default-header

Statines zijn slopend voor mijn conditie.

Home Forums Cholesterol Statines zijn slopend voor mijn conditie.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #90060 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Goh, Jacob echt geen last van je maag ? Ik slikte tot voor 2 jaar terug voor de artrose een hoge dosering Diclofenac en daar had ik al een maagbeschermer bij. Nu mag de Diclofenac niet meer vanwege mijn hart maar heb nu met de beschermer af en toe maagklachten.
    maar ik vraag me wel eens af, van welke medicijnen al die bijwerkingen zijn, ik denk dat het een optelsom is. Mijn medicijn tegen hartfalen is ook niet zo’n beste en bloedverdunners staan ook niet goed bekend.
    maar ik doe het er maar mee, zit niet veel anders op, maar ik sta wel positief in het leven hoor, behalve als ik me zo beroerd voel.
    Groetjes Jany

    #90061 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Sofie, ik moet ook de dosis langzaam verhogen, alleen de neuroloog vind dat ik nu moet stoppen en er dan een Tramadol bij moet nemen. Gaat dan redelijk. Had er eerst Rivotril bij maar s´morgens om 12 uur sliep ik zowat nog dus ben daar mee gestopt.
    In Erasmus in Rotterdam hadden ze het idee dat het van mijn hart kwam, maar helaas na een week of twee na de infarcten en de coma begon het weer.
    Maar ik denk wel dat de statines een grote boosdoener zijn voor de restless legs.
    Zonnige groet van Jany.

    #90062 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Jany,

    Pas op dat je door de tramadol geen problemen met de stoelgang krijgt, zeker omdat je met bewegen al de nodige problemen hebt.

    Groetjes,
    Annemarie

    #90486 Reageer
    Jacky NEUBOURG
    Deelnemer

    Hallo lotgenoten….18 mnd geleden kreeg ik een bijna infarct. Ik kreeg in Genk 4 stents en een hoop pilletjes te slikken, naast een strenge dieet. Revalidatie kwam er ook bij te passen, te Lanaken. LDL te hoog, genetisch bepalend. BMI perfect, rook niet, sport veel, vrouw kookt mager, enz. En toch :angry: statines zitten in de “recept”, helaas. De bijwerkingen bleken verschrikkelijk te zijn, benen zo zwaar, moe en ellendig…na een tijdje nam ik rode rijst gist, ipv de ZOCOR….. 3 mnd later was mijn LDL weeral te hoog, dus ZOCOR opnieuw op het menu :S Tussendoor las ik dat Q10 Co.-enzyme een hulp middel zou zijn. Wat bleek: het werkt :laugh: ….. Als supplement is dit niet goedkoop, 72€ van bij den apotheker. Belangrijk is dat ik de bijwerkingen niet meer heb zoals voordien. Ik kan terug mountainbike, op eigen tempo. Ondertussen, ben ik 63 geworden. De groetjes vanuit mijn luie zetel uit Belgisch Limburg.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
Reageer op: Reactie #90043 in Statines zijn slopend voor mijn conditie.
Je informatie: