default-header

Van de regen in de drup na ablatie

Home Forums Na een operatie of behandeling Van de regen in de drup na ablatie

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #82727 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ik werd 2 december 2010 door mijn cardioloog gebeld omdat er verdenking van gevaarlijke ritmestoornissen was. Hij ging me opnemen. 12 December verliet ik het azM, een ICD rijker en nog steeds sotalol. Met de feestdagen exacerbatie van de astma en kreeg stootkuur prednison en ab kuur. Ondanks deze medicatie ging het niet goed en werd ik op de medium care van cardiologie opgenomen om onder bewaking de sotalol om te zetten naar tambocor. Dit is besloten in overleg met mijn longarts en cardioloog.

    Hoe is het met je astma, is die stabiel?

    #82583 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Tambocor is flecaïnide.

    #82607 Reageer
    irrem
    Deelnemer

    Brandy,

    Nee die heb ik gehad, en ben toen met ernstige benauwdheid en vochtophoping overgebracht naar het ziekenhuis.

    pffff als ik het zelf allemaal zo terug lees….. haal ik eigenlijk de ziektekosten er ruim uit.

    Ik ben best een gevoelig typje als het om medicatie aankomt volgens mij

    #82588 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    en als je veel medicijnen gebruikt, altijd zel checken en bij twijfel toch bellen met apotheek
    wat is precies uitzoeken?
    ze kijken in de computer, en als daar staat dat het samenkan dan geven ze het mee
    ik moest ze er van overtuigen dat lanoxin niet samenging met reumamedicijn, waren niet overtuigd, want computer says yes! :woohoo:
    toen bijsluiter erbij, en hebben ze alle aangesloten apothekers(landelijk) een waarschuwing gestuurd….

    #82515 Reageer
    irrem
    Deelnemer

    Ja inderdaad dat is Tambocor. Mijn astma is goed stabiel, en heb de medicatie nu puur voor onderhoud. Helemaal stoppen is geen optie, want dan ga ik met een week weer piepend en fluitend het leven door. Ik heb 1 puf budosenide en zonodig sotalol, En om heel eerlijk te zijn, de singulair….. heb ik een tijdje (dom) vergeten, en die heb ik momenteel doorgestreept (in overleg met de longarts) De rest van de medicatie vergeet ik NOOIT hoor.
    groet irma

    #82514 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    ik had een aantal maanden geleden ook last van vochtvasthouden en nog ergere vermoeidheid,kortademig.
    nu was mijn kaliumgehalte iets aan de lage kant, vandaag nog eens laten controleren
    irma, je gebruikt ook een vochtafdrijver en deze kan ook je kalium/natrium gehalte verlagen
    is dat bij jou gecheckt? een te laag kalium kan ook voor problemen zorgen
    groetjes

    #91040 Reageer
    irrem
    Deelnemer

    Terug van weggeweest. Donderdag weer opgenomen in het ziekenhuis met boezemfibrilleren. Cardioversie gehad smiddags om half 4, mislukt! Na 4 klappen, en brandblaren op rug en borst, is mijn hart nog enorm aan het fibrilleren. Zwaar teleurgesteld lig ik op de IC.
    De cardioloog, staat voor een raadsel. Hij overweegt een hartkatheterisatie, vrijdagochtend in alle vroegte naar de OK gebracht, geen verstoppingen, maar wel kronkels in de aderen die eigenlijk bij een patiënt hoort met een langdurige hoge bloeddruk. Ik heb nog nooit een hoge bloeddruk gehad.
    Door voor een echo, deze zag er ook netjes uit, maar het fibrilleren is ondertussen nog steeds erg aanwezig.
    In overleg met de cardioloog opnieuw aangemeld voor een Ablatie. Denk dat ik weinig keuze heb. Dit keer naar Zwolle ipv Groningen, want dat scheelt de helft qua reistijd.
    Zwaar teleurgesteld, en hopen op een geslaagde 2e ablatie zit ik nu met enorme spierpijn thuis. Deze week kalmpjes aan doen. En de schouders er maar weer onder! We moeten toch door,

    groetjes Irma

    #91041 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Irma,

    Je hebt een paar flinke rotdagen achter de rug. Ik heb echt met je te doen. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Ik kan me goed voorstellen dat je met een flinke kater zit. Hopelijk kan er vaart gezet worden achter een 2e ablatie. Laat de voorbije dagen even bezinken en geef de moed niet op.

    Een warme hartegroet,
    Annemarie

    #91042 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi irma,

    ja het is zwaar frustrerend nu je weer boezemfibr. hebt, en moet wachten op een 2e ablatie
    je schreef al eerder bang te zijn voor een nieuwe ablatie ivm je nare ervaring vorige keer
    heb ik ook gehad, vraag voor de ablatie een gesprek aan met de aenesthesist,ehhh hoe spel je dat ook al weer 😛 ,maakt je misschien iets geruster?
    zelf heb ik 2 pulmonale venenablaties gehad, en deze waren onder volledige narcose
    verder idd de moed niet opgeven, rustig aan doen, het is helaas niet anders
    groetjes

    #91112 Reageer
    Chris2772
    Deelnemer

    Bij mij kwam na de ablatie de ritmestoornis weer terug na 9 dagen.
    Is dit bij sommige mensen herkenbaar?
    Het zijn kleinere aanvallen dan voor de ablatie.
    Men zegt dat het over kan gaan.
    Soms lees ik dat het ook niet over kan gaan en dat het gewoon weer is teruggekomen.
    Ik moet binnenkort weer opnieuw onderzoek doen.
    Ik ben benieuwd.

    #91596 Reageer
    irrem
    Deelnemer

    Hallo allemaal,
    Excuses dat ik een tijdje niet heb gereageerd, schande, na al die lieve berichten van iedereen.
    Maar ik kan vertellen, er is een wereld voor me open gegaan. Ik ben voor consult in Zwolle bij de cardioloog geweest, dat haalde niks uit. Hij wilde niet onderzoeken waar het vocht vandaan kwam, hij wilde alleen maar opereren, (ablatie) en dat heb ik geweigerd, simpelweg omdat ik eerst het probleem vocht opgelost wilde zien. Ik zat er zo doorheen, voor mij hoefde het allemaal niet meer.
    Ten einde raad, heeft mij vriendin me meegenomen naar een acupuncturist in ons dorp, nou ik had geen hoop meer, maar het wonder is geschiedt!
    Ze keek me aan, deed 1 testje (simpel mijn tong bekijken) en zei……. je mag geen gluten meer eten, en geen aardappelprodukten….. 🙁 Tuuuuuurlijk dacht ik. Nog meer ellende, maar ik heb voor mezelf wel besloten, ik ga het testen. Baat het niet….
    Ik ben dinsdags’avonds 22 april naar de acupuncturist geweest, en woensdag 23 april gelijk begonnen. op zaterdag 26 april was ik stomverbaasd, ik was 6.5 kg afgevallen, ik liep me helemaal suf naar de wc. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel geplast. Hoefde daarvoor slechts 3 x daags hooguit. Inmiddels ben ik 20 kilo afgevallen, heb 2 x een kleine kortdurende ritmestoornis gehad (dan had ik gesmokkeld met aardappelen en gluten, eigen schuld) en ik heb me in 20 jaar niet zo fijn gevoeld. De ritmestornissen zijn nagenoeg verdwenen. Ik heb de medicatie kunnen halveren. Van 2xdgs 160 mg sotalol naar 2xdgs 80, donderdag 14 aug weer naar mijn eigen cardioloog. Ik hoop dat hij zegt, we gaan weer halveren.
    Ik kon in april niet eens meer boven komen, zo benauwd, zo uitgeput! en nu…. ik ben aan het trainen geslagen, ik wandel veel, mijn doel is om op 30 november een wandeltocht van 15 km te volbrengen, gisteren heb ik 8.64 km gehaald, ik kwam brullend van blijdschap thuis!
    Na jaren klungelen, en onbegrip van artsen, mensen om me heen noem maar op, voel ik me weer mens! Als ik zie dat mijn lieve man en onze lieve 2ling staan te juichen en te klappen als ik thuis kom na een wandeling, dan ben ik zielsgelukkig.
    Ik kan wel zeggen; Irma is terug! Eindelijk heb ik mezelf terug gevonden!
    En dat dieet? dat neem ik op de koop toe, het helpt me enorm, het heeft me uit het zwarte gat gehaald, ik ben er weer! en ik wil niet weer terug vallen! Daarom houd ik me streng aan het dieet, en ga voor mijn 1e doel, de 15 km, en dan zoek ik de volgende tocht, van 20 km.
    Ik geniet weer van het leven, werk weer 32 uur, ik ben ik! en wil niet weer terug! Ik ben net 40 dus slechts op de helft van mijn zo waardevolle leventje.

    Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen, lieve hartgenoten, indien jullie er met de huisarts/cardioloog of wie dan ook, niet uit komen, ofwel vastlopen in de diagnose en het herstel, ga kijken in eventuele voedingsallergien. De voeding is zeer belangrijk, dat blijkt, ik vond t altijd maar zo zo, maar tegenwoordig gooien ze er zoveel troep in om het houdbaar te krijgen, is gewoon niet gezond.

    #91597 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Irma,

    Wat een goede berichten! Proficiat! Fijn dat je het hier op het forum deelt, het kan toch weer een opsteker voor anderen zijn.
    Heel veel succes met de voorbereidingen voor de 15 km en nog vele sportieve wandelingen gewenst.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91598 Reageer
    irrem
    Deelnemer

    Dank je wel Annemarie,

    Ik hoop met mijn positiviteit onze hartgenoten ook een hart onder de riem te steken.
    Wie weet kan iemand hier iets mee, en heeft iemand zoveel herkenbaarheid in dit verhaal, dat ze dit ook kunnen aangeven bij hun cardio.

    #91599 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wat een feest! Heerlijk voor je. Kan je ook een boek of site noemen waar je inspiratie vandaan haalt voor je andere voedingspatroon?

    Hartelijke groet,

    Suzan

    #91600 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Hoi Irma,

    Wat een fantastisch bericht, ongelofelijk bijna
    Een streng glutenvrij dieet volgen valt niet mee, maar gezien het resultaat is het zeker de moeite waard natuurlijk
    Mijn zoon is ook coeliakiepatient, maar hij heeft neurologische klachten, geen darmklachten.
    Had jij ook geen darmklachten? Dan is het ook lastiger om erachter komen dat je niet tegen gluten kan
    Je hoort steeds meer verhalen over glutenintolerantie
    Je weet, denk ik wel dat er een coeliakieforum is?
    Oja, en nog een tip: glutenvrij eten is heel duur, bij de lidl kun je glutenvrije spagetti/fusilli en penne kopen, voor maar E 1,29 voor 500 gram
    succes met je dieet en wandekingen!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
Reageer op: Reactie #82583 in Van de regen in de drup na ablatie
Je informatie: