default-header

Uitbehandeld

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #85097 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Morgen om 11 uur moet ik op de hartfunctie afdeling zijn om een 24 uurs holter te plaatsen en een ecg te maken en daar spant het nu om, die uitslagen!!

    Hartelijke groeten en voor iedereen op t forum een hartverwarmend 2010!

    #85132 Reageer
    friesin
    Deelnemer

    Toen ze mij dit vertelde kwam het niet door denk ik want het enige wat ik zei is toen ik klein was zeiden jullie dat ook

    #85157 Reageer
    hans1945
    Deelnemer

    Ook ik hoorde , wij kunnen niets voor U doen, maar misschien in het LUMC te Leiden, daar ga je dan voor, en gelukkig na heel eel onderzoek wilde Prof. Klautz mij nog ’n keer opereren, 12 uur hadden ze nodig, maar ik ben er nog, dat was 2 jaar geleden. Wel heb ik veel last van boezemfibrilleren en sta nu op de wachtlijst voor ablatie, daar zie wel tegenop omdat je dan voor 100% afhankelijk wordt van je pacemaker/ICD. Maar je wil toch verder.
    Ik wens je heel veel sterkte, en geef de moed NOOIT op. :dry:

    #85174 Reageer

    Geef inderdaad nooit de moed op en probeer een afspraak te maken voor een second opinion. Je weet maar nooit wat een andere arts voor een invalshoek heeft.

    #85233 Reageer
    Patrice
    Gast

    Uitbehandeld.

    Eigenlijk een heel gek woord Tolletje, want ik heb het idee dat ze (de artsen, de wetenschap, de pharmaceutische industrie) nooit zijn uitbehandeld. Dat ze altijd wel weer iets nieuws verzinnen.

    Ik zit eigenlijk aan de andere kant. Ben 48, moeder van 2 eigen en 2 stiefkinderen, sta in de bloei van mijn leven en heb een vaataandoening (kronkelvaten) die zich verraadt door op jeugdige leeftijd infarcten te veroorzaken. Ik mazzel, kreeg de eerste pas op mijn 44 ste. Ze kunnen mij ook niet eindeloos blijven dotteren. De laatste keer kon er geen stent gezet worden, omdat het gebied te bochtig was. Een bypass behoort niet tot de opties: ‘want waar moeten we die op vastzetten???’.

    Het kan dus maar zo dat ik uitbehandeld ben, voordat ik doorheb dat het zover is.
    Een nieuw hart?
    Die beslissing heb ik snel genomen. Ik moet er niet aan denken. Heb de Boeddhistische overtuiging dat ik met mijn eigen spullen werd geboren en met mijn eigen spullen (stuk of opgebruikt) weer vertrek. Niet als oordeel over anderen, dit kan iemand alleen voor zichzelf beslissen. Dus het verschilt per persoon denk ik.
    Dus het bestaat ook dat iemand voor zichzelf besluit dat ze uitbehandeld is. Ik gun mezelf in ieder geval de vrijheid om die beslissing zelf te mogen nemen.
    Ben er sinds mijn laatste infarct erg veel mee bezig, ben ook actief op zoek naar lotgenoten, juist voor deze verhalen, ideeën en meningen van anderen die hetzelfde doorstaan, noem het zelf ‘het Zwaard van Damocles bezweren’. Door er over te praten worden dingen duidelijk. En omdat jij dit onderwerp ‘uitbehandeld’ neerzette, kwam bij mij de boel in de bovenkamer in beweging en komen er gedachten naar boven waarvan ik niet eens wist dat ik er zo over dacht.

    Hoop nog veel van je te leren! groetjes Patrice

    #85237 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Patrice schrijft:
    [quote]Uitbehandeld.

    Eigenlijk een heel gek woord Tolletje, want ik heb het idee dat ze (de artsen, de wetenschap, de pharmaceutische industrie) nooit zijn uitbehandeld. Dat ze altijd wel weer iets nieuws verzinnen. [/quote]

    Ik zou liever spreken van “uitgedokterd zijn” ipv “uitbehandeld zijn”.
    En als iemand nog medicijnen neemt wordt die toch nog steeds behandeld?

    Uitbehandeld ben je eigenlijk nooit als er ook andere, niet-reguliere wegen te bewandelen zijn, – en die zijn er -, en inderdaad, wie weet welke nieuwe vondsten er spoedig worden gedaan in de reguliere medische wereld.

    [quote] het bestaat ook dat iemand voor zichzelf besluit dat ze uitbehandeld is. Ik gun mezelf in ieder geval de vrijheid om die beslissing zelf te mogen nemen. [/quote]

    Ja… mee eens…..Ik ben pas echt uitbehandeld als ik dood ben ……..

    Groetjes,
    Lisa 😉

    #85254 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    pffffffff ik heb de 2 laatste onderzoeken gehad en alle hoop die er nog was, is weg…………het slecht nieuws gesprek is geweest en nu afwachten….
    ik had nog de hulp van een sjamaan ingeschakeld, ging iets beter,maar nu niet meer, heeft even geholpen, maar helaas, t is afwachten wanneer mijn hart t opgeeft nu.
    kei hard, maar t is niet anders….
    dan ben je 33, heb je een man en een dochter van net 3 jaar en…
    sorry, maar ik zit weer te huilen….

    #85260 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Och, meisje toch……..
    Ik kan me goed voorstellen dat je regelmatig in huilen uitbarst. Op zo’n bericht zit je toch niet te wachten als je nog zo jong bent. Ik weet ook even niet wat ik nu zeggen moet, wel wat ik hoop en dat is dat je ondanks je zieke hart nog een heel lang leven voor je hebt. Een leven waarin je weliswaar de dingen kalm aan moet doen, maar ook een leven waarin je je dochter kunt zien opgroeien en nog geniet van de kleine dingen.
    Ik denk aan je en wens je veel sterkte!
    Liefs, Ine

    #85263 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    pfffffff..dat zijn niet de berichten waar je op zit te wachten..kan mij voorstellen dat je er even helemaal doorheen bent…doe lekker rustig aan…des te langer blijf je hier nog op deze aardkloot…verder wens ik je heel veel sterkte..en hoop dat je het nog een hele tijd mag uithouden…en dat je de dokters het kijken na geeft…

    Dikke knuffels…

    #85264 Reageer
    Patrice
    Gast

    Lieve Andrea,
    dat is zuur inderdaad. Weet niks om te zeggen waar je je maar een piepklein beetje beter van gaat voelen. Door je verhaal hier te vertellen, dragen we allemaal een stukje met je mee, lieve groet, Patrice

    #85265 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    [i]Hallo Andrea.
    Ik weet wat het met je doet, en in jouw geval met nog een kleine en zelf ook nog zo jong, is het helemaal een ramp. Maar ook ik raakte toen in paniek en nu een aantal jaren leter ben ik er nog steeds.
    Ik hoop dus maar, dat ook jij nog lang mag genieten van je gezinnetje.
    Mijn huisarts zei, uitbehandeld betekent niet, niet meer lang te leven. Misschien heb je nog tijd en vinden ze toch nog wat uit.
    Probeer straks, als de ergste schrik is gezakt, nog wel wat plezier in het leven te hebben, dat maakt het voor jezelf wel makkelijker.
    Heel veel sterkte.
    Liefs
    Geertje/Tolletje[/i]

    #85266 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Als eerste heel veel dank voor jullie reacties! Wat hartverwarmend!
    Ik heb het nog moeilijk, maar begin er aan te wennen en idd uitbehandeld wil niet zeggen dat je gelijk…..
    Ik heb nog 1 laaste kans gevonden, ik heb schijnbaar een enorm doorzettings vermogen, ik wil dit niet zomaar allemaal laten gebeuren. Ik ben rond gaan neuzen op internet, diverse ziekenhuizen gebeld en jawel ik heb 23 maart a.s. een afspraak staan in het UZ in Leuven Belgie!
    Ik deed voor de zoveelste keer mijn verhaal aan de assistente van de poli en die zei: amai mevrouw! Wij durven het aan om een tjekup te doen en net zolang te zoeken tot we een oplossing hebben,neemt U kledij mee, want de mogelijkheid zit er in dat U s’avonds of s’nachts nog naar de o.k gaat…….
    pfffff afwachten dus en ik hou jullie op de hoogte!
    Hartelijke Groeten, Andrea

    #85284 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Wat een hoopvol bericht, Andrea. En wat goed van je om verder te zoeken op het internet. Je hoort zoveel positieve berichten uit België op gebied van hartoperaties. Ik hoop dat ze je daar verder kunnen helpen; ik zal in ieder geval vreselijk voor je duimen. Gelukkig gloort er weer wat licht aan de horizon voor je. Doe kalm aan en houd ons op de hoogte.
    Veel sterkte !!
    Knuffel van mij, Ine

    #85285 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    pfffff..spannend joh..de duimen staan hier ook aan…!!..
    en ieder sprankje hoop doet leven he..kan mij voorstellen dat je het er niet wil blijven laten zitten….

    #85301 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik wil het er zeker niet bij laten zitten….Vanmorgen de huisarts ingelicht en die beaamde mijn idee, in belgie liggen ze veel verder voor op cardiaal gebied dan nederland. Dat vind ik zo raar, iedere arts zou toch het zelfde moeten weten en kunnen of de arts nu in nederland of belgie zijn werk doet…maar we wachten af.
    Ben net terug uit t ziekenhuis, heb een paar dagen terug een licht infarct gehad en naar huis gestuurd met de mededeling, leer er maar mee leven….NOUJA!
    Maar goed, we houden hoop en ik heb het met het ziekenhuis hier helemaal gehad nu!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 87)
Reageer op: Reactie #85132 in Uitbehandeld
Je informatie: