default-header

steeds meer medicijnen

Home Forums Boezemdefibrilatie steeds meer medicijnen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79165 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Heb sinds 2006 hartritmestoornissen. Misschien al veel langer ,maar aan het licht gekomen
    door een te snel werkende schildklier. Schildklier nu onder controle. Hartritmestoornissen
    onder controle met veel medicijnen,na twee keer cardioversie (mislukt)
    Begoonen met Betablokkers:Nebilet 1 maal daags,nu 3 maal daags. Bloeddrukverlager:Approvel 500 1maal daags,nu 2 maal daags.Versterking hartpompfunctie Lanoxin :van een halfje naar een heel tab.Plastablet niet verhoogd.
    Chol.verlager Crestor (nu) Lescol (2jaar geleden) Laatste toevoeging med.gebruik:Amlodipine.Tot slot bloedverd. Marcoumar
    Vraag :Waar is het eind? Steeds meer???

    0

    #85197 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Denk zolang je stabiel blijft dat er niets meer bij komt…zou mijn inziens een beetje vreemd zijn…denk dat je waarschijnlijk ook verhoogd ben qua medicatie daar het toen nog niet goed was??..

    #85198 Reageer
    rinussie56
    Deelnemer

    Bij elke halfjaarlijkse controle vond men de/het bloeddruk/hartritme te hoog/snel.
    Dus ophoging medicatie. Mijn continue stress blijft volgens mij de boosdoener

    #85199 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    en valt er niets aan je continue stress iets te doen..heb natuurlijk geen idee of je daar uberhaupt invloed op kan hebben he… 😉

    #85200 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    ik kan met je mee voelen, al die medicijnen. Maar worden het er steeds meer, of steeds zwaarder? In mijn geval: na plaatsing van een pacemaker, na verloop van tijd steeds meer geminderd en bezoekjes aan trombosedienst gestopt.

    Niettemin veroorzaakte dit chronisch medicijngebruik (bij mij) op haar beurt weer osteoporose en een verstoorde hormoonhuishouding. Gebruik ik dus ook weer medicijnen voor. Heb becijferd dat de vorig jaar betaalde premie ziektekosten, onvoldoende was om mijn jaarlijks medicijngebruik te dekken.

    #85202 Reageer
    rinussie56
    Deelnemer

    Sress komt constant van buitenaf. en daar wen je nooit aan ook al zeggen anderen dat je je
    daar tegen moet/kunt wapenen. Maar ik ben net een mens ,zeg ik altijd maar.
    Dus slik ik braaf al die medicijnen .

    #85203 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    DIe halfjaarlijkse controle mag je niet echt als norm gebruiken.
    Een bloeddruk kan zo wisselend zijn en hangt ook van de omstandigheden af.

    Bij de dokter kan het zomaar zijn dat je bloeddruk hoger is, veroorzaakt door spanningen.

    Dat noemen ze het witte jassen effect. Herken het helemaal. Ik kreeg het advies mee van mijn cardioloog een goede bloeddrukmeter aan te schaffen, 3 maanden na mijn operatie.
    Nu heb ik een redelijk goed overzicht over mijn gemiddelde bloeddruk en kan bij twijfel altijd de cardioloog bellen.

    Misschien dat je daardoor het aantal medicijnen mettertijd kan verminderen in samenspraak met de dokter?

    Ik hoop het echt voor je…..en sterkte

    Cesarina

    #85204 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    weet wel dat je gevoeliger op stress kunt reageren…als je met je hart zit..

    maar ik bedoel meer..zoals bij mij..dat ik op mijn werk een stuk stress heb laten weghalen..door bepaalde werkzaamheden..die ik extra deed..en waar iedereen beroep op mij deed, weer door te schuiven naar de betreffende afdeling…zodat ik dat stukje in ieder geval kwijt ben..en verder is er altijd wel een periode van drukte…maar dan probeer ik toch te bepalen hoe en wat…geen hijgende mensen in mijn nek met allerlei vragen..
    gewoon zeggen..verzamel het maar en levert het over een aantal dagen in..en dan op je gemak verwerken…maar goed…sommige dingen kan je gewoon niet regelen..
    maar je kan misschien wel leren om er beter mee om te gaan..en inderdaad..waar je nee tegen kan verkopen ..dit ook gewoon te doen..

    soms als ik denk oh jee..dan ga ik rustig zitten..en denk even rustig na..en laat mij niet overhaasten tot dingen…dat zijn gewoon dingen..die je als gewoon mens moet aanleren…
    maar goed..weet natuurlijk niet met welke dingen je te maken heb…
    aan sommige dingen kan je gewoon niets doen…maar soms even doordenkend..kan je wel gaan stressen..maar dan gaat de stresssituatie echt niet voorbij…en dan is het een kwestie van accepteren…

    dus zelfs als net een mens….kan je wel door bepaalde systemen..wat beter met bepaalde situatie’s om leren gaan..

    enneh..een mens is nooit te oud om te leren he.. 😉

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #85198 in steeds meer medicijnen
Je informatie: