default-header

Tips

Home Forums Recepten en tips Tips

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #82504 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik heb vanavond weer heerlijk gegeten. heerlijk eenvoudig, echte hollandse kost!

    SPRUITJES! lekker met een aardappelletje en een klein stukje vlees erbij.
    De vorst is er al duidelijk overheen gegaan. :D:D haha

    Waarom vinden veel mensen ze niet lekker, maar eten wel andere kolen zoals; spitskool en chinese kool?

    #82507 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Job Pieter Tent schrijft:
    [quote]
    SPRUITJES!
    Waarom vinden veel mensen ze niet lekker, maar eten wel andere kolen zoals; spitskool en chinese kool?[/quote]

    Ik vind spruitjes lekker :cheer:

    Tenzij ze te lang gekookt zijn!

    #82508 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ja je moet er wel echt nog op moeten kunnen knagen. Niet van die slappe brij 😛

    #82677 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    Ik geef ook even wat tips nog:

    gebruik veel verse kruiden om smaak te geven, vooral als je zoutarm moet koken is het niet altijd makkelijk om toch een beetje gelijkende smaak te vinden als je geen potjes of kant en klaar kan gebruiken waar veel zout in zit.

    Ik gebruik bij italiaanse “recepten veel verse kruiden die ik gewoon in mijn tuin heb staan of die je ook in potten kan kopen bij lidl of tuincentrum ook natuurlijk. Ik doe een blikje tomaten op sap daar zit dan al genoeg zout in voor mij. dan vul ik aan met verse tomaten en groenten die je lekker vind in de pastasaus, vb paprika champignon enz.. dan pluk ik rozemarijn een tak, wat takjes verse tijm, oregano, salie, dragon en gebruik natuurlijk knmoflook voor een extra lekkere smaak ik voeg een scheut rode wijn toe, die verdampt toch je houdt alleen de smaak over en dan wat paprika poeder, peper soms een drupje tabasco en een beetje zoet dmv een zoetje soms 2, soms een scheutje balsamicoazijn of gewoon wat citroensap uit een flesje of vers. lekker laten pruttelen en afmaken met een scheutje magere room van campina 8 % vet uit een pakje(staat bij houdbare melk in de supermarkt) Beetje verse parmezaanse kaas erover om het af te maken, kan ook vetarme en zoutarme kaas zijn geraspt.

    Bij “chinese”” recepten zit je al helemaal met flauw eten als je geen zout gebruikt en geen zakje mix hebt. Daar heb ik het volgende op gevonden.
    Ik bak wat knoflook, verse gesneden gember en wat lenteui in wat olie.,klein beetje sambal voor een klein”zoutje en wat pit” en verder heb je van de conimex allerlei potjes kruiden zonder zout, zoals: laos, djahe, boemboe sate,djintan enz. die strooi ik naar hartelust over de gebakken groenten uit in mijn pan dan heb je toch originele smaak van chinees eten zonder zout. Lekker uitje erbij evt. wat gesneden wokgroenten en wat gegrilde magere kipfilet in blokjes. Kan je wel wat zout hebben dan is een lepel ketjap ook lekker, heb je trouwens ook bij AH in de zoutarme versie in een klein flesje.

    Voor visrecepten gebruik ik vaak mijn oven. dan maak ik pakketjes van vb kabeljauw, koolvis of wat ook. Doe er groenten bij evt. wat geraspte kaas en wat room kappertjes kruiden voor vis zonder zout, bij AH te koop in de folie inpakken en een half uurtje tot 3 kwartier in de oven op 200 graden.

    Vb. Lekkere moot zalm in de oven:

    alufolie neerleggen groot stuk
    prei snijden in ringen
    ui snijden in ringen
    peentje, winterpeen snijden
    evt. courgette of komkommer in plakje
    Bedenk alles wat je lekker vind
    vis erop. plakjes tomaat of niet op de zalm leggen
    wat kappertjes
    wat room erop en ook lekker is geraspte kaas erover en de zoutarme viskruiden
    inpakken en het pakketje in een schaal op 200 graden in de oven bereiden 30-45 minuten. Heerlijk!
    Als de vis bevroren is dan wat langer 45 minuten , verse vis 30 minuten ongeveer.

    Veel succes!!! groetjes leny

    #82682 Reageer

    Als je groente klaarmaakt in de magnetron blijft er ook heel veel van de smaak behouden en mis je het zout (bijna) niet

    #82707 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    Ja, dat doe ik ook wel eens. Bv. met groenten uit de vriezer, even stomen of rustig ontdooien en garen in de magnetron.

    #81584 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Het is nu toch gelukt hoor,
    zag op je profiel dat je een icd hebt?

    #81585 Reageer
    Peter_old
    Deelnemer

    Het eerste stukje is gelukt nu het verhaal nog en denk er om altijd rustig blijven denk aan je hart groetjes peter

    #81586 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Inke, kom maar op met je verhaal!

    #81587 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Beste Inke, om een hartverhaal te schrijven en te plaatsen moet je ingelogd zijn. Je hoeft niet ingelogd te zijn om op een hartverhaal te reageren. Om te reageren op een berichtje dat op het forum is geplaatst moet je wel ingelogd zijn. Succes!

    #81588 Reageer
    Moderator
    Gast

    Best Inke, de melding dat je niet meer bent inglogd verschijnt nadat er voor 15 minuten of langer geen activiteit is geweest. Het schrijven van het hartverhaal zelf wordt niet gezien als activiteit. We hebben deze tijd nu aangepast naar 30 minuten zodat er meer tijd genomen kan worden voor het schrijven voor het hartverhaal.

    #81589 Reageer
    Kelly Kathleen
    Deelnemer

    Om te voorkomen dat je je verhaal verloren gaat, is het handig om het eerst in Word o.i.d. te maken. Daarna inloggen en de gekopieerde versie plakken. Veel succes.

    #81590 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Inke heeft haar draai al gevonden op STIN.

    #81591 Reageer
    Inke
    Deelnemer

    Ben niet verder gegaan omdat mijn verhaal niet belangrijk is en niemand hier op de site helpt.
    Aan iedereen beterschap gewenst Inke

    #81592 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Wat jammer Inke. Toen ik een keer hulp nodig had, werd ik meteen geholpen. Gelukkig was er een alternatief voor je.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
Reageer op: Reactie #81590 in Tips
Je informatie: