78702 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Zoals ik al eerder aangaf is voor mij vandaag de dag aangebroken om te gaan stoppen. So far so good zonder hulpmiddelen maar ik denk dat ik toch maar aan de nicotinepleisters ga want ik vind het ( nu al ) best moelijk….
    Ben eens benieuwd hoe ik het ervanaf ga brengen en dat niet de duivel in me ontwaakt 👿

    #82078 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Heel verstandige beslissing en ik denk dat die duivel wel mee zal vallen. Nicotinepleisters werken voor sommige personen heel goed, maar ik heb ook veel goede dingen gehoord over het stoppen in overleg met de huisarts.
    Tegenwoordig zijn er meer mogelijkheden dan alleen maar de nicotinepleisters. Onlangs hoorde ik ook van iemand die erg geholpen werd middels acupunctuur. De kosten werden zelfs vergoed door de zorgverzekering. Ook hebben sommige zorgverzekeraars faciliteiten om behulpzaam te zijn bij het stoppen.
    Af en toe een stuk fruit en frisse buitenlucht helpen tijdens het stoppen ook wel eens. Allen Carr heeft een erg succesvol boek geschreven over het stoppen. Zeker de moeite waard om te lezen. De kosten van het boek heb je er snel uit. haha.
    Veel, heel veel succes en sterkte bij het stoppen.

    #82079 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Melanie heel, veel sterkte en succes. Ik hoop dat je volhoud.

    #82080 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Veel succes! Ik kan je alleen maar zeggen als je echt heel zeker zelf wilt stoppen dan lukt het je ook. laat over een tijdje eens horen hoe het gegaan is.

    #82087 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Koop maar lekker wat pakjes kauwgom. Volhouden heh ;)!!

    #82088 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Jah…….inderdaad wat een hel zeg maarja dag 1 zit er bijna op gelukkig….

    #82093 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Melanie, een aparte vraag… die komen hier trouwens wel vaker voor. :laugh:
    Kan jij vertellen wat jij meemaakt, proberen uit te leggen op dit forum wat er door je hoofd schiet als je toch weer behoefte krijgt? Proberen de lezer wat inzicht geven in het stoppen.
    Er zijn al vaker vragen naar ervaring met stoppen met roken gekomen, maar dat is meestal achteraf gepraat.:side:
    Zou jij op de moeilijke momenten kunnen beschrijven wat je meemaakt, welke nadelen je ook de eerste dagen merkt? Misschien werkt dat ook wel een beetje therapeutisch.

    #82096 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hé Melanie, goed idee van Job! Hou je stop-met-roken-dagboek bij op deze site! Ik ben heel benieuwd en wens je alle succes toe, en veel sterkte!

    #82103 Reageer
    Jan van Overveld
    Deelnemer

    Hoi melanie, hoe gaat het met het stoppen? Nog een paar goeie tips voor dag 2 ev:

    1. blijf uit de buurt van rokers
    2. vraag huisgenoten en bezoek om solidair te zijn en laat niemand in huis meer roken
    3. lichamelijke inspanning en frisse buitenlucht zijn prima
    4. wel eens op stivoro.nl gekeken? Vele tips worden hier op onafhankelijk basis gegeven
    5. kauwgom werkt idd erg goed

    Veel succes en sterkte en hou ons op de hoogte

    #82114 Reageer
    leila
    Gast

    melanie heel veel succes

    #82118 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Ja het gaat eigenlijk met het stoppen goed met mij wat minder haha. De eerste dag viel nog wel mee tot n uurtje of 1 in de middag. Aangezien ik alleen ben met 3 jonge kinderen is het behoorlijk hectisch bij ons thuis. Normaal lastte ik rustmomentjes voor mezelf in met n kopje koffie en n sigaretje en dat kan dus niet meer. Maandag heb ik dus ook geprobeert om mezelf constant bezig te houden en niet eens even 5 minuutjes te gaan zitten want dan denk je er weer aan. De avond was het moeilijkst, kinderen in bed en ja daar zit je dan op de bank. Het bleef maar door mn hoofd spoken. Telkens als ik trek kreeg zei ik tegen mezelf je bent aan het stoppen het hoort erbij. Maar een sigaret opsteken heb ik niet meer gedaan!
    Dinsdagochtend de 2 de dag heb ik meteen een nicotinepleister opgeplakt. Omdat ik toch vind dat een beetje hulp geen kwaad kan in mij sitiuatie 3 jengelende kinderen rondrennen een druk huishouden en dan nog de stress van het stoppen….. Nou ik blijk dus overgevoelig te zijn voor die pleisters , ik kreeg zweetaanvallen en misselijk tot overgeven toe. Ik heb de huisarts toen gebeld en de assistente zei doodleuk ja ik weet het niet ik heb er geen verstand van. Vraag maar na bij de apotheek. Naja het zal wel dacht ik hup pleister dr af en zo proberen. Ik heb me dus lichamelijk flink ziek gevoeld. En ik vind het nog moelijk hoor ik ben er van overtuigd dat ik niet meer ga roken ik wil stoppen maar het is heel moelijk omdat het niet alleen die sigaret is waar je vanaf moet van alles eromheen. Uitpuffen moet nu zonder sigaret, na het eten is ook zon rotmoment en sochtends vind ik ook heel lastig. Ik merk wel dat ik niet kan ontspannen zonder mn sigaretten maar ik denk dat dat vanzelf wel weer komt.

    #82119 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Knap hoor Melanie hoe je dat allemaal opschrijft. Volhouden hé.

    #82123 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Melanie

    Ook even een reactie van deze ex-roker. Ik weet wat je doormaakt en leef met je mee.
    Heb zelf vroeger weleens een pak shag symbolisch begraven toen ik weer eens een stoppoging ondernam. Na drie dagen weer opgegraven. Zo erg.

    Je zult zelf ook gaan merken dat het na 3 of 4 dagen echt heel erg gaat worden, maar probeer jezelf daar overheen te zetten. Denk ook aan de gezondheid van je kinderen en het voorbeeld dat je hen geeft. Als je nu stopt is de kans dat je kinderen later zelf beginnen met roken een stuk kleiner.

    Geef niet toe aan zwakke momenten. Haal diep adem, ga in bad, vroeg naar bed en onthoudt dat je je straks beter gaat voelen dan je je nog kunt herinneren van voor je rookte.
    Het is echt de moeite waard om te stoppen.

    Zet em op!! :kiss:

    #82125 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hey Melanie,

    Hoe gaat het vandaag met het stoppen? gaat het een beetje beter of slechter.
    Ook ik als Ex-Roker wil je toch een hart onder riem steken. Even flink doorbijten hoe moeilijk het ook is.
    Ik zeg altijd dat het stoppen voor mij makkelijk is geweest, maar ik heb ook af en toe er wat moeite mee gehad. Ik heb mezelf toen telkens op een of andere manier voor de gek kunnen houden.

    Denk er aan, ga zo veel mogelijk doen en geen pauzes nemen!
    Het ergste vond ik altijd het missen van dat eerste sigaretje bij de koffie…

    Hou alle voordelen in gedachten!
    Succes :woohoo:

    #82130 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Zo hehe het is al vrijdag en nog steeds heb ik niet gerookt. Het duiveltje is wel al langsgeweest woensdagavond werd alles me even teveel een flinke ruzie gehad toen een enorme huilbui vreselijke zin in een sigaret erbij maar ik heb volgehouden! Nu gaat het eigenlijk weer een stuk beter. Ik ben niet meer constant “bewust” aan het stoppen. De eerste 2-3 dagen spookt dat de heel tijd door je hoofd en ben je er meer mee bezig. Dat wordt minder. Alleen de momenten dat ik wel behoefte heb om te roken zijn wat heftiger naja dat pak ik maar een lollie of een boterham of hetzelfde wat. Ik zou eigenlijk vanavond naar een salsafeest gaan maar uit zelfberscherming blijf ik thuis. Ik ben bang dat als ik wat gedronken heb ik te weinig weerstand heb en dat vind ik zonde. Ik denk dat wanneer je wil stoppen met roken je mentaal klaar voor moet zijn. Het is wilskracht doorzettingsvermogen en zelfdiscipline. Het is een slechte gewoonte die vervangen moet worden door een goeie en dat is heel moeilijk. Dat ik deze week niet heb gerookt heeft veel veranderd in mij hele dagelijkse leven.Ik heb meer tijd en rust om dingen te doen, ik drink minder koffie ben eerder naar bed gegaan en heb beter geslapen. Ik ben wel heel moe geweest deze week ik denk omdat je meer dingetjes doet om afgeleid te blijven van het stoppen en ook omdat het veel energie kost om er weerstand aan te bieden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 86)
Reageer op: Reactie #82103 in Vandaag gestopt…..
Je informatie: