default-header

vakantie en gewicht

Home Forums Gewicht vakantie en gewicht

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #78620 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hebben jullie er ook zo’n moeite mee om in de vakantieperiode het gewicht op peil te houden.
    Ondanks de vele wandelingen die wij maken en het actief bezig zijn komen er toch elke vakantie een paar kilo bij. Zou dat dan toch aan dat “ene” glaasje wijn liggen? :whistle:

    #81690 Reageer

    het ligt zeker niet aan dat ene glaasje wijn. Waren het er misschien een paar meer?

    #81720 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Vaker uit eten, met toch al gauw een karafje wijn erbij.
    Ook bij een wat uitgebreide lunch (heerlijk) ook weer dat wijntje of biertje erbij.
    Lekker ontspannen niks doen.

    Oja, dat wandelingetje……en dan even bijkomen op dat leuke terrasje, met maar weer een glaasje.

    Ik heb hetzelfde probleem.
    Heb me voorgenomen om vanaf september, als de kids weer naar school zijn en ik voorlopig geen feesten in het verschiet heb, weer eens wat strenger te gaan lijnen.
    Mijn cardioloog is niet blij met mijn gewicht.

    #81777 Reageer

    Het blijft toch altijd tobben met dat gewicht. helaas is het ook nog een s zo dat hoe vaker je gaat lijnen hoe minder het effect wordt, omdat je lichaam zich gaat aanpassen aan een mindere energietoevoer.
    Ik ben nu wel zo ver dat ik zeg: ik let wel op mijn gewicht, maar niet ten koste van alles, je moet ook een beetje kunnen genieten, dus een paar kilootjes teveel, ach zo lang het maar binnen de perken blijft, en laten we eerlijk zijn, een hele dunne spriet met uitstekende botten is nu ook niet alles.

    #81780 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik ga dan ook niet meer lijnen, als in een crashdieet volgen. Hier komt Sonja er niet in.

    Ben vandaag begonnen met 1800 calorieën en minstens 30 minuten beweging.
    Ik houd nauwlettend in de gaten of ik, per week, voldoende voedingsstoffen en niet teveel cholesterol en zo binnen krijg. Met één eitje heb je daar eigenlijk al teveel van. Maar om de dag een eitje kan best. Toch? (Ben gek op eitjes)
    Verder laat ik alcohol zoveel mogelijk staan. Dat is toch een grote boosdoener als het op gewicht aankomt. Niet alleen zet het hard aan, het belemmert ook de vetafbraak.

    Ik hoef dus ook geen kilo’s per week af te vallen. Met 1,5 – 2 kilo per maand ben ik al tevreden. ’t Is ook niet de bedoeling om straks weer veel meer te gaan eten. Na het afvallen weer naar 2000 calorieën, moet te doen zijn.

    Oftewel, een gezond voedings- en bewegingspatroon moeten het voor mij gaan doen.

    Ben eigenlijk zelf wel benieuwd of het gaat werken.

    Ik weeg nu 96 kilo.

    #81781 Reageer

    hallo Lieske,

    ik wens je veel succes met je dieet en ben benieuwd over een paar maanden hoe het gegaan is.

    #82124 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Even een klein updatetje:

    Heb me net gewogen, na het ontbijt, en weeg nu al 2 kilo minder.
    Ik heb echt niet het gevoel dat ik aan het lijnen ben. Het enige wat ik doe is zeker 3, liever meer dagen, achter elkaar geen alcohol of frisdrank en niet snoepen. Verder eet ik normaal. Op die dagen dan ook wel mager vlees, zoals kip of bief, maar verder ook gewoon aardappelen met jus e.d.

    En dan ben ik nog niet eens begonnen met regelmatig sportieve beweging!

    Ik wil dit echt vol gaan houden. Mijn buik voelt nu al platter aan!! :woohoo:

    #82126 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Zo netjes hoor!

    Lijkt me een zeer goede aanpak en als je dan nog een beetje sportiviteit er aan toe voegt zal je snel het gewenste resultaat bereiken.

    Heel veel succes er nog mee!

    #82434 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Weet je wat het ergste is, ben je na veel pijn en moeite een aantal kilo’s afgevallen, kom je de helft weer snel bij als je even niet oplet. Ik heb me voorgenomen om niet meer echt te gaan lijnen alleen nog maar op te letten, we moeten toch een beetje kunnen genieten van het leven. En een slanke den zal ik toch niet meer worden. :blush:
    Maar een echte dikkerd wil ik natuurlijk ook niet zijn. wie o wie vindt nu eens eindelijk de pil uit die er voor zorgt dat niet meer ieder pondje door het mondje gaat.:unsure:

    #82444 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    Volgens mij zijn diëten niet echt goed voor je en je lichaam. Vooral omdat je het maar even doet en daarna weer terugvalt in je eigen eetgewoonten…

    Ik zou zeggen eet, maar eet met mate… Groente en fruit zijn natuurlijk heel belangrijk, en lekker, en het hoort ook bij een volledige maaltijd.

    En zo nu en wat nootjes e.d kan ook geen kwaad… Iedereen zondigt wel eens… tuurlijk daar ben je toch ook mens voor…

    Eet, maar doe het met mate, en dat is met alles toch?! :woohoo: 😆

    #81341 Reageer
    hartendief
    Gast

    Hallo Arianne,
    Heeft de cardioloog het niet met je gehad over een ablatie? Weet je ook waar de hartritmestoornissen ontstaan? Vanuit de kamer of de boezem?
    Sterkte.
    Hartegroet van Annemarie.

    #81342 Reageer
    concetta1977
    Deelnemer

    hey arianne

    wat vervelend dat het met jou ook nog steeds niet helemaal goed wil gaan, ik heb ook een beta blok gehad maar mij hartslagen kwamen toen niet verder dan 40 hartslagen perminut maar omdat ik op de afdeling lag hebben ze via me infuus toen medicatie gegeven endaarna per pillen en ik kwam er daarna wel goed vanaf, bij mij kwam het via de kamer binnen zijden ze toen, wat krijg jij nu voor medicatie om alles rustiger te houden, want lijkt me best een ongerust gevoel geven voor jou . ik hoor het wel veel sterkte en hou je rustig gr concetta

    #81343 Reageer
    sunsun
    Deelnemer

    Beste Arianne,

    mijn cardioloog was ook van mening dat een ablatie niet voor mij was weggelegd vanwege ernstig en chronisch atrium fibrilleren, al zo’n 30 jaar. In zijn ziekenhuis wordt die operatie niet uitgevoerd (!)
    Ik werd er doodmoe en kortaangebonden van en ben daarom voor een 2nd opinion naar een universiteitskliniek gegaan, op verwijzing van de huisarts. Daar werd mij dmv 2 ablaties 50% kans op genezing gegeven. De eerste is inmiddels achter de rug. Het is beslist niet over maar ik heb er wel minder last van. Ik wacht nu op een oproep voor een 2e behandeling. Het is dus afwachten of het helemaal verholpen zal worden maar ik heb nog steeds goede hoop. Ik adviseer je altijd om een second opinion te vragen, bij voorkeur in een universiteitskliniek – daar hebben ze altijd de laatste techniek.
    Veel sterkte en hartelijke groet,
    Marieke

    #81344 Reageer
    anss
    Deelnemer

    Hallo Arianne,

    ook ik had veel last van de hartritmestoornissen. Het verplegend personeel op de eerste hart hulp werden bijna kennissen van me. Maar de cardioloog in het Streekziekenhuis vond, dat ik er niet zoveel van moest aantrekken en een ablatie zag hij ook niet zitten, omdat mijn linkerboezem vergroot is. Ik heb een second opinion aangevraagd bij een universitair ziekenhuis. Op 10 november jl heb ik een ablatie gehad en sindsdien bijna geen last meer. Hartritmestoornissen mogen in de ogen van een cardioloog niet ernstig zijn, maar ze tasten behoorlijk je kwaliteit van leven aan. Veel sterkte en de beste wensen voor 2012.
    groeten Ans

    #81345 Reageer
    manuela379
    Gast

    meschien kan je het beste contact met je cardioloog opnemen?
    een ablatie hoefd ook niet alles te zegen, ik heb er nu 4 maanden naar me ablatie weer ritmestornisen terwijl het 3 maanden goed ging.

    het kan wel zijn dat je anderen medicijnen krijg!
    hoop dat ze snel wat voor je vinden!!!

    groetjes manuela

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
Reageer op: Reactie #81777 in vakantie en gewicht
Je informatie: