default-header

Sterren

Home Forums Buitenlandse kinderen Sterren

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #78536 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik zag hier de kop “buitenlandse kinderen”. Het eerst wat ik denk is, Angelina Jolie en Madonna. Het is allicht niet de bedoeling dat dit forum hier over gaat, maar het komt wel zo uit. Beide dames zijn (gelukkig?) gek op buitenlandse kinderen. Ik vraag me toch af wat achter al die show schuil gaat.
    Willen zij die kinderen echt? kunnen ze zelf geen kinderen krijgen? is het een publiciteitsstunt?
    Nou ja, die vragen zijn ook retorisch… Ze willen ze voor de show, zelf zwanger worden (pas op voor striae…) nee nee. publiciteitsstunt? nee joh, het nieuws staat er per ongeluk van vol….

    #81760 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    In mijn vorige bericht, ga ik natuurlijk in op de onzin trend uit Hollywood. Het is hier natuurlijk bedoeld om te spreken over acties die we ondernemen om buitenlandse kinderen net dat beetje meer te geven.
    Zoals Hartpatiënten Nederland het Fonds voor buitenlandse kinderen heeft. Vanuit dit fonds hebben meerdere buitenlandse kinderen een nieuwe kans gekregen. Een kans om verder te leven.
    Wat zouden we nog meer kunnen doen voor deze buitenlandse kinderen?

    #81782 Reageer

    Het fijne aan dit fond is dat we zo veel mogelijk proberen om de kinderen in hun eigen land te laten opereren. Dit in tegenstelling tot in de begintijd van het fonds toen de patiëntjes naar Nederland werden gehaald om hier geopereerd te worden. Dit met allerlei cultuurshocken tot gevolg, plus het feit dat er meestal maar een familielid ter begeleiding mee kon.Het zijn toch vaak kinderen uit hele arme gezinnen waar de ouders geen middelen hebben om dergelijke operaties te bekostigen.

    #81790 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik krijg al gelijk van die Groeten uit de rimboe beelden voor me. Ik zag laatst nog een stukje op tv. Begrijpelijk dat het een cultuurshock op levert…
    Het is maar goed dat nu op deze plekken de zorg vooruit gaat, de mogelijkheden toenemen en er minder mensen hoeven te lijden.

    #80906 Reageer
    sakari
    Deelnemer

    Helaas kan ik je daar niets over vertellen want dat heb ik dus niet meegemaakt maar ik wil toch even heel veel sterkte komen wensen en ik hoop dat de kleine Sophie doorzet en in leven mag blijven…..

    #80908 Reageer
    sakari
    Deelnemer

    Helaas kan ik je daar niets over vertellen want dat heb ik dus niet meegemaakt maar ik wil toch even heel veel sterkte komen wensen en ik hoop dat de kleine Sophie doorzet en in leven mag blijven…..

    #80912 Reageer
    sakari
    Deelnemer

    Helaas kan ik je daar niets over vertellen want dat heb ik dus niet meegemaakt maar ik wil toch even heel veel sterkte komen wensen en ik hoop dat de kleine Sophie doorzet en in leven mag blijven…..

    #80907 Reageer

    Wat moeten jullie heen en weer geslingerd zijn tussen hoop en angst, twijfel.
    Hopelijk komt er nu eens een goede wending en zal Sophie door te groeien gaan herstellen. Het blijft natuurlijk vreselijk dat ze daarom in het ziekenhuis moet blijven en je haar niet lekker kunt knufffelen en vasthouden, maar als uiteindelijk alles goed komt is het wel zeker de moeite waard. ik wens jullie allemaal heel veel sterkte.

    #80909 Reageer

    Wat moeten jullie heen en weer geslingerd zijn tussen hoop en angst, twijfel.
    Hopelijk komt er nu eens een goede wending en zal Sophie door te groeien gaan herstellen. Het blijft natuurlijk vreselijk dat ze daarom in het ziekenhuis moet blijven en je haar niet lekker kunt knufffelen en vasthouden, maar als uiteindelijk alles goed komt is het wel zeker de moeite waard. ik wens jullie allemaal heel veel sterkte.

    #80913 Reageer

    Wat moeten jullie heen en weer geslingerd zijn tussen hoop en angst, twijfel.
    Hopelijk komt er nu eens een goede wending en zal Sophie door te groeien gaan herstellen. Het blijft natuurlijk vreselijk dat ze daarom in het ziekenhuis moet blijven en je haar niet lekker kunt knufffelen en vasthouden, maar als uiteindelijk alles goed komt is het wel zeker de moeite waard. ik wens jullie allemaal heel veel sterkte.

    #85304 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik sinds december j.l. ICD-drager ben. Als adoptiemoeder werd ik meteen als een magneet naar dit onderwerp getrokken. Een cultuurshock… ja, die zal zeer zeker spelen bij kinderen die naar hier worden gehaald om een behandeling te ondergaan. Dat laatste op zich is natuurlijk al meer dan ingrijpend genoeg! Wel denk ik dat zo’n cultuurshock op de koop toe genomen moet worden als alleen hier adequate hulp geboden kan worden omdat dat in het land van herkomst niet mogelijk is. De ervaring met onze beide kinderen is dat een kind zich enorm snel en goed aanpassen kan. Als er gekozen moet worden tussen twee kwaden (want een cultuurshock wil ik bepaald niet bagatelliseren!) dan is voor mij in dit geval de keuze niet moeilijk en wint een levensreddende of levenskwaliteit verbeterende ingreep het bij mij van een cultuurshock! Maar ik ben het helemaal met je eens, Job Pieter, dat het goed is dat de mogelijkheden in de landen van herkomst beter en beter worden zodat een vermoeiende en heel veel indrukwekken oproepende reis niet nodig is. Wat die publiciteitsstunt betreft… Ik denk dat ik namens heel veel afstandsouders, geadopteerden en adoptieouders spreek als ik zeg dat dit soort publiciteit alles behalve in het belang is van de beeldvorming rond adoptie en zeker de realiteit van een gemiddelde adoptieprocedure niet benadert!

    #81625 Reageer
    Hetty de G
    Deelnemer

    Jammer dat deze discussie is gestopt… Als ik even mag terug komen op die reactie van jou, Job Pieter, over die show die er achter die Hollywood adopties zou zitten: ik vind het nogal wat om dat te beweren. Ook deze “sterren” zijn doodgewoon mensen die misschien alleen maar heel graag hun warmte en liefde aan een kind willen geven. Dat het voor een adoptiekind niet altijd even gemakkelijk is in een omgeving te belanden waar al snel alle ogen op je zijn gericht omdat “men” nu eenmaal meent alles te moeten weten van “hun” idool ben ik meteen met je eens. Maar dat Hollywoodsterren alleen maar zouden adopteren voor de show en om de aandacht die ze er mee krijgen vind ik te kort door de bocht. Niemand mag oordelen over de goede bedoelingen van deze adoptieouers dan hun adoptiefkinderen. Alleen zij mogen een oordeel hebben over de beweegredenen van hun adoptiefouders om hen te adopteren en hen er op aanspreken als die motieven niet zuiver blijken te zijn geweest. Adoptie wordt uberhaupt veel neergezet als: ouders willen graag een kindje en “kopen” er dan maar een als zwanger worden niet lukt of, zoals jij oppert over de sterren, het hen niet uitkomt zelf een zwangerschap te voldragen vanwege hun uiterlijk. Ik weet niet of je enig idee hebt wat er aan screening aan een adoptieprocedure voor af gaat… Als er een manier is om heel bewust ouder te worden! In Amerika gaat het allicht anders dan hier maar ook daar is het echt niet zomaar en met alleen wat gezwaai van geld geregeld, ook niet voor de sterren. Adoptie is, gelukkig!!!; aan vele regels gebonden en het is de diepste wens van iedere zich zelf respecterende adoptiefouder dat die regels adoptie ver houden van het principe ” wie maar genoeg biedt…”.Adoptie komt door de uitwassen die er helaas hebben plaatsgevonden door de jaren heen helaas al vaak genoeg negatief in het nieuws. Enig idee hoe dat voelt voor al die adoptiefouders maar vooral adoptiefkinderen die zich daardoor bijna moeten verdedigen… Adoptieouders zijn denk ik ongeveer de meest gemotiveerde ouders die je kunt bedenken, en die zijn er dus ook onder de sterren die adopteerden. Je doet de sterren die uit volle overtuiging en heel bewust adoptieouder zijn geworden te kort met je reactie. En last but not least, je doet de mensen die de adoptiekinderen liefdevol verzorgden en met de grootste zorgvuldigheid juist dit adoptiefkind aan deze adoptiefouders heeft gematched ( er wordt namelijk geen kind voor ouders gezocht maar ouders voor een kind!) schromelijk te kort. Sorry, ik denk dat je het niet zo bedoeld hebt maar moet hier als adoptiefmoeder echt even op reageren…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
Reageer op: Reactie #81790 in Sterren
Je informatie: