default-header

Super goed!!

Home Forums MS Twente Enschede Super goed!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #81207 Reageer
    Leo R.
    Gast

    Beste Pim, Ik begrijp hoe jij je voelt, kan ook niet anders. Zo doe je van alles en door een inspaningstest blijk je een lekkende hartklep te hebben. Is een aneurysme van 50mm het gedeelte van de aorta bij de aortahartklep? Mijn wereld stortte op de zelfde manier als die van jou in, maar ik kan je mededelen, dat is het niet. Zoals ik lees, is de kracht van het hart nog goed. Lees mijn verhaal maar eens. Dan zal je weer moet krijgen. Sterkte en wie kom je nog met vragen. Leo R.

    #81208 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hallo Wim

    Je beschrijft het zoals ik het ook voelde! Dat het aan je hart gaat dat het vertrouwen in je lichaam weg is.

    Gelukkig dat ze er wat aan kunnen doen, en zo te lezen is je conditie goed. (maar je angst en onzekerheid is evengoed zo te begrijpen!)

    Ik ken die methode niet, die je neerzette. Dus of het via de lies kan weet ik ook niet. Maar dat zijn vragen die je gelukkig kunt stellen aan de cardioloog en de chirurg.

    Sterkte hoor Wim, ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten!

    Groetjes Margreet

    #81209 Reageer
    carin50
    Deelnemer

    via de lies wordt meestal gedaan voor mensen die in te slechte conditie zijn voor een openhartoperatie.. tenminste dat hoorde ik van de cardioloog toen ik een neiuwe hartklep kreeg.
    het is inderdaad heel vreemd als je van de ene op de andere dag hartpatient wordt en blijft. over de keus van soort hartklep wordt overlegd tussen cardioloog chirurg en patient. ik heb een mechanische gekregen en bij is inderdaad ook mijn gebit preventief getrokken door de kaakchirurg en dat is niet leuk..
    omdat ik pas 58 was (afgelopen maart) eel sterkte de komende tijd
    groetjes carin

    #81210 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Ik kan begrijpen, dat het een schok is, zomaar ineens hartpatient te zijn. Maar ben toch maar blij, dat het met die keuring naar buiten kwam en niet door een infarct of ander plotseling letsel, want dan is het maar de vraag, of en anders hoe je het overleeft.
    Heel veel sterkte de komende tijd.
    Eeen lieve hartengroet van Geertje

    #81211 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag Geertje, Carin, Margreet en Leo,
    Bedankt voor jullie reacties. steun en medeleven. Leo, het is een aneurysma bij de aortawortel. Ondertussen heb ik de keuze gemaakt voor een mechanische kunstklep. Inderdaad heb ik een goede conditie en ga ik de operatie met vertrouwen tegemoet. De Bentall methode is op het ogenblik de enige methode die het meeste kans op succes biedt. Op You tube zie je trouwens de hele operatie. De operatie via de lies moet wel meteen goed gaan anders heb je een groot probleem. Met een open hartoperatie is er meer tijd en zicht op het operatiegebied. Dus ik ben er wel uit. Vandaag heerlijk gewandeld met vrienden en een lekker glas wijn gedronken. We vieren iedere dag. Dat hebben we overgehouden van onze talrijke reizen naar Italië. Dus zorgen dat ik in goede conditie blijf, met een monddouche zorgen dat de kaakchirurg van mijn tanden afblijft en dan naar de operatie. Ik kijk nu al uit naar de revalidatie, maar eerst nog door alles heen. Mijn vrouw en ik hebben al genoeg voor onze kiezen gehad, 2 x borstca. met amputatie. Dus wij hebben geleerd om met trauma’s om te gaan. Het is trouwens ook altijd mijn beroep geweest. Zolang we samen helder blijven, contact kunnen maken, gaat het goed en zien we het zonnig in. En als we geen reizen kunnen maken vanwege overmacht kan niemand ons tegenhouden dat we samen reizen maken in ons hoofd, zittend in de tuin met een goed glas wijn en een boek. Sterkte allemaal.
    Groeten
    Wim

    #81212 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    quote:"En als we geen reizen kunnen maken vanwege overmacht kan niemand ons tegenhouden dat we samen reizen maken in ons hoofd, zittend in de tuin met een
    goed glas wijn en een boek.

    Hieruit spreekt de ware spirit ! Dit idee houden we nog even vast. Dit beelden mijn vrouw en ik ons momenteel ook in.(we zijn door botbreuken al een tijdje aan huis gekluisterd) Maar ook op internet kun je voor jezelf heel wat virtuele vakanties volgen. Sterker nog: de mooiste plekjes opzoeken waar je anders van je langzalzeleven nooit gekomen zou zijn.

    Houden zo ! en op termijn: beterschap !

    succes en groeten,
    Theo

    #81213 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag (wandel)Theo,
    Bedankt voor je reactie en fijn dat je het snapt. Als ik jouw hartverhalen zo lees denk ik ook…juist dáárom. Je bent me een brekebeen zeg. Al die medicatie die tegengesteld werkt veroorzaakt inderdaad een hoop ongemak en twijfel. Ik zeg altijd maar zo…driemaal linksom is ook éénmaal rechtsom. Voor de jicht moet je veel water drinken, om het hart te ontlasten weinig water drinken, voor de prostaat gauw teveel of te weinig, van de medicijnen kun je jicht krijgen, de andere mag je niet gebruiken omdat je jicht hebt enz. Wat dan over blijft is voor mij altijd gewoon 2 liter drinken zoals ieder mens doet. Een cardioloog opzoeken die vindt dat daarvan 2 glazen wijn ook mag. Ik ben vroeger ook verkeerd gediagnostiseerd. Moest jarenlang inactief zijn vanwege een leveraandoening wat op mijn 15de een steeds opspelende blindedarm zou zijn. Altijd een hart gehad met dubbele ruis. 30,12 Jaar en 2 jaar geleden gediagnostiseerd resp. als ASD defect, later, aorta en pulmonalisstenose en mitralisinsufficiëntie, hemodynamisch van geen belang. De huisarts heeft me dit nooit verteld. 2 Jaar geleden oedeem aan de benen, volgens de toenmalige cardioloog, niets aan de hand en nu dit alles gevonden door een doorzettende cardioloog met een gezond verstand die ook nog van lekker koken houdt. Sinds 3 jaar ben ik ook Apneupatient en slik pillen voor de prostaat. Verder heb ik nergens last van, sport veel, ga samen met mijn vrouw regelmatig op vakantie naar het zuiden met auto en caravan. Naast alles wat zij heeft meegemaakt is ook haar knie nog versleten, maar de elektrische fiets is een uitkomst. Kan ik daarnaast lekker stevig doortrappen op mijn Koga. Ik overweeg nog voor de operatie om, in gedeeltes, het Hertog Hendrikpad te lopen. Ik heb daar wel zin in. Ik vind het knap hoe dat jullie je er doorheen slaan en wens je veel sterkte en ondanks alles veel plezier de komende tijd.

    #81214 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hoi Wim,

    Doet me goed jouw reactie te lezen. Je hebt er weer een paar leuke levenswijsheden in verpakt. Ach ja, je wordt er door de jaren heen wat laconiek onder, al die z.g. voorschriften voor een gezond leven. Jij leeft er ook al mee vanaf je 15e lees ik. Toen ik er voor het eerst mee geconfronteerd werd was het 1e advies dat ik kreeg; om een juiste keus te maken tussen de toen 2 beschikbare cardiologen. “Bij de een mag je nooit meer roken en kies je voor de ander, dan mag je nooit meer drinken”
    Ach ik was 17 en had nog geen benul van wat ik kon verwachten. Je bent jong en je wilt wat.

    Mijn eerste zorg is nu z.s.m. die chemische troep (wat medicijnen heet) te verminderen, zodat ik weer met een gerust hart aan mijn wijntje kan. Mijn fiets kan nog wel even wachten.
    Vandaag had ik anders de Airbornemars gelopen. Ik wens jou veel plezier met het Hertog Hendrikpad. Geniet er van !
    Theo

    #81215 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag (wandel)Theo,
    Lukt de genezing een beetje? Mijn cardioloog reageerde vandaag op een e-mail van mij, gaaf hè. Gisteren zijn wij naar het bloemencorso in Zundert geweest. Mooie wagens en een prima sfeer. Waarom naar de Palio in Siena gaan als je hier hetzelfde buurtenfenomeen hebt. De winnaars waren uitzinnig van vreugde. De film van de Palio en de film over het bloemencorso in Zundert vertonen veel overeenkomsten. Theo op Omroep Brabant kun je de samenvatting zien. Echt mooi.
    Vriendelijke groeten van Wim.

    #81216 Reageer
    Henky
    Deelnemer

    Hallo Wim,
    Bedankt voor je reaktie.Mijn cardioloog heeft me wel te kennen gegeven dat binnen nu en ongeveer 10 jaar de klep vervangen moet worden door een kunstklep. Voorlopig denk ik daar maar niet aan en ga lekker verder met sporten.Wim ik wens je veel sterkte en tot horens…!
    HG.
    Henk(Henky)

    #78583 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hey mensen.

    Ik ben in oktober 2010 geopereerd in dit ziekenhuis. Het is mij allemaal super bevallen. Heel vriendelijk personeel, en zeer goede chirurgen. (zie ook mijn hartverhaal)..
    Wou toch even een berichtje plaatsen in dit forum, omdat MST Enschede zeker wel een dikke 10 van mij verdient!!

    Groetjes desiree :laugh:

    #86258 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Desiree,

    Het is ook altijd goed om te horen dat een ziekenhuis bezoek goed is bevallen i.p.v. alleen negativisme.

    Hoe gaat het aansterken intussen?

    Is het niet lastig met twee jonge kinderen, nou ja het moederinstinct zal wel sterk naar boven komen.

    Groetjes, Job

    #86260 Reageer
    deesje19
    Deelnemer

    hey.

    Het gaat super goed met me. Ben dinsdag op nacontrole geweest, moet nog rustig aan doen, maar dat is heel moeilijk voor me. Ben van nature nogal druk.
    Ben jij ook bekent met het MST dan??

    Groetjes desire

    #86283 Reageer
    Admin Job Pieter
    Deelnemer

    Nee dat niet, maar er komen vaak zoveel negatieve reacties en ervaringen naar voren. Slechts weinigen zijn echt tevreden over de behandeling die zij hebben ondergaan en hoe ze door artsen en verpleegkundigen zijn behandeld.

    Maar goed om te horen dat het goed gaat. Nog even inhouden hè 😉

    Succes ermee

    #86284 Reageer
    deesje19
    Deelnemer

    inhouden?? haha dat is voor mij een straf…
    Ik ga t liefst vandaag al weer aan t werk.. maarja. ik heb er nog meer die me tegenhouden.. je bent nie de eningste wat dat zegt……
    Hahaha, je kunt van een afstand iemand tegenhouden……. jij hebt verborgen krachten..

    groetjes…..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
Reageer op: Reactie #81209 in Super goed!!
Je informatie: