default-header

stoppen met roken

Home Forums Even voorstellen stoppen met roken

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79202 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo Allemaal

    Ik ben gestopt met roken ga nu mijn 3e week in en het wordt moeilijker. ik slaap niet droom van roken verder nog heeeeeel rare dromen
    Overdag ben ik moe en prikkelbaar help hoe lang duurt dit nog
    Ik gebruik nicotinepleisters

    Help

    Anne

    #85377 Reageer
    Vonne
    Gast

    Hoi Anne

    Wat knap dat je probeert te stoppen met roken.

    Ik hoop voor je dat het mag lukken.

    Misschien helpt het om Vitamine B3 te gaan slikken :

    http://www.mannen-gezondheid.com/vitamine-B3.html

    Succes !

    Groetjes, Yvonne

    #93660 Reageer

    Doorzetten, is absoluut de moeite waard voor je geestelijk gestel. Zorg er vooral voor dat je in je hoofd stopt. Heb ik gedaan voordat ik echt stopte, en toen stopte ik met gemak en onmiddelijk cold turkey na overleg met de arts bijna zes jaar geleden.

    #93664 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Stoppen met roken is voor iedereen een moeizaam proces. Het gaat ook alleen lukken als je er zelf 100% achter staat.

    Vaak gaat het ook een aantal weken goed en krijg je dan een terugval. Maar blijf doorzetten.

    Probeer op de meest moeilijke momenten ( vaak na het eten, of 's avonds) om afleiding te hebben, zorg voor voldoende beweging.

    En stel je zelf een doel en eenbeloning in het vooruitzicht.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    #93673 Reageer
    tweede kans
    Deelnemer

    Ik heb er altijd moeite mee als men iets opgelegd krijgt!

    Mens is oud en wijs genoeg om dat te doen wat hem bevalt en waar ie veel genot uit haalt. Consequenties zijn bekend dus simpel.  eigen keuze!

    Heb net een open hart operatie met 3 bypasses achter de rug, net thuis. 

    Stoppen met roken in het ziekenhuis was geen probleem, maar o als je dan thuis komt.   

    Je hebt totaal geen rust meer,,,en je word chagarijnig dat is niet normaal meer,, schold me vriendin voor alles en nog wat uit en ze kon niks goed doen. 

    Ik dacht dat is me het niet waard,, rook nu af en toe en man wat een genot zoals altijd.  Leef liever 10 jaar korter maar met intens genot dan langer met een groot gemis!

    Bijdehandte opmerkingen hoef ik niet te horen, zeg alleen hoe ik erover denk.

     

    #93675 Reageer
    Hartgenoten
    Gast

    Tweede kans,

     

    Opmerkingen van anderen over wat je moet doen of juist niet moet doen kunnen inderdaad vaak averechts werken, maar ze zijn vaak wel goed bedoeld.

    Doe wat je hart je ingeeft, maar probeer in ieder geval te minderen. Maar ruzie met je vriendin brengt ook weer stress teweeg en dat is ook niet goed.

    Sterkte!

     

    Anneliese Wijers-Barten

    #93683 Reageer

    Je hoort vaak dat ex-rokers nog fascister worden over roken of rokers. Ik waak er juist voor en laat mijn opmerkingen achterwege. Je mag zelfs in mijn auto roken! Beste en enige advies ik iedere roker geef – als ze willen stoppen – is dat het in hun hoofdje zit. Heb je je hersens overtuigd dat je een niet-roker bent, dat de cigaret in vreemde is, dat een cigaret niets anders doet dan de vorige te vervangen, dan komt het ineens. Ga jezelf niet krenken met moeilijke "methoden" en trucs. Beetje beetje aan werken en ineens ben je er klaar voor.

    #93690 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    https://www.mst.nl/p/over-mst/stop-met-roken/ link van: 

    Medisch Spectrum Twente, Enschede. 19 dec. a.s. 

     

    Meld je aan en wij helpen je

    Wij helpen je gemotiveerd te blijven. Meld je aan en maak gebruik van de kennis van artsen en ex-rokers. Krijg tips en motiverende boodschappen, rechtstreeks in je e-mail. Zelf je ervaringen delen? Dat kan natuurlijk ook!

    Informatiebijeenkomst 19 december: “Alleen maar voordelen”

    Je kunt je ook aanmelden voor de informatiebijeenkomst “Alleen maar voordelen” op dinsdagavond 19 december. Daar leer je van zorgverleners die de voordelen van stoppen met roken dagelijks ervaren. Je krijgt een extra steuntje in de rug en je ontmoet anderen die meedoen aan de Stoppen met Roken Challenge!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #93664 in stoppen met roken
Je informatie: