default-header

Tips voor bypass operatie

Home Forums Hartoperatie Tips voor bypass operatie

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #93756 Reageer
    boumacor
    Deelnemer

    [quote=A.Molenaar] Hoi, hoe is het nu met je?  [/quote]

     

    Goed :), operatie was de 5e en nu dus 14 dagen verder (vanaf de 10e was ik al thuis). Ik was super verbaasd dat ik na 5 dagen al weer weg mocht (vond het niet erg overigens, thuis gaat herstel toch echt lekkerder).

    3 bypassen gemaakt door de arts, nog even problemen ivm morfine. Mijn hartslag en saturatie daalde enorm snel toen ik aan de morfine zat en ze de slang uit mijn keel haalde, dus moest ik direct weer een nieuwe slang er in hebben. Dit heeft mijn keel beschadigd. Morfine verhaal heb ik van mijn vrienin en de artsen want zelf weet ik daar niets van.

    Dus ik werd de 6e in de morgen pas echt wakker (rond 06.00) en dan halen ze de drains er uit (dat was niet grappig).Vervolgens naar de afdeling rond 08.00 en direct aan de slag met oefeningen ivm hoesten en bewegen. Allemaal prima verlopen. Dat weekend snel en veel uit bed, gang op en neer lopen om er voor te zorgen dat ik snel naar huis kon. Maandag nog even probleem met medicijnen, maar dat was ook snel opgelost.

    Nu dus al even thuis en eigenlijk sinds dinsdag weer het gevoel dat ik lekker wat kan doen, slapen gaat veel beter dan het ziekenhuis en ik moet zeggen dat het weer ook wel helpt. Twee maal per dag lopen doe ik nu en dat is per keer ca 45 minuten (hangt van de route af). 

    Ik moet zeggen, het is mij alles bij elkaar niet tegen gevallen. Ik had veel meer pijn verwacht en ook dat ik veel langer in het ziekenhuis zou moeten blijven. Eigenlijk dus best wel tevreden 🙂

    Volgende week nog afspraak met cardioloog en aansluitend revalidatie starten. Geen idee hoeveel ik van dat laatste nodig heb, want ik ga nu iedere dagen met reuze stappen voor uit.

    #93758 Reageer
    A.Molenaar
    Deelnemer

    Goed om te horen.

    Goed om te horen.

    Veel succes met je verde herstel! 

     

     

    #93760 Reageer
    boumacor
    Deelnemer

    [quote=A.Molenaar]

    Goed om te horen.

    Veel succes met je verde herstel! 

    [/quote]

    Bedankt, het gaat iedere dag beter, nu nog wat last van spierpijn op mijn borst, maar ook dat wordt langzaamaan minder. De 16e nog even een fietstest en dan mag ik starten met de fysio oefeningen. Ik ben benieuwd 🙂

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
Reageer op: Reactie #93760 in Tips voor bypass operatie
Je informatie: