default-header

Trage Schildklier en hart/vaat-symptomen daardoor.

Home Forums Schildklier aandoening Trage Schildklier en hart/vaat-symptomen daardoor.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #91124 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Lisa,

    Dankje wel voor je reactie.
    Sinds week of 4 slik ik Thyrax duotablet 0, 025mg.
    Half uur voor ontbijt innemen.

    Heb al gekeken overal op internet over de schildklier, maar zie
    door de bomen het bos niet meer.
    Een natuurlijk product? Klinkt goed.
    Weet je de naam van dat middel?

    Las ook in een van je berichten dat bètablokkers en thyrax
    geen goede match zijn.
    Eigenlijk voel ik mij dus stukken slechter sinds ik de thyrax slik.
    Arts en internist zeiden wel, de eerste tijd zal moeilijk zijn…
    Maar zoals het nu is had ik absoluut niet voorzien.

    Dit even in het kort…
    .Probeer eerst morgen contact op te nemen de huisarts…Woon hier pas een half jaar en dus even wennen weer

    Groetjes en bedankt voor je advies.

    Cesarina.

    #91125 Reageer
    Lisa
    Gast

    cesarina schrijft:
    [quote]
    Heb al gekeken overal op internet over de schildklier, maar zie
    door de bomen het bos niet meer.
    Een natuurlijk product? Klinkt goed.
    Weet je de naam van dat middel? [/quote]

    Dat kun je vinden op de hypomaarniethappy site…… In het forum zijn ook leden die het gebruiken… althans dat was zo, want ik heb daar lange tijd niet meer gelezen.
    Er bestaan (minstens) twee merken natuurlijke schildklierhormonen. Eentje werd geleverd (via de post) door een apotheek in Amsterdam (zal nog wel zo zijn).

    Groetjes,
    Lisa.

    #91126 Reageer
    `brigitta
    Deelnemer

    Hallo Cesarina,

    ik heb intussen tweemaal een ingreep achter de rus (eerste in oktober 2012 plaatsing CRTD-I toestel) en nu januari repositionering van lonkerlead van het implantaat dat fout zat.

    maar wat de schildklier betreft. ik heb gedurende enige maanden procoralan als betablokker genomen. dat is geen systemische betablokker, die de hele adrenalinehuishouding lamlegt, maar één die rechtreeks op de elektrische geleiding van het hart inwerkt. dit op voorschrift van de cardioloog die mij liet stoppen met procoralan.
    sindsdien is mijn schildklierwerking veel beter.bij de laatste meting had ik TSH van 1,4.

    neem ik opnieuw bisoprolol dan wordt de situatie weer erger (vermoeidheid, kuodegevoel enz.). een systemische betablokker en thyroxine werken elkaar tegen, vandaar.
    Dit is echt geen zaak van zelfmedicatie maar van goede opvolging door een cardioloog die de materie kent en van nabij wil volgen.

    veel succes!
    groetjes
    Aline

    #81673 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dankje wel voor je bericht Aline.

    Voor de schildklier loop ik sinds kort bij een internist.
    Afspraak was bijna 3 maanden geleden, tussendoor keertje bij de huisarts.
    4 weken geleden begonnen met de Thyrax.

    Maar heb er weinig vertrouwen meer in.
    Iedere dag echt beroerd sinds ik de medicatie slik.
    Het moet wennen zeggen ze dan en .even doorzetten ….dat hoopte ik wel…
    Nou echt niet…

    En zoals Lisa schreef, met name over de bètablokkers…geloof ik echt dat ik ander middel moet gaan slikken.

    Eigenlijk voel ik mij dag en nacht beroerd.
    Fijn dat je reageerde:)

    #121455 Reageer
    Antoinette Janssen
    Gast

    Ik heb een traagwerkend schildklier en sinds kort zijn ze erachter gekomen dat ik een beschadigd hartspier waardoor ik een pacemaker( ICD) heb. De longarts denkt dat dit is gekomen Door de ziekte Sarcoidose en willen mij prednison geven maar nu ik dit lees denk ik kan de beschadiging niet door de traagwerkend schildklier komen of is dat uitgesloten. Ik heb de traagwerkende schildklier al jaren door problemen met het stimulerend hormoon. En de beschadiging aan het hartspier zit er waarschijnlijk oom al een tijd anders zouden de hartspier kunnen genezen maar eenmaal beschadigd blijft dit.
    Met vr gr

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
Reageer op: Reactie #91124 in Trage Schildklier en hart/vaat-symptomen daardoor.
Je informatie: