default-header

Statine slikken ‘voor de zekerheid’ is gevaarlijk

Home Forums Cholesterol Statine slikken ‘voor de zekerheid’ is gevaarlijk

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #87154 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hier ook eentje met een kennelregister..hihihi..maar die nooit gebruikt zal worden..

    toch zijn er maar weinig grote hondenrassen die echt ouder worden dan bv 12…mijn moeders eerste newfy is 12 geworden..haar tweede 10 jaar…hartprobleem..

    met de eerste newfy hebben we ook watertrails gedaan..dat is reddingzwemmen en boot ophalen..Bowie..was heel actief ermee…en deed het ook waanzinnig goed…de laatste keer dat hij mee deed won hij en de eerste prijs van de reuen..en de veteranenbeker..whahhahah..ze kwamen nog speciaal vragen of zijn leeftijd nog wel klopte..

    kwaliteit van leven is wel het meest belangrijk…voor de dier..maar ook voor de mens…

    #87155 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Vind deze foto trouwens zo schattig..wat apart dat ze zo anders van kleur zijn als ze nog jong zijn..

    #87157 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wat hebben wij veel gemeenschappelijk. Ook al een ongebruikte kennelnaam.
    Polly is ons toverballenhondje. We kregen haar pikzwart met staande oortjes en geleidelijk aan is dit nozemachtige beertje veranderd in een zilvergrijze schoonheid met volmaakt getipte oren. Wij zijn helemaal wous van de Hongaarse honden; hele oorspronkelijke nog niet bedorven honden (als je de goede fokkers weet te vinden). Polly is onze derde Pumi al en haar beide voorgangsters zijn minstens 14 jaar geworden.
    Ik heb me verder nooit verdiept in de technische kant van het fokken van honden omdat het met onze eerdere teefjes nooit speelde maar ‘with some help of my friends’ zou een hondennestje realiseerbaar moeten zijn. Mijn schoonzusje heeft onlangs ook met goed gevolg haar eerste hondennestje (hulphonden) gefokt.

    Groetjes,

    Suzan

    #87158 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    ongelofelijk Suzan en Marjolijn,wat hebben jullie mooie dieren!!!!!!!!!!ik heb de hele avond naar foto,s en you-tube filmpjes gekeken en ik ben echt sprakeloos,wat een werk om dat allemaal eten te geven en te verzorgen,wat een werk hebben jullie!!!!!!!!!Wat ontzettend mooi zijn ook de sites die jullie hebben,ik vind jullie allebei fantastische vrouwen,liefs Nel

    #87159 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dank je wel, Nel. En toch hebben we ook nog tijd om dit forum vol te schrijven :laugh:
    Zo leuk dat we elkaar hier gevonden hebben.
    Ik ga weer even kijken of de beheerder al tijd heeft gehad om een gezellig hoekje voor ons te maken waar we kunnen praten over alles wat ons aan het hart gaat.

    #93263 Reageer
    Hermann1001
    Gast

    Een oud ‘draadje’, maar gezien de titel past het bij datgene wat ik wil schrijven.

    Over statines is op dit forum al erg veel geschreven, door voor en tegenstanders. De laatste tijd heb ik veel publicaties opgezocht van tegenstanders van statines, mensen die meer of minder een studie in de gezondheidswetenschappen hebben gehad. Zover ik kon nagaan, had ieder wel een vlekje op hun blazoen, de één vertelde, dat de gezondheidsrisico’s van (mee)roken nogal meeviel, vakgenoten over zich heen kreeg en toen maar de aanval op statines inzette tot mensen, die hun licentie kwijtraakten. De artikelen in kranten en tijdschriften die hun onderzoek aanhaalden, daarvan is me niet precies duidelijk geworden of het om mensen ging die preventief behandeld werden (geen klachten van hart- en vaatziekten hadden) of dat de statines ook ‘gif’ waren voor mensen, die al wel hart- en vaatziekten hadden. Waarschijnlijk gaat het om de eerste groep van mensen, dus diegene, zonder klachten.

    Mijn dochter is praktijkondersteuner (HBO) en heeft inmiddels al voor 5 verschillende huisartsen gewerkt. Op dit moment is het haar taak om mensen met hartproblemen, etalagebenen of controles uit te voeren, die een cardioloog niet (meer) hoeft te doen te helpen en te ondersteunen en om ook preventief actief te zijn. Op mijn vraag of mensen met een verhoogd cholesterol ter preventie een statine voorgeschreven kreeg, antwoordde ze, dat dat nooit het geval is. Zij had dat in ieder geval nog nooit meegemaakt. Een verhoogd cholesterol is niet voldoende dus, maar als er roken, zwaar overgewicht, weinig beweging of in de familie hart- en vaatziekten voorkomen, als aan een aantal van deze voorwaarden is voldaan, dan pas wordt er eventueel toe overgegaan om statines voor te schrijven. De huisartsen waaronder zij gewerkt heeft, waren zeer voorzichtig met het voorschrijven van statines. In eerste instantie probeert zij een verandering in leefstijl te bewerkstelligen, hoe moeilijk dat voor sommigen ook is. Mijn dochter weet dat er veel bijverschijnselen zijn en de therapietrouw vanwege de bijverschijnselen niet erg hoog is, toch is ze ervan overtuigd dat het goede medicijnen zijn, dus datgene doen, wat ze beloven. Anders dan Becel pro-actief, die mensen ter preventie op hun brood smeren – een zelfopgelegde preventieve medicatie lijkt wel. Mensen die al wel hart- en vaatziekten hebben ontwikkeld raadt ze aan, indien mogelijk, toch de voorgeschreven statines in te nemen. Er zijn er nogal wat in omloop en met het goed instellen kunnen een hoop bijwerkingen voorkomen worden.

    Op mijn vraag, of die ‘doktersbezoeken’ vanuit de farmacie niet het voorschrijven van statines zou verhogen, antwoordde ze, dat de huisartsen die bezoeken liever kwijt dan rijk zijn – het kost teveel tijd. Die tijd is nuttiger te besteden. Dus nee, huisartsen zijn niet heel ontvankelijk voor zulk soort bezoekjes.

    Al met al schetst ze een integer beeld van de huisartsen waaronder ze (ge)werkt (heeft). Het beeld dat ik over mijn huisarts heb kan ik met haar delen. Géén vingerprikje (laten) doen om het cholesterol te bepalen -de uitslagen zijn nietszeggend- en ter preventie geen Becel op de boterham smeren (tenzij dat als verrukkelijk wordt ervaren) -want dat zet geen zoden aan de dijk. En als de artsen het nodig achten, gewoon maar statines innemen en hopen, dat er niet al teveel bijverschijnselen zijn. Als leek kan ik er niet veel meer over zeggen.

    #81627 Reageer
    Kelly Kathleen
    Gast

    Wat leuk dat dit oude draadje geactiveerd is. Vier en een half jaar geleden en het was heel erg gezellig geworden dankzij de gemeenschappelijke bezorgdheid over de bijwerkingen. Ik blijf braaf slikken want ik ben gewoon heel erg bang voor een nieuw infarct.
    Bij het nalezen zag ik dat ‘we’ het privé over virtuele boerderijen hadden. Toen zag ik daar absoluut niets in en nu, tot mijn stomme verbazing, ben ik verslaafd aan Hay Day. Ik denk dat al die uren extra zitten riskanter zijn dan welk medicijn dan ook.
    Ik hoop dat het iedereen hier goed gaat.

    Hartelijke groet,

    Suzan

7 berichten aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
Reageer op: Reactie #87155 in Statine slikken ‘voor de zekerheid’ is gevaarlijk
Je informatie: