default-header

Statines zijn slopend voor mijn conditie.

Home Forums Cholesterol Statines zijn slopend voor mijn conditie.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #80107 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Statines pakken de LDL aan. Dat is de “slechte” Cholesterol. Niet waar dus! Zonder LDL zouden we instorten. Teveel LDL is slecht. Statine is een insluiper. Gaandeweg raak ik steeds meer vermoeid tot ik nauwelijks nog vooruit kom. Ik merk het pas als het te laat is. Mijn cardioloog heeft naar aanleiding hiervan Crestor (Rocuvastatine) voorgeschreven in een lage dosering. Om de dag 10mg. En daar ging ik weer…… Bij mijn laatste bezoek werd ik door een glunderende cardioloog ontvangen met de mededeling dat hij zeer tevreden was. Een Cholesterol-Ratio van 2.8 is om over naar huis te schrijven. En dat, terwijl ik nauwelijks nog vooruit kwam. Gelukkig mocht ik eerst veertien dagen bijkomen zonder Statines. Daarna mocht ik zelf een optimum zien te vinden. Ik ben nu begonnen met 10mg om de 5 dagen, daarna om de 4 dagen. Daar hou ik het voorlopig op. Ik kan nu weer fitnessen en tennissen en doorgaan waar ik vroeger mee bezig was. Ik ben benieuwd naar je reactie. Met groet, Bert

    #90032 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Elke dag 40 mg Crestor en ik doe gewoon mijn dingetjes. 🙂

    #90033 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Jacob, ik gebruik atorvastatine 80 , mijn cholesterol (slechte) was 2,9 toen ik simvastatine 40 had, 2,4 toen ik atorvastatine 40 had en nu gebruik ik atorvastatine 80.
    Van de cardioloog mag ik maar 1,7 hebben dus er zal nog verlaagd moeten worden. Ga volgende week weer bloed laten prikken en ben erg benieuwd.
    Als het nu goed is ga ik overleggen voor een ander middel want met het verhogen van de dosis is ook de vermoeidheid verhoogd. En zoals je weet Jacob ben ik al een grootgebruiker van medicijnen. En ik kook dus eet mager ! Enig minpuntje is mijn slechte lopen dus bewegen is wat minder.
    Groetjes Jany.

    #90034 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Jacob, ik vergeet wat, mijn RLS, zou ook van de statines kunnen zijn.
    Jany

    #90035 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    RLS heb ik ook, komt het van de pillen , hartfalen, diabetes , copd of beroerte zeg het maar of is het een op zichzelf staand iets. Tja en waar moet je dan de vermoeidheid aan toe schrijven, geen idee.
    En begin de dag ook met een hand vol pillen en een paar pufjes
    Met crestor 40 zit mijn ratio beneden de 1.8 en cardioloog dus hartstikke tevreden.
    Weet je als chronisch patient begin je een heleboel dingen normaal te vinden en als de dokter dan door vraagt zal ie wel denken had ik me nou de bek maar gehouden. 😆

    #90036 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Jacob, ik heb net zitten googelen maar Crestor is ook een statine en heeft ook van die rot-bijwerkingen. Ik wacht even de waarde af en dan ga ik met de cardioloog overleggen, de huisarts wil zich er niet mee bemoeien.
    Maar ik heb trouwens al vanaf mijn dertigste last van RLS en heb er al heel veel voor geprobeerd, alternatieve artsen, vijlen en zepen onder het bed. Is ws erfelijk, mijn moeder en opa hebben het ook. Dus of het van de medicijnen komt ?
    Maarre ik trek wel mijn mond open bij een arts hoor, ik heb jaren bij de huisarts lopen klagen en ruzie gehad, ik durfde niet veel te zeggen maar nu wel, ik heb 6 jaar Lyme gehad en hij wilde dat niet geloven, nou ben ik door alle medische molens heen geweest en nu is de huisarts poeslief, heb echt overal om moeten zeuren voor die hartinfarten op mijn pad kwamen.
    Maar ik ben het s’morgens wel eens zat, heel die pillen/puffen toestand bij mijn karige ontbijtje.
    Hartelijke groeten van Jany.

    #90037 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Jany,

    Nadat ik al jaren dagelijks crestor 40mg slikte kreeg ik vooral ’s nachts pijn in beide benen.
    De crestor werd stilzwijgend steeds verlengd. Ik heb daarna het cholesterol laten bepalen en daaruit bleek dat het zo goed was dat ik het mocht halveren. Een aantal weken daarna nogmaals laten controleren en ik mocht met de crestor stoppen. De pijn in de benen was verleden tijd.

    Groetjes,
    Annemarie

    #90038 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Gebruik al hoge dosis statines vanaf 1996 en met lage dosis schiet het weer omhoog.
    Ik kan niet zeggen dat ik er nou echt last van heb af en toe wel een spierkrampje maar ook daar valt mee te leven. Mijn spieren verzuren wel heel snel maar dat komt weer door de Copd.

    #90039 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    @Jany heb je al Ropinirol geprobeerd voor je RLS, helpt mij enorm sinds ik het gebruik kan ik snachts weer goed slapen.

    #90041 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Annemarie, volgende week laat ik bloed prikken en afhankelijk van de uitslag ga ik de cardioloog bellen. Het zit bij mij wel in de familie, dat hoge cholesterol.
    Jammer genoeg moet ik het wel goed in de gaten houden want ze zijn bang dat mijn stent weer dichtslibt, is wel een risico, zit op een heel moeilijke plek en de vorige keer is het bijna misgegaan met de plaatsing en in Erasmus MC heb ik wel vertrouwen. Maar ik ga dan proberen voor een middel met minder bijwerkingen maar de huisarts geeft me weinig hoop.
    Of de bijwerkingen of groter risico op weer een infarct.
    Ik wacht het nog even af, voel me verder redelijk , heb veel last van de warmte, (jammer)
    Lieve gr. Jany

    #90042 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    @Jacob, heb zitten spitten op internet maar ga bij de eerste controle straks wel proberen voor Ropinirol, hopelijk gaat dat met de hartmedicijnen, heb nu pramipexol is ook iets voor Parkinson patienten net als Ropinirol, maar als het mag ga ik het proberen !
    Groetjes Jany.

    #90043 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Jany,

    het is ook niet altijd even prettig als je zo van medicijnen afhankelijk bent. Maar het is helaas niet anders. Probeer je aan de warmte aan te passen. Ik heb er vandaag ook meer last van, vooral de luchtwegen. Waarschijnlijk doordat het drukkender is. Maar we mogen niet klagen, het is eindelijk écht zomer.

    Lieve groet,
    Annemarie

    #90044 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Pramipexol heb ik ook gehad maar teveel last van bijwerkingen en toen overgestapt op Ropinirol.

    #90050 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Jacob, Jany
    Ik ben ook hartpatiënt gebruik ook pramipexol ( sifrol) voor RLS
    Helaas heb ik ook veel bijwerkingen , vocht in de benen en duizeligheid bij opstaan, vermoeidheid
    Volgens mij behoort Ropinirol behoort tot de familie dopamine, Net even google geraadpleegd maar Ropinirol heeft ook die bijwerking, net als neuropleisters
    Ik gebruik Pramipexol al een paar jaar, merk wel dat ik steeds hogere doseringen nodig heb
    Jacob, u had geen last meer van bijwerkingen van Ropinirol?
    met vr.groet
    Sofie

    #90051 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Nee totaal geen bijwerkingen van ropinirol.
    Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik niet gauw last heb van bijwerkingen,hooguit dermate licht dat het me niet stoort, ik slik 10 pillen en 3 pufjes per dag en allemaal in de hoogste dosis die normaal voorgeschreven mogen worden. Ik slik niet eens maagbeschermers omdat ik daar nl. ook helemaal geen last van heb.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
Reageer op: Reactie #90034 in Statines zijn slopend voor mijn conditie.
Mijn informatie: