default-header

Toenemende pijn na catheterisatie via de rechter arm.

Home Forums Dotteren Toenemende pijn na catheterisatie via de rechter arm.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #79369 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Even een vraag aan jullie collega hartpatiënten.

    Op 18 juli ben ik gedotterd en dit keer is het in plaats van via de lies, via de pols gebeurd.
    De eerste weken had ik wel een beurs gevoel in mijn arm, tegen het bot aan in de bovenarm en het leek eigenlijk met de tijd (na ongeveer 3 weken) wat minder te worden. Nu echter begint die arm (rechts) steeds meer op te spelen. Lang gebruiken kan ik hem niet en het voelt of ik spierpijn in de pezen heb, net boven mijn elleboog gewricht naar de bovenarm. Hij is ook drukpijnlijk. Word er inmiddels ook s nachts wakker van, als hij ‘verkeerd’ ligt. Het liefst leg ik hem gebogen tegen mijn bovenlijf, hand tegen mijn kin. Dan is de pijn het minst. Maar zoals afwassen, schrijven en typen leveren nu wel problemen op.
    Mijn pols is eigenlijk heel smal en het is tijdens de catheterisatie nogal een ‘gevecht’ geweest om de ‘stofzuiger’ naar binnen te krijgen. Moest steeds een of ander spulletje ingespoten worden, wat een heet gevoel geeft om het vat wijder te maken.

    Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring? En hoe is dat overgegaan? Is het een kwestie van tijd of moet ik juist aan de bel gaan hangen bij de cardioloog? Voel me zo’n zeurkees, want cardiaal gezien lijkt het allemaal goed te gaan nu.
    groetjes Patrice

    #86126 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik zie helemaal geen reacties. Dan ik maar. Ik heb ook een dun polsje al is dat geen reden dat je ook dunne bloedvaten hebt. Ik heb geen medisch inzicht maar heb wel wat ervaring met behandelingen via de pols. Op de een na laatste keer (de laatste was voor een studie) na had ik nauwelijks napijn. Die keer was het echter heel vervelend en het duurde vrij lang maar na verloop van tijd bleek het toch totaal verdwenen.
    Ik hoop voor jou dat het inmiddels ook aan het minder worden is.

    #86128 Reageer
    Patrice
    Gast

    In het ziekenhuis bleek het bij navraag ook niet vaak voor te komen. De meesten zijn gewoon stikblij dat het niet meer via hun lies hoeft.
    De klachten bij mij zijn verre van over. Een boodschappentas dragen gaat nu ook niet meer en lang schrijven of kralen branden (doe ik weer sinds 2 dagen) kan ik gewoon bepaalde kleine bewegingen niet meer maken. Ik had gehoopt dat er meer mensen op het forum de ervaring hadden. Ik hoop dat het uit zichzelf over gaat en niet zoals nu eigenlijk alleen maar erger wordt, langzaam, maar toch, kan ik er steeds minder mee.

    #86129 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoe eng ik de behandeling ook vind, ik heb hem liever via de pols dat via de lies. Dat heb ik ook meegemaakt. Ik heb ooit een verdoving vanwege iets anders in een arm gehad en die nacht had hij niet goed gelegen met als gevolg dat ik een tennisarm opliep. Jaren fysiotherapie hebben de klachten verlicht maar sinds ik, nu ruim een jaar, aan krachttraining op een sportschool doe, ben ik er voor 98% vanaf. Boodschaptassen een stukje, ik blijf wel hartpatiënt helaas, dragen om in mijn fietstas te doen, is nu geen probleem meer.
    Met zoveel klachten heb je geen keus – eerst naar de huisarts en fysiotherapeut. Vraag om eentje die er ook sportgelegenheid bij heeft.

    #87045 Reageer
    magdavang
    Deelnemer

    Hallo Patrice,
    Begin maart heb ik een catheterisatie via mijn rechterpols gehad. Tijdens de behandeling deed het verschrikkelijk zeer. Voornamelijk in de onderarm. Eenmaal thuis heb ik weken last gehad van een soort overbelasting. Pijn in mijn pols na de afwas, na computerwerk etc. Op een gegeven moment werd het minder en ik had de hoop dat het over was. Helaas heb ik er nu nog steeds last van en het lijkt erger te worden. Vooral als er kracht gezet moet worden en bepaalde bewegingen(afwassen, computerwerk). Ook het openmaken van potjes en zelf kas snijden met de kaasschaaf kan een vreemd gevoel in mijn pols geven. Pijnlijk soms, maar ook een soort prikkeling. Ik heb de cardioloog gevraagd of dat vaker voor komt. Wist hij niet en er is ook niets aan te doen. Volgens heb is er tijdens de behandeling een zenuw geraakt of beschadigd. Of dat zo is, weet ik niet. Ook ik heb dunne polsen en de cadioloog moest dunnere slangetjes gebruiken. Ben jij al iets verder. Weet je inmiddels wat de oorzaak kan zijn? Groeten, Magda

    #87737 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    ook ik heb toenemende pijn ,en erg vermoeid na het dotteren via de r pols..ik heb dunne aders,nu dit nooit meer..de cardioloog heeft later een dunnere katheter moeten gebruiken.
    Ook voel ik waar de stent zit..vanmorgen deed mijn linkerarm erge pijn.en met licht werk breekt het zweet me uit.
    morgen moet ik naar de fysio voor de revalidatie,ik zal hem dit voorleggen.en anders maar eerder terug naar de cardioloog,want dit is eng..
    de katherisatie is via de lies gedaan,geen centje pijn gehad,ook niet van de angioseal.

    #125792 Reageer
    Maria Garcia
    Gast

    Ik heb ook 2 weken geleden Katherisatie gehad via rechterpols Maar heb nu nog steeds een nare pijn in mijn bovenarm Doet echt pijn bij bepaalde bewegingen Dan doet het erg pijn boven bij de schouder .Ik schrok er erg van vooral vandaag toen was het heel erg .Hebben andere mensen dat ook meegemaakt .

    #125932 Reageer
    Diana
    Gast

    Ik ook nog steeds pijnlijke arm rechts en 2 weken geleden gedotterd, ook wat waterig bloed uit de opening pols

    #126222 Reageer
    Ritha
    Gast

    Ik heb vrij recent een katheterisatie gehad en ben gedotterd en twee stents gezet. Bij mij wilde het niet via de polsen en na 5 verdovingsprikken zijn ze uiteindelijk door de lies gegaan, wat geen probleem was en zo hebben ze het bij het dotteren ook gedaan op mijn verzoek. Een soort spasme in de aders las ik later in mijn dossier. Na twee weken heb ik nog wel een raar gevoel in mijn lies en een gevoel van druk op mijn hoofd en ogen, misschien door alle medicatie, ik zal morgen eens bellen naar cardiologie of dit normaal is.

    #131597 Reageer
    Johan
    Gast

    Hallo, zelfde probleem mijn slagader in de onderarm blijkt verstopt te zitten door ontsteking. Dit veroorzaakt bij mij de pijn.

    #131913 Reageer
    Ina
    Gast

    Dag Maria,
    Ik herken mijn klachten in jouw verhaal. Een maand geleden hebben ook een HC gehad via de pols. Aanprikken ging lastig ivm vaatspasme. Na een week begon ik last van mijn rechter bovenarm richting schouder te krijgen bij bepaalde bewegingen. Ook wordt ik nachts wakker van de pijn. Het lijkt of de klachten toenemen. Vooral de eerste beweging maken is erg lastig, na meerdere keren beweging ondersteunen met andere arm wordt het gemakkelijker. Ben jij er weer vanaf gekomen? En zo ja, wat heb je er voor gedaan?

    #132901 Reageer
    christiane van der vis
    Gast

    IK kwam op deze site terecht omdat ik info wilde opzoeken over dotteren via de rehterarm. Ik heb namelijk nog steeds pijn in die arm en kan bijvoorbeeld mijn klein hondje niet goed optillen door de pijn. Ook taasen dragen of paraplu vashouden geeft veel ongemak. Die pijn gaat van de pols uit naar mijn onderarm richting elleboog en van daar uit via de onderarm naar de oksel. IK lees in de commentaren dat meerdere mensen pijn op alleleri manieren ervaren na het dotteren via de arm. Ik sta dus niet alleen.

    #133257 Reageer
    Anja
    Gast

    Hallo
    Ik heb 8 dagen geleden de ingreep gehad ,ik moest 4 dagen rustig doen heb ik gedaan ook geen auto gereden niks,ik heb zo’n pijn aan mijn pols of dat ik een slag drop gekregen hebt, hij is echt gekneusd .mijn broer heeft de zelfde ingreep gehad die had de volgende dag helemaal geen last meer.ik weet wel dat ik moeilijk e aderen heb ben altijd bond en blauw naar een bloedonderzoek.groetjes Anja

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #87045 in Toenemende pijn na catheterisatie via de rechter arm.
Je informatie: