default-header

Stress is je hoofd niet je hart

Home Forums Stress Stress is je hoofd niet je hart

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80028 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    9 Januari ben ik met ontslag uit het Maasstad ziekenhuis na een opname van ruim een week. De 2’e dag werd me door een cardioloog verteld dat ik geoperereerd moest worden, dat het moeilijker en gevaarlijker zou worden. Stress wat is dat? Op de afdeling cardiologie net na de jaarwisseling met een overschot aan patienten uit Spijkenisse, vanwege sluiting Ruwaard, zijn de mensen die er werken moe of zo, Januari is dan net die ene maand, weet je niet ! Mijn eerste operatie was complex en achteraf met een infectie aan de nieuwe klep een opname van 49 dagen. Stress! In 2007 ben ik lopend naar huis gegaan op de dag dat de cardioloog zei “ik denk dat u wel naar huis kunt” de mooiste woorden die er zijn in een ziekenhuis. Het viel me op dat ik me telkens niet lekker voelde als ik in de buurt van een ziekenhuis was. Tja ik slaap erg slecht in ziekenhuizen, na een dag ben ik dan al moe en alles wat er loopt in zo een duur betaalde tent snapt dat niet. Intussen vraag ik om slaapmedicatie en ontspanners voor overdag, die ik overigens normaliter niet moet. Stress ! Ik heb tot aan mijn ontslag met onrustige benen gelopen en telkens als ik moe ging liggen deden mijn benen zo vervelend dat ik snel weer opstond. Niet 1 daar in het ziekenhuis die dat begrijpt en zelfs als ik het vertel en vraag om behandeling gebeurt er niets. Medicijnen die gebruikelijk zijn op een cardiologische afdeling gingen als pepernoten over de vloer. Op de dag van mijn ontslag moest een jonge arts-assistent mij vertellen dat er regels in Nederland waren voor ziekenhuizen en zo ging hij bla bla verder. Met zijn buitenlands accentje moest hij een patient die een buitenlandse achternaam heeft vertellen dat ze niet blij waren met mij, en dat ik een waarschuwing te pakken had. Blijkbaar mag je niet te veel rondlopen op een afdeling cardiologie! En zeker al geen critische vragen stellen, laat staan, niet vrolijk zijn vanwege een mededling door een cardioloog, die zwaar valt. Alles was geregeld voor mij en het zou wel even kunnen duren voordat men uit Breda wat van zich zou laten weten. Met een open hart operatie moeten we weer naar Breda. De wachttijd daar is 2 weken voor een OHO. Vandaag word ik opgenomen in het Amphia te Breda voor 2 onderzoeken die men in Rotterdam al had kunnen doen, een slokdarm echo en een cathetherisatie met de meting van de kleppen in de rechterkamer, links weten ze genoeg over. Begin dit jaar ben ik in het Maasstad al gecatheteriseerd in pols en lies, en hoorde ook nog alles wat de cardioloog te melden had daarna, zijn deur dtond open. Op dezelfde dag in de middag nog even een longfunctie-test gedaan en bij de kaakchirurg geweest voor eventuele bacterien of losse tanden in mijn mond. Nou dat waren de voorwaarden uit Breda voor een aanmelding voor een OHO. De arts die mij vertelde van de operatie heeft op zijn donder gekregen en als dank mij als patient. Een afspraak op de poli werd zonder mijn weten tijdens mijn opname in Rotterdam veranderd van eigen behandelende cardioloog naar een cardioloog die zijn mond had moeten houden, denk ik. Thuis kreeg ik weer een brief en die zei dat ik weer terug moest naar mijn eigen behandelende cardioloog, alles bijeen betekent dat voor mij een poli consult die 16 dagen word uitgesteld. Afgelopen vrijdag heb ik ze gebld om mijn afspraak voor de 5’e februari op de poli te annuleren vanwege de opname in Breda, wisten ze niks van. Ik had een afspraak bij mijn cardioloog op de 18’e januari, die werd gemaakt op 28 november 2012 op de eerste hart hulp (EHH) maar dat ik 30 november, 3 december, 27 december en 29 december weer de EHH bezoek met of zonder ambulance kan ze geen reet schelen die afspraak blijft staan en word niet vervroegd. De laatste EHH op 29 december wilde de ECV niet meer, de amiodarone werkte niet, en na nog een ECV binnen 4 uur was mijn ritme normaal. Ik heb een aortakunstklep van titanium en hartslagen van 200 per minuut zijn gevaarlijk daarmee, Iedere keer een AF en een heleboel artsen die pillen draaien, altijd het zelfde liedje in Maasstad, oh oh er is rook we moeten ontluchten en niet 1 die de brandhaard zoekt. 2 Januari had ik voor het eerst geen AF, dat was nieuw, ik had een infarct. Nu maar wachten wat ze gaan zeggen of doen on Breda, stress ja

    #89368 Reageer
    M.C.M.
    Deelnemer

    Hoi Ned,

    Zojuist heb ik je verhaal gelezen. Heel naar allemaal en vooral dat je zo ontevreden bent over de gang van zaken. Ik kan mij voorstellen dat je daar genoeg van hebt. Wellicht kan je overwegen om een klacht in te dienen.

    Heel veel succes in ieder geval,
    Mersiha

    #89375 Reageer
    Ned
    Deelnemer

    Beste Mersiha,
    Toeval wil een belletje uit het Maasstad en excuses, ik heb daar niks aan. Per telefoon je excuus namens een organisatie nee, dank je, klagen ach, we praten erover helpt ook veel.
    Met groet

    #89377 Reageer
    M.C.M.
    Deelnemer

    O kijk eens aan… al kan ik heel goed begrijpen dat een telefoontje niet veel meer uitmaakt. Gelukkig helpt praten inderdaad ook vaak :-).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #89375 in Stress is je hoofd niet je hart
Je informatie: