default-header

Uitbehandeld

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 87)
  • Auteur
    Berichten
  • #83308 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Geertje,
    Je kent hem vast al wel, maar dan misschien voor een ander:
    http://www.beleefdelente.nl
    ik heb echt genoten van de opnames hierop en je kunt zo meekijken in de nestkastjes.
    Over jouw ” schuldig voelen” : bekijk het ook eens van deze kant. Wij hartgenoten dragen volop bij aan de kennis-economie. Wij stellen ons lijf ter beschikking, zodat de medische wereld zich hierop kan botvieren, dingen kan uitproberen, medische research kan verrichten, wat weer nieuw personeel benodigt. Niks zielig dus ! Wij scheppen werkgelegenheid en dankzij ons komen er nieuwe banen bij. Dus dragen wij volop bij aan het oplossen van de kredietcrisis.
    Zet hem op !
    veel groeten
    Theo

    #83309 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hallo Theo.

    Jij ook bedankt voor je woorden en je tip, maar die site, daar ligt nu juist mijn verslaving op het moment. Schitterend gewoon en zo kom ik de dag wel door hoor.
    Wat je opmerking betreft over ons aandeel in de kredietcrisis, ja, het is maar hoe je het bekijkt. Maar zo ziet de ziektenkostenverzekering het schijnbaar niet. Wat doen die moeilijk en echt, soms heb ik het idee van trek de stekker er maar uit, want al dat gedoe, ik word het zo moe. Voor iedere cent moet je haast knokken.
    En wat die kennis betreft, dan hebben ze aan mij een goede, ik doe niets volgens het boekje, dus ze hebben nog wel wat te doen.
    Maar al met al, blijft het een rot situatie, om uitbehandeld te zijn en te merken, dat het steeds moeizamer gaat. Je weet niet meer, waar je nog winst kunt halen, wat energie betreft. Zelfs even naar buiten de tuin in lopen, gaat me nu al slecht af en dat maakt verdrietig met dit mooie weer.
    Allemaal een Hartengroet van Geertje

    #83311 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ja Geertje,
    ik weet het, die verzekeraars zijn allemaal hetzelfde. Van enige concurrentie is nog weinig te merken. Ze denken nog steeds het alleenrecht te hebben.
    We moeten ons gewoon wat weerbaarder opstellen, Klant is koning !
    Ze zijn vergeten dat zij dankzij ons hun boterham verdienen.
    Mogen we ze best zo nu en dan eens onder de neus wrijven.
    We laten ons niet in een hoekje drukken.En ons roeren op dit forum en verder op het ww.internet kunnen we nog heel lang volhouden. Wat vind jij ?

    groeten,
    Theo

    #83312 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hallo Theo.
    Ik wilde dat ik de kracht en de moed had mij nog sterk te maken, om zaken aan te pakken of aan te vechten, maar wij zijn er voor een deel mee gestopt. Want als mijn man er mee bezig is, krijg ik het toch mee en het vergt toch te veel van mij.
    De huisarts is net weer geweest en wij gaan nog ene keer proberen de vochtmedicatie op te voeren, maar wij zijn wat medicijnen betreft met alles aan het einde. Hij vond, dat ik de laatste weken weer ingeleverd had en 50 meter lopen is nu ook al te ver. In huis een beetje rommelen tussen de bedperiodes in, gaat nog een beetje en dan bedoel ik b.v. de plantjes water geven, maar dan is het toch wel weer over.
    Een trap op lopen kan ik al een paar jaar niet meer en hier in ons Limburgse landschap is inde straat een beetje hellende oprit ook al te veel.
    Nee, laar mij maar vogeltjes bespieden en genieten van de eekhoorn in de tuin.
    Maar lopen jullie ook tegen beperkingen op en hoe gaan jullie daar mee om?

    Hartengroet van Geertje

    #83314 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Geertje,
    In jouw situatie geef ik je groot gelijk. Je kunt je energie maar 1x gebruiken en besteed dat liever aan zaken waar je plezier aan beleeft (vogeltjes kijken bijvoorbeeld) dan dat je jezelf loopt op te winden over verzekeraars.
    Ja, ik loop ook wel eens tegen beperkingen aan en mag dan nog wel graag even in de pen klimmen, zoiets van waar zijn jullie nou in vredesnaam mee bezig. Is het eerst regeltjes en dan mensen ? of was het andersom ! Al hun voorschriften en alles in vakjes verdeeld, gezond verstand is vaak ver te zoeken. Waar blijft de menselijke maat? Nee daar gaat dan weer een andere afdeling over! Moet u maar een klacht insturen. En vervolgens krijg je dan weer doodleuk een (automatisch natuurlijk) briefje, of je even punt 1 t/m 7 wilt invullen waaruit zij dan dan denken op te kunnen maken, of de klacht is opgelost. Dat terwijl er nog helemaal NIETS is opgelost. Dan krijg ik wel het gevoel als een Don Quichotte tegen windmolens te vechten. En ze zijn allemaal oh zo klantvriendelijk, als ze ons via al hun reclames willen doen geloven. Over geld uitgeven gesproken. Ik vind dat er hier nog wel wat te besparen valt. Misschien moeten we hier maar eens een boompje over opzetten.
    Wie denkt er mee?
    Groeten,
    Theo

    #83448 Reageer
    Vonne
    Gast

    [color=#FF0000]Geertje[/color]

    Ken je deze vogelsite al : http://www.vogelvisie.nl/

    Je kunt er alle vogels bekijken en hun geluiden horen. Ook kun je er een quiz doen.

    Ik heb van de week een ijsvogeltje van heel dichtbij gezien. Die heeft prachtige kleuren.

    Ik vind het knap hoe je met je situatie omgaat en toch van de kleine dingen probeert te blijven genieten. Veel sterkte met alles.

    Yvonne

    #83946 Reageer
    Vonne
    Gast

    Had je deze al gezien Geertje :

    http://www.nuvideo.nl/algemeen/28166/geboortgolf-bij-rotterdamse-reuzentoekans.html

    Hoe gaat het nu met je ?

    Lieve hartegroet, Yvonne

    #83947 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hallo Yvonne.

    De toestand gaat alleen maar verder achteruit, maar ik ben er nog steeds en daar ben ik blij om, al zijn er ook best momenten, dat ik denk, voor mij hoeft het niet meer.
    Ik heb toch weer verschillende tikjes gehad en de medicatie is weer verder uitgebreid.
    Het weer van de laatste tijd is nu ook niet bepaald je dat voor mensen met een slechte pompfunctie. Er is weinig zuurstof in de lucht en lig dan ook veel naar lucht te happen, ondanks het zuurstofapparaat, maar die mag niet te hoog.
    2 juni, op mijn verjaardag, was het ook weer prijs en is er toch weer een hartfilmpje gemaakt en ja hoor, ook mijn hart gaf mij een “”cadeautje” , maar ben wel thuis mogen blijven van de HA. Tja, in het ziekenhuis kunnen ze toch niets meer en als het moet aflopen, kan dat thuis ook in de vertrouwde omgeving. Onze HA is een schat en begeleid ons fantastisch en gaat mee in onze wensen.
    Het is ook verbazend, dat ik het toch nog zo naar mijn zin heb, want was altijd een persoontje met weinig rust.
    Mijn energie neemt wel steeds verder af en ik doe alles dan ook heel rustig aan en lees nog wel hier, maar spring er niet meer in, als er zaken aan de orde komen, laat ik dat maar lopen.
    Wij hebben nu steeds meer eekhoorns die onze tuin vinden en dat geeft zoveel gevoel van tevredenheid en ontroering en de vogels komen nog steeds met hun jongen.
    Wat fijn, dat je nog steeds aan mij denkt.
    Wens je alle goeds op de wereld.

    #83949 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Geertje,

    Leuk dat we allemaal even kunnen lezen hoe het met je gaat.
    En wederom – recht vanuit je hart gesproken – zoals we dat van Tolletje gewend zijn.
    Zuurstoftekort, en dat met dat broeierige weer, zoals we dat onlangs hadden, lijkt mij inderdaad geen prettig gevoel voor jou. Echt vermoeiend om dan bezig te zijn, met alleen maar je zorg voor een juiste ademhaling. Ik kan me daar iets bij voorstellen.

    Ik hoop dat de natuur-video’s jou nog steeds een heerlijk afleiding bezorgen.
    De natuur leeft altijd en is elk moment weer anders.
    Blij te horen dat je nog kunt genieten van het moment, en ik kan je alleen maar het allerbeste toewensen.

    Veel groeten, vanuit m’n hart,

    Theo

    #83950 Reageer
    Vonne
    Gast

    Tolletje schreef:

    [quote]De toestand gaat alleen maar verder achteruit, maar ik ben er nog steeds en daar ben ik blij om,[/quote]

    Ik vind het heel naar voor je dat het toch alleen maar verder achteruit gaat maar blij dat je er nog steeds bent en hier komt vertellen hoe het allemaal gaat.

    [quote]al zijn er ook best momenten, dat ik denk, voor mij hoeft het niet meer.
    [/quote]

    Hier weet ik even niks op te zeggen alleen dat ik erop uit kan maken hoe moeilijk je het hebt en dat ik heel veel begrip heb voor je gedachten.

    [quote]2 juni, op mijn verjaardag, was het ook weer prijs en is er toch weer een hartfilmpje gemaakt en ja hoor, ook mijn hart gaf mij een “”cadeautje” [/quote]

    Zo’n cadeautje kun je natuurlijk missen als kiespijn. Wat fijn dat je zo’n schat van een huisarts hebt die je goed begeleidt.

    [quote]Wij hebben nu steeds meer eekhoorns die onze tuin vinden en dat geeft zoveel gevoel van tevredenheid en ontroering en de vogels komen nog steeds met hun jongen.[/quote]

    Wat fijn dat je daar nog zo van kunt genieten en mooi dat deze diertjes jullie tuin opzoeken zodat je ze kunt observeren.
    Waar ik ga wandelen zie ik ook vaak eekhoorntjes , is zo’n leuk gezicht als ze achter elkaar aan zitten in de boom. Ik heb de laatste tijd ook een paar keer vossen gezien, ook met jonkies en zie bijna dagelijks reeën en pas geleden zag ik een boommarter.
    En egeltjes,ook hier in de achtertuin en dat geef ik door bij waarneming.nl want men denkt dat egels aan het uitsterven zijn :

    http://www.jaarvandeegel.nl/

    Het is zoals Theo zegt : De natuur leeft altijd en is elk moment weer anders.

    Ik vind de natuur prachtig en geniet er dagelijks van.

    [quote]Wens je alle goeds op de wereld. [/quote]

    Dank je wel ! Ik wens jou hetzelfde Geertje en hoop van harte dat je het minder moeilijk mag krijgen.

    Liefs, Yvonne

    #83953 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Hoi Lieve Geertje,

    Ben heel blij dat je het hebt kunnen opbrengen om weer iets van je te laten horen.

    Ook al is het niet allemaal positief met je gezondheid, je blijft toch altijd weer de positieve kanten van het leven belichten, iets waar ik bijzonder veel respect voor heb.

    Als ik soms mijn verhaal vertel en mensen zeggen tjeetje dat is wat hoe ga je daarmee om, haal ik steeds jou weer aan en vertel dat jij zonder dat je het misschien zelf beseft een steun bent voor velen van ons.

    de Laatste tijd ben ik zelf niet meer zo actief hier, niet omdat ik het niet wil, maar ik kan het niet altijd opbrengen. De laatste tijd ben ik geconfronteerd, met heel vervelende zaken in mijn directe omgeving, mijn kleinzoon en de dochter van mijn lieve vriendin hebben resp Autisme en Kanker. De autisme van mijn kleinzoon zal niet verholpen kunnen worden, maar met veel geduld en proberen te begrijpen is hier mee te leven, gelukkig leeft hij in zijn eigen wereldje en heeft zelf niet het besef dat hij echt “anders” is.

    Bij mijn schoondochter echter is kanker geconstateerd een gezwel in haar keel, die weg is gehaald, bleek kwaadaardig te zijn, is gelukkig wel operabel en na een gemokuur is de kans van slagen best wel groot te noemen, laten we maar hopen dat het allemaal gaat lukken , ze is pas 34 jaar en heeft drie kleine kinderen.

    Hoe gek dit misschien ook zal klinken en ook misschien wel uit zelfbehoud, houd ik me de laatste tijd meer bezig met wat vrolijke dingen, waarbij ik jullie/jou zeker niet vergeet..

    Met lieve hartegroet,
    Rob

    #83954 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Beste Rob.
    je ziet maar weer, zo af en toe komen wij elkaar weer tegen. Ook voor mij geld, dat ik de prettige dingen opzoek en niet steeds wil lezen over wat er allemaal mis kan gaan.
    Daarom was ik ooit dit item begonnen, want het valt niet mee wat er over je heen komt.
    En net als bij jou, blijft het meestal niet bij je eigen problemen, maar komt er veel meer op je pad in je naaste omgeving, de beruchte vogel die zijn behoefte op ene hoop doet.
    Je ziet het maar weer aan jezelf en dat zijn zaken, waar je niet voor weg kan lopen en wat je ook niet wil. Want niemand weet beter wat het is, met zaken geconfronteerd te worden, waar je weinig vat op hebt, je kleinzoon en dochter hebben net zo als jij levenslang. Al zal menselijkerwijs, jouw levens lang korter duren, dan van hen.
    Maar toch kunnen wij het niet laten, om af en toe eens even hier te lezen. Ik kijk wel dagelijks even, maar pik er alleen maar uit, waar ik iets mee kan en ja, laat het antwoorden meestal over aan anderen. Maar dat kan nu ook, de club is veel groter geworden.
    Ik wens je veel sterkte en je kan ook altijd even je hart luchten via de mailbox hè.

    Een hartengroet van Geertje

    #83956 Reageer
    janintgroen
    Deelnemer

    Heb je al eens een Belgie geprobeerd? Volgens mijn cardioloog is de kans op een donorhart (ook al zijn er complicaties) 50 % groter is. Ikzelf heb nu een thirde opinion aangevraagd. Ik was dus ook uitbehandeld, maar ik probeer er alles uit te halen wat erin zit. Verder wens ik U heel veel sterkte toe.

    #83957 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hallo Janintgroen

    bedankt voor je reactie. Ik begrijp, dat ook jij in hetzelfde schuitje zit. Maar bij mij spelen er nog meer zaken mee, ik ben nl. ook nog diabeet, al 33 jaar en heb ook daar complicaties van. Dus dat is ook nog een reden, dat ik niet in aanmerking kom. Ook kunnen ze bij mij niet achterhalen, wat de reden is, dat mijn aderen zo snel dicht slibben, want na de operatie was het na 2 jaar al weer foute boel. De kans van slagen is dus niet groot bij een eventuele transplantatie. Daar bij ben ik van moeders en vaders kant, familiair belast. Maar ik zet lekker iedereen voor schut, want ondanks alles en al mijn beperkingen ben ik er toch nog en dat is al 5 jaar langer als verwacht. En ik ben van plan er toch nog een paar jaar aan te plakken.

    Bedankt, dat je me wilde helpen en ik hoop voor jou, dat je wel geholpen kan worden. In ieder geval heel veel sterkte.

    Een harten groet vn Geertje

    #83960 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hallo Geertje,

    Wat mooi om weer (veel) van je te mogen vernemen. Vaak hebben we ons afgevraagd hoe het met je ging. Maar de vraag zo toch enigzins retorisch zijn.

    Ik sluit me ook bij iedereen aan met wat ik nu heb gelezen. Anders wordt het ook zo (vier)dubbel op.

    Je bent gewoon ijzersterk! En een echte strijder

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 87)
Reageer op: Reactie #83311 in Uitbehandeld
Je informatie: