default-header

UZGent

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #81238 Reageer
    carin50
    Deelnemer

    ik mis informatie over hotel, excursie, informatie over dur reis opstapplaats, omgeving van het hotel in brighton etc
    prijs? en voor 1 persoon?
    dank je wel carin

    #81239 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    Deze informatie komt er aan. We hebben net alle gegevens klaar.

    #78592 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Door mijn huisarts ben ik verwezen naar het UZGent, nadat ik tot 3 maal toe terug ben verwezen naar de huisarts door de cardiologen in de Isala Klinieken te Zwolle.

    De cardiologen in Isala bleven in het duister tasten en konden mijn ritmestoornissen en onwelbevinden niet verklaren. Telkens classificeerden zij mijn klachten als ‘lastig’ en ‘onschuldig’. Er was volgens hen geen duidelijke oorzaak te achterhalen en ik moest er mee leren leven. Ik ben jong (een dertiger) en er kon niets vasculairs aan de hand zijn.

    In Gent werd ik helemaal binnenstebuiten gekeerd. Er werd voor het eerst een katheterisatie gedaan, om er zeker van te zijn dat mijn vaten goed waren. Die waren goed. Toen werd er een EFO gedaan en dat EFO was nogal heftig. Tijdens het onderzoek raakte ik een aantal keren in kamerfibrilleren en moest ik tot 3 maal toe gedefibrilleerd worden. Na de ajmalline-test bleek dat ik aan het Brugada syndroom lijd. Na het EFO is diezelfde dag een ICD geimplanteerd. Niets onschuldigs dus…

    Over het UZGent ben ik zeer tevreden. Via telemonitoring word ik heel regelmatig gecontroleerd en elk half jaar dien ik terug te komen voor de ‘reguliere’ controle. De cardioloog is een enorm bevlogen arts die zich voor meer dan 100% inzet voor mijn welbevinden.

    Ik vind het verschil in ‘zorgen voor’ ten opzichte NL’se ziekenhuis enorm groot! Ten gunste van Belgie. Geen ‘domme’ Belgengrappen meer door mij iig. 😉

    #90436 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Hallo Mirjam,

    Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt. Na een klepreparatie in Nieuwegein bleek binnen een half jaar mijn klep weer te lekken, en ondanks dat ik pas net 41 jr. was wilde men daar niets meer doen. Ben zo naar huis gestuurd. Via een vriendin in het UZA in Antwerpen terecht gekomen, waar ik nog 2x geopereerd ben. Er werd beter onderzoek gedaan, dat wat nodig was maar geen overbodige zaken, en net als jij heb ik het verschil in “zorgen voor” als totaal anders en vele malen prettiger dan in Nederland ervaren! Ik heb er graag een autorit van 1 uur 45 min. voor over om op een prettige en veel doortastender manier geholpen te worden!

    Groetjes, Elsje.

    #90489 Reageer
    MirjamBrug
    Deelnemer

    Voor mij is de rit van 3 uren wel aardig belastend, maar het weegt niet op tegen de ‘service’ die het UZGent mij bied. Met name de betrokkenheid van de cardioloog laten mij graag naar Gent rijden.

    De mentaliteit van de cardiologen is zo anders ten opzichte van de NL’se cardiologen die ik tot nu toe heb getroffen. ‘Mijn’ cardioloog kwam dagelijks bij mijn bed om te vragen hoe het met mij ging. En dat was dus naast het bezoek van een zaalarts.

    Ook kan ik de cardioloog altijd mailen en bellen. Ik heb zelfs zijn privégegevens gekregen toen ik plots naar Gent moest reizen omdat mijn ICD een shock had gegeven. De vanzelfsprekendheid waarmee dat gepaard gaat, maakt mij soms iets verlegen.

    Ik voel mij zeker op mijn plek in Gent en ga ook niet weer terug naar het ziekenhuis hier om de hoek.

    #90491 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    wat fijn dat je goed bent geholpen in Gent
    Ik heb zelf ook een aantal keren in Gent gelegen, zowel
    in het UZ als in Maria Middelares
    Ik kan me nog wel herinneren dat als je de professor zelf wilt zien/spreken je altijd hiervoor extra moet betalen, ook wanneer je op een 1 of 2 pers.kamer wilt liggen wanneer er nog plek is op een 4 pers kamer
    M.a.w. dit wordt niet vergoed door de verzekeraar, dus altijd goed navragen of je niet voor extra kosten komt te staan..
    groetjes

    #90492 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat is goed te weten brandy:)
    Heb momenteel nog een ziekenhuis in Amsterdam,
    Nu gaat mijn cardioloog ook al weg en zat ik na te denken om ook eens naar Gent te gaan.

    Ha 25 november kennismaken met de nieuwe cardioloog en als het niet klikt,
    ga ik proberen afspraak te maken in Belgie.

    Hartegroetjes
    Cesarina

    #81666 Reageer
    Biebs
    Gast

    Hoi,

    Voorlopig kan ik dan nog zeggen dat ‘mijn’ cardioloog nog erg meelevend en goed luisterend is naar wat ik voel, vind en ervaar. Maar mocht dat veranderen dan weet ik in ieder geval waar ik wel zijn moet.

    Ik weet sinds 18-10-2013 dat ik hartpatient ben na een heftige periode van meerdere zware longembolien en een ernstige vaatafsluiting. En ook ik ben pas midden 30.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #81238 in UZGent
Je informatie: