default-header

Steek in hart en zwart voor de ogen -Help-

Home Forums Help?!? Steek in hart en zwart voor de ogen -Help-

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79567 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik ben nu al een paar weken constant aan het werk en heb nu elke dag wel zeker 20x dat mijn hart overslaat of blijft hangen.
    Nu had ik vanochtend vroeg een flinke steek net onder mijn linker borst naar mijn weten gewoon recht uit of in mijn hart terwijl dat gebeurde kwam er ook allemaal zwart voor mijn ogen alsof je te snel opstaat.
    Ben bij de huisarts geweest bloed laten prikken voor iets dat met je hart te maken hebt en cholestrol laten testen alles was goed.
    Ik ben zelf ook best een gevoelig persoon en snel gestressed maar dit voelde niet echt heel er lekker en heb me twijfels of ik hier maar genoegen mee moet nemen en naar de huisarts moet luisteren die zei dat het van mijn ribbenkast kwam. B)
    Ik ben zelf 33 jaar.
    Kan dit hyperventilatie zijn of iets in die trand? of is het toch iets niet goeds?
    hopelijk kan iemand hier tips geven.
    Groetjes

    #86952 Reageer
    Pascal08
    Deelnemer

    Niemand ook geen tips of herkenning in dit?

    #86954 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ze kunnen eventueel aantonen dat het hyperventilatie is..heb het zelf jaren chronisch gehad nl…bij iedereen is het weer net anders…

    ooit een fietstest met CO2 masker meting gehad voor mijn revalidatie..en daarop konden ze precies zien wanneer ik ging hyperventileren…

    misschien is dat wat…tis wel wat onwennig zo’n masker met slang in je mond..maar je weet het gelijk zeker dat die klachten daar vandaan komen..

    bij mij schoot dan ook mijn bloeddruk omhoog…weet niet hoe dat bij jou zit..

    #86616 Reageer
    Ikke1234
    Gast

    Hoi,

    Ik ben een man van 50 jaar en heb een hartaanval gehad. In de ambulance kreeg ik een hartstilstand. Gereanimeerd dus en in het dichtstbijzijnde ziekenhuis opgelapt om vervoerd te kunnen worden naar het AMC. Hier gedotterd en een stent gekregen. Na 5 dagen zoekenhuis weer naar huis en in de weken daarna hartrevalidatie.
    Hierna gezond verklaard en ik was weer gerepareerd en opgelapt.

    Op een dag zit ik achter mijn bureau en begin te zweten en wordt duizelig. Mijn armen gaan tintelen en ik voel pijn in de borstkas.
    Ook was ik verselijk aan het trillen. Paniek dus!
    112 gebeld en de ambulance was er snel. Hartfilmpje gemaakt, en niets aan de hand dus. Het oordeel was: hyperventilatie.

    Ik had hier nog nooit van gehoord en wist dus ook niet wat de symptomen waren.
    De symptomen van hyperventilatie zijn dus inderdaad bijna hetzelfde als die van een hartaanval.
    Echter bij een hartaanval komt er een olifant op je borst zitten en dit is bij hyperventilatie niet zo.

    De mensen van de ambulance hebben met mij toen ademhalingsoefeningen gedaan. Haal diep inademen door de neus en dan rustig uitademen door de mond.
    Hierbij er op letten, dat de ademhaling via de buik gaat. DWZ dat de buik op en neer gaat en niet zo zeer de borstkas.
    Na een tijdje (enkele minuten) zakten alle symptomen langzaam weg. Na een uurtje was alles weer normaal.

    Hierna nog wel eens duizelig geworden, maar dan direct geconsentreerd op de ademhaling. Dit werkt dus voor mij. Ik het geen last meer van hyperventilatie.

    Hyperventilatie wordt veroorzaakt door een verkeerde ademhaling, waardoor de verhouding tussen CO2 en zuurstof verstoord raakt.
    Hierdoor krijg je de symptomen die erg aan een hartaanval doen denken.
    Je kunt er zelfs van flauwvallen. (dit is niet erg, want dan neemt je onderbewuste
    het over, zodat je weer “normaal” gaat ademen, waardoor je weer bij komt).

    Hyperventilatie is dus volledig ongevaarlijk.
    Hyperventilatie zit dus tussen de oren en wordt veroorzaakt door ???????? Tja, dit kan van alles zijn. Angst/paniek/stress/…….
    Echter, als het gebeurd, moet het consentreren op een juiste ademhaling in ieder geval de symptomen laten verminderen.
    Als dit niet zo is, is er iets anders aan de hand.

    Er zijn ook trainingen, speciaal voor Hyperventilatie. (een soort fysiotherapie, maar dan anders). Jouw huisarts zou hier meer van moeten weten.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

    Groeten
    Ries

    #86970 Reageer
    Pascal08
    Deelnemer

    Bedankt voor jullie reacties.

    Moet er wel bij zeggen dat mijn vader ook gestorven is aan een hart aandoening.
    Maar wordt soms snachts ook weleens wakker gedesorienteerd en dan met een racend hart en alsof ik geen lucht krijg.
    Heb vorig jaar tests gedaan bij de cardioloog en daar kwam wel wat uit maar niks ernstigs.
    Maar toen had ik deze klachten nog niet en aanvallen zoals ik ze noem.
    is het verstandig om terug te gaan naar de dokter en verder uit te zoeken?

    #86971 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zou dat sowieso doen al is het voor je eigen gemoedsrust!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #86616 in Steek in hart en zwart voor de ogen -Help-
Je informatie: