default-header

Tikken van kunststof hartklep +aorta prothese

Home Forums Hartkleppen Tikken van kunststof hartklep +aorta prothese

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #80562 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik kan niet slapen door het tikkende, bonzende geluid van mijn kunststof hartklep. Ik word er angstig en nerveus van waardoor ik een hogere bloeddruk en snellere polsslag krijg. Zijn er mensen met diezelfde ervaring? Hoe pakken jullie dit aan? Doen jullie hier iets speciaals voor zodat jullie toch de slaap kunnen vatten?

    #93093 Reageer
    paimj
    Gast

    Als ik op mijn linker zij slaap heb ik er geen last van, anders wel

    #93096 Reageer
    Jeter
    Gast

    Mijn insteek: Zolang ie tikt, doet ie het nog B)

    Geruststellend idee…

    #93111 Reageer
    Marcus
    Gast

    Wordt je angstig van het tikken of wordt je angstig van de gedachte dat ie stopt met tikken?
    Vergeet niet dat er heel wat gebeurd is, het heeft nogal een impact allemaal.
    Het zelfvertrouwen moet weer terug komen.
    Ik heb er nooit last van gehad, ben me daar niet bezig mee gaan houden, wat dat betreft klopt de reactie boven de mijne wel aardig.

    #93112 Reageer
    hld
    Gast

    Het is angst als ik merk dat mijn hart sneller gaat slaan of een slag overslaat. Overdag heb ik er geen last van. Het is enkel ’s nachts.

    Alvast dank voor jullie reacties.

    #93120 Reageer
    Eenbeetjevanditendat
    Gast

    Hallo,

    Maar ook zonder kunstklep kun je in een stille slaapkamer elke hartslag vaak wel horen. Als je op je linkerzijde ligt. Wordt gewoon via je bed doorgegeven. En een overslag af en toe is helemaal niet erg. Maar ik kan me voorstellen dat je een flinke ingreep hebt gehad en dat het wel even kan duren voordat je er helemaal aan gewend bent,

    Sterkte!

    #93141 Reageer
    smurf23
    Gast

    hallo, ik heb eind maart een mechanishe aorta klep gekregen ook ik heb heel erg moeten wennen daaraan nu bijna 9 maanden later hoor ik het nog steeds maar het went wel.groetjes hennie

    #93170 Reageer
    Vonneke
    Gast

    Als ik op mijn rug lig hoor ik de klep haast niet. Soms helpt het om met muziek of tv in slaap te vallen. Voor mij 14 maanden geleden en ik hoor hem nog steeds.

    #93183 Reageer
    Marcus
    Gast

    Ik heb m nu bijna 6 jaar en ik hoor m ook nog steeds.
    Soms erger ik me eraan, dat komt dan omdat ik moe en/of prikkelbaar ben.
    Get used to it, het is de prijs voor een beter leven.

    #93256 Reageer
    sandrar
    Gast

    Ik erger mij er ook aan hoor. Get used to it? Mja, goede raad (alhoewel..), maar daardoor raak je nog niet in slaap he. Probeer afleiding te zoeken. Je hersenen moe maken: lezen, kruiswoordraadsel (werkt super bij mij),..?

    #93447 Reageer
    Dittie
    Gast

    Ik heb de mijne nu 5 jaar, en ik moet zeggen dat ik het getik overdag niet hoor en ik lig er alleen wakker van als ik niet rustig ben. Als ik te gestrest ben of als ik bv wakker schrik, dan is mijn hartritme hoger en als het hoger is dan kan ik er niet van slapen.
    Dus bij mij werkt het als ik rustig ben en niet te veel koffie heb gehad, dan tikt hij rustig en dan heb ik geen inslaap problemen. Vaak lukt het ook als ik op mijn rug lig en niet met de oren in het kussen, want dan hoor ik het ook beter.
    sterkte en succes. Edith

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: Reactie #93447 in Tikken van kunststof hartklep +aorta prothese
Je informatie: