default-header

UZA te Antwerpen

  • Dit onderwerp bevat 14 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Hartgenoten.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #78983 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb bijzonder goede ervaringen in het Universitair Ziekenhuis Antwerpen. Zij hebben een, naar Nederlandse begrippen, onmogelijke taak uitgevoerd. Na afwijzingen in de ons bekende harttransplantatiecentra in Nederland (telefonisch en schriftelijk zonder mij gezien te hebben) kon ik daar in elk geval voor onderzoek komen.
    Er moest bij mij een gecombineerde hart /niertranplantatie worden gedaan. Zij hadden het net als in ons land ook nog nooit gedaan, maar het onderzoek zowel bij mij fysiek, als overleg met centra die er bekend mee waren en literatuurstudie hebben ze het aangedurfd.
    En nu 12 jaar later ga ik nog steeds voor controle naar het UZA, nog steeds tot volle tevredenheid. Het enige dat mij opbreekt is de lange reis, ruim 220 km. De thuisreis is echter altijd prettig als ik wederom te horen heb gekregen dat ik nog steeds een uitstekende nier en hartfunctie heb!

    Alle hulde voor het UZA.

    #84043 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Goh geweldig zeg!
    En dat is zoveel kilometer reizen wel de moeite waard toch?!!!!!!!
    Hartegroetjes
    Cesarina

    #86407 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo,

    Dat klinkt inderdada heel erg positief. Zelf zijn we met mijn man bij UZ Gent. Tot nu toe kunnen we zeggen dat we uitstekend begeleid zijn bij alle onderzoeken en gesprekken die er zijn geweest. Na twee jaar is het dan bijna zover in januari gaat er een openhartoperatie plaatsvinden. Graag zou ik wat meer willen weten over het UZ Gent zijn er misschein mensen die ons daar meer over kunnen vertellen.

    Mvg Marleen

    #86769 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ook ik ben meer dan tevreden met het AZU in Antwerpen en voor mij is dat gelukkig niet ver weg, aangezien ik in Vlissingen woon.

    In 2009 ging een dotter procedure helemaal fout door een cardioloog gedaan uit Vlissingen.

    3 dagen later deed de professor en hoofd cardiologie van het Azu, ben zijn naam kwijt.

    Alles is toen goed gelukt.

    Ook voor het verplegend personeel alle lof.

    #87149 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Het blijft mijn belangstelling trekken, de ziekenhuizen buiten de grenzen.
    Je leest alleen maar de voordelen, maar hoe kan het verschil soms zo groot zijn met Nederland.

    Is het alleen de accomodatie en de andere benadering tot de patienten…of doen ze allerlei behandelingen gewoon beter?

    Cesarina

    .

    #87160 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Het is alles bij elkaar.

    Ik vind de benadering naar de patiente toe al zoveel beter, vriendelijker enzo.

    Misschien ook omdat de belgen gewoon vriendelijker zijn naar mensen toe?

    Zelfs de professor was iemand die begreep wat een angst je moest hebben en stelde mij tijdens de ingreep mij op mijn gemak door over koetjes en kalfjes te praten.

    #87165 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Ook ik ben geopereerd in het UZA door Professor Inez Rodrigus.
    Een 100x persoonlijkere benadering, menselijker, alle tijd, etc. Het is niet zozeer de accomodatie, maar de menselijke betrokkenheid en vooral geen budgetten cultuur!
    In Nederland heb ik de chirurg die me opereerde niet eens gezien, laat staan gesproken. In Antwerpen alle tijd, en nu nog, als ik bel of zelfs email, per kerende post heb ik ze persoonlijk te pakken of een email terug. Kom daar in Nederland maar eens om! Ook onderzoeken ze eerst alles secuur alvorens ze zouden beslissen er niets aan te doen. Maar volgens mij zeggen ze dat daar zelden of nooit. Ze doen daar écht alles voor je wat in hun mogelijkheid ligt, zonder te praten over geld. In Nieuwegein ben ik op 41-jarige leeftijd met 2 jonge kinderen weggestuurd omdat ze het niet aandurfden nogmaals te opereren, zonder extra onderzoek of info verder in de wereld.

    Groetjes, Elsje.

    #87166 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Ik heb een Belgische cardioloog in Nederland. 2 Vliegen in 1 klap! Een mensenmens. Hij belt me regelmatig op. Hij neemt altijd de tijd voor me. Als ik de poli bel en hij is op dat moment niet aanwezig wordt er een mailtje naar hem gestuurd met het verzoek mij te bellen. Er moet natuurlijk ook een bepaalde interactie tussen arts en patiënt zijn.

    #87167 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Als ik jullie antwoorden lees, Vonnie, Elsje en hartendief raak ik er steeds meer van overtuigd om in dat ziekenhuis daar in Antwerpen een second opinion aan te vragen.
    Elsje ben jij daar ook niet geholpen aan een lekke tricuspidalisklep

    Hebben jullie bv. een telefoonnummer waar ik kan informeren over de mogelijkheden?
    Klinkt erg goed en overtuigend zoals jullie deze ervaringen in het ziekenhuis hebben ervaren.
    Voelt als warme douche, inplaats van een kille benadering.

    Vooral ook het persoonlijke contact, van emailen tot bellen en nog respons ook krijgen…Dat klinkt als een droom.

    Hartelijk bedankt voor jullie reactie…geeft weer een beetje hoop…op gehoord en begrepen worden…en meedenken met de patient.

    En dan ook vooral de haast tijdens een vervolgafspraak…..je krijgt amper tijd ik ervaar dat als erg negatief……alleen haast en nog eens haast.

    Het hart is een orgaan met emotie, soms lastig om in de spreekkamer aan te geven wat toch ook de angsten en de problemen daarom heen zijn ….. het wordt kennelijk hier niet altijd begrepen.
    Allemaal routine…Maar wij beseffen…Het leven is je hart en dat willen we graag zo houden!.

    #88835 Reageer
    f.puijnen
    Deelnemer

    HALLO wie kan mij het telefoonnummer van het uza ziekenhuis uit Antwerpen geven e-mail adres f.puijnen@hotmail.nl groetjes

    #88836 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Even googelen?

    Heb al die paparassen niet meer…

    Academisch ziekenhuis in Antwerpen (Wilrijk)

    #88837 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Beste F.Puijnen,

    Ik heb je een mail gestuurd, maar weet niet of hij is aangekomen. Zo niet, laat me dan het juiste mailadres nog eens weten.

    Groetjes, Elsje.

    #88840 Reageer
    f.puijnen
    Deelnemer

    HOI ELSJE HARTELIJK BEDANKT VOOR JE E_MAIL HET IS AANGEKOMEN HEELVEEL GROETJESMIJN ADRES IS f.puijnen@ hotmail.nl liefs

    #93584 Reageer
    Kloor2000
    Deelnemer

     

    Ik ben nu bijna 20 jaar ​verder. Nog steeds 4 keer per jaar naar het UZA voor controle en tussentijds in Hoorn een bloedname. Na 20 jaar nog steeds bizar goede uitslagen!

    Dit betekend; hartfunctie nog bijna zelfde als direct na de transplantatie en de nierfunctie kan bijna tippen aan de nierfunctie van een gezond persoon.

     

    #93592 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Denkt u er wel aan om altijd even met de zorgverzekeraar te overleggen of zij het consult/operatie in het buitelnland en vna het betreffende ziekenhuis vergoeden.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    Hartpatiënten Nederland

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
Reageer op: Reactie #88837 in UZA te Antwerpen
Je informatie: