default-header

vage klachten, wat moet ik er mee?

Home Forums Help?!? vage klachten, wat moet ik er mee?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80600 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo iedereen, een aantal jaren geleden heb ik hier ook geschreven omdat mijn vader toen een hartinfarct plus operatie had gehad. gelukkig gaat het met hem goed.
    maar de laatste maanden heb ik zelf allerlei vage klachten. en omdat hartstilstanden en infarcten bij mij in de familie zitten, maak ik me er druk om.
    ik heb last van pijn/krampen op de borst zo nu en dan. pijn in mijn linker arm, soms links van mijn hart en onder mijn oksel. geen benauwdheden, gevoel van band of olifant op of om borst, geen vermoeidheid enzovoorts. ik ben door de ha wel door verwezen naar de pijn op de borst poli. daar heb ik een ecg gehad, bloed onderzoek, gesprek en klein onderzoek met cardioloog en een fietstest. deze waren in principe allemaal goed. maar de vage klachten blijven en ik vind het onprettig. een aantal maanden geleden, toen ik dat onderzoek had, had ik ook erge last van pijn in/boven mijn maag. maar dat heb ik al een poos niet meer gelukkig. soms ook pijn in mijn rug, in het midden, niet tussen de schouderbladen. maar dat kan ook van een verkeerde houding achter de pc komen. herkent iemand deze klachten en wat raden jullie mij aan? ik wil wel weer terug naar de ha in elk geval.

    #93364 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Geluksvogel,

    Fijn te lezen dat het met je vader goed gaat.
    Jij hebt klachten die je niet goed kunt plaatsen maar die toch in een bepaalde mate voor onrust zorgen. Dat vind ik niet vreemd als ik lees dat er hartproblemen in de familie spelen. Het is bekend dat symptomen die wijzen op een hartprobleem zich bij vrouwen anders manifesteren dan bij mannen. Hier wordt gelukkig steeds meer aandacht aan besteed. Je schrijft dat je pijn hebt gehad in de maagstreek. Reflux, het terugvloeien van maagzuur, kan een oorzaak zijn maar hoeft niet.
    Het lijkt me inderdaad verstandig om je klachten opnieuw met je huisarts te bespreken. Ik zeg altijd dat je bepaalde signalen niet moet negeren. Speelt er een erfelijke factor mee in jouw familie?
    Ik hoop dat de huisarts je gerust kan stellen en indien hier reden voor is, je opnieuw verwijst naar een cardioloog.

    Hartegroet,
    Annemarie

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #93364 in vage klachten, wat moet ik er mee?
Je informatie: