default-header

Statine slikken ‘voor de zekerheid’ is gevaarlijk

Home Forums Cholesterol Statine slikken ‘voor de zekerheid’ is gevaarlijk

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #87131 Reageer
    Kelly Kathleen
    Gast

    Virtuele zaken als farmville kunnen mij niet boeien. Ik heb er ook geen tijd voor. Ik moet jullie proberen bij te houden 😉

    Ergens komen, best interessant maar Afrika is niet voor me, met of zonder hobbezakken en opvliegers. Het is maarr goed dat we niet alles vooraf weten. Twintig jaat geleden heb ik kanker gehad en de artsen zaten knap moeilijk te doen maar ik had altijd het gevoel dat ik er niet aan dood zou gaan. Dus die 85 jaar halen, is nog niet zo;n onhaalbare kaart.

    We zijn vanavond toch maar die nan´s gaan eten. Buitenshuis eet ik meestal vegetarisch dus zonder vlees kan je je ook nog wat permitteren qua hoeveelheden. Voor het geval er toch nog een tekort ergens van was, heb ik dat gecompenseerd met een extra glaasje wijn. Gelukkig kan mijn bloeddruk wel wat hebben want die overheerlijke pickels zijn bremzout.

    We moeten maar weer eens op een ander onderwerp inhaken want het systeem is niet ingesteld op praatgragen.

    O ja, ik woon in het centrum van Haarlem en samen met het leukste hondje van de wereld loop ik graag een rondje om de kerk (St. Bavo) of langs het Spaarne. Met de oudjes loop ik natuurlijk ook maar met hen maak ik kleinere rondjes. 😉

    #87133 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    De aardbeien staan in twee grote potten hoor..anders worden ze door de bullen opgegeten..soms stiekem pikken ze er eentje als er eentje laag over de rand hangt..hihihi..boeffie’s..

    valt wel mee hoor..heen is het 15 minuten naar de stad…door de tunnel..terug wat drukker..maar ik begin al om half 8..lekker vroeg..tot 3 uur vanmiddag…
    en dan nog een uurtje thuis…

    Qua hitte is afrika niets voor mij..maar ach..in die hobbezak weet ik er toch niets vanaf..hihihihi

    #87137 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    lieve dames van de praatgroep,kunnen we niet een onderwerp kiezen dat niet met hart of zo te maken heeft,heeft een van jullie een idee???

    Dus Africa is niks,we hebben niets aan opvliegers,we willen wel alledrie genieten!!!!!Dan gebruiken we die zakken maar ergens anders voor,twintig jaar terug Suzan,en verder nooit geen last gehad of juist wel?je leest soms dat mensen die b.v.chemo gehad hebben later problemen krijgen met hun hart.
    Hoe is het vandaag geen overbodigen slagen of kramp???Haarlem is een heel mooie stad met van die leuke woonwinkels!!!!!!!!Je hebt best wel wat rondjes te lopen daar,en lekker bij het spaarne,gezellig

    Marjolijn ,eten je hondjes aardbeien?Snuf is al op een leeftijd dat hij eigenlijk alleen nog maar morgens brood,met beleg en avonds oudehonden brokken kan eten,en hij vind het ook goed zo,als de baas er maar hij en hij verder met rust gelaten wordt.Hij kan ook morgen niet met me mee lopen ,alleen als ik heel rustig loop,dus Dick gaat meestal met hem naar buiten.

    Ik werk nu tot kwart voor twee ,dat word volgende maand tot2 uur,dan zien we in augustus wel weer!!

    #87138 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Alle dingen van de dag….wat er maar in je opkomt??

    Werd vanmorgen zelf al wakker met zere buik..tweede dag van mijn ongesteldheid…pffff…ik heb mij naar mijn werk gesleept..maar had geloof ik beter thuis kunnen blijven..maar enfin..toch nog wat gedaan…al ben ik geregeld heen en weer gegaan..
    toen ik thuis kwam was mijn humeur -20…en ben mijn bed ingedoken…whahhahahha..

    om zeven uur werd ik door mijn eega gewekt dat het eten klaar was…ik lag net wakker..en was toch een tijdje heen geweest..hihihihi..en buikpijn verdwenen tot een vaag gevoel..daar doe ik het voor..hihihi..

    lekker gegeten en daarna met de bullen naar buiten geweest..
    tis best aangenaam weer kan ik wel zeggen..niet verkeerd..niet te warm..precies goed..

    Er is er eentje dus vind aardbeien heerlijk…en onze dame Wendy vind het leuk om te plukken…hihihihi..

    onze overleden Teal’c kon er wel kilo’s van op…
    ooit een prachtige foto met alleen maar aardbeien erop gezien van mijn plant door mijn eega naar mijn werk gestuurd…..dus ik gelijk hups naar buiten toen ik thuis kwam…uhhh..waar zijn die aardbeien???….
    in de keuken gekeken..in de ijskast….nergens te vinden
    toen kwam mijn man met de honden thuis…ik zeg..waar zijn die aardbeien??..

    wat denk je..en knikt zo naar onze Teal’c…die had ze dus allemaal opgegeten..whahahhaha..dus sindsdien staan ze op een verhoging..zodat ze er niet bij kunnen…

    helaas is onze Teal’c maar 9 maanden geworden…maar dit soort verhalen houden hem levend…..was zo’n heerlijk ding..

    #87139 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    Tael,c is dus een volwaardig lid van de gang,ook al is hij er niet meer,ik heb ff zitten genieten van je mooie honden Je hebt nog geen overgangsperikelen?????? alleen maar buikpijn,Ik heb niets meer,geen buikpijn en geen overgang…..ik ben al oud hoor!!!!!!Soms alleen opvliegerig ,maar dat had ik atijd al….hihi

    #87140 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wat verschrikkelijk, Teal´c zo jong overleden. Toch niet doordat hij wat verkeerds had gegeten. Gisteren tijdens het bezoek stal onze grote dame de chocoladekoekjes die ik op de het aanrecht had gezet. Best ver naar achteren maar ze had ze wel. Gelukkig hebben we de meeste kunnen afpakken;mijn krachtterm had wel effect. Chocolade, zeker puur is vergif voor honden.
    Jammer dat je je vandaag zo slecht voelt. Ik heb juist een hele goede dag achter de rug; op m’n hardst gesport, vanmiddag de plantenbakken voor het huis van nieuwe plantjes voorzien en vanavond nog een uurtje met ons oudste hondje op Schoteroog gewandeld. Dat is een voormalige vuilnisbelt maar is nu een heuvellandschap met wandelpaden en mooie vergezichten. Alleen was dit de laatste keer dat ik haar daar los liet. Pici is 14 jaar en zo doof als een kwartel. Vroeger lette ze uitstekend op mij maar nu vergeet ze om steeds om te kijken en op een gegeven moment ging ze echt een gevaarlijke kant op. Ik had eerst mijn adem verspild met roepen en toen moest ik er ook nog op een holletje achteraan. Dat was echt boven mijn kracht. Ze loopt zo licht als een veertje en kan ook netjes aan de lijn lopen dus madammeke gaat daar niet meer los.

    Morgen een betere dag voor jou gewenst,

    Groetjes,

    Suzan

    #87141 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Volgens mij moet dit wel kunnen ergens op het forum. Ik zal eens kijken. Dat maken we daar een koffiehoekje. Dat is ook veel beter dan hier. Hier hoort het over cholesterol etc. te gaan.

    #87142 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Kelly Kathleen

    Had al gezien dat je in Haarlem woont.
    Ik ken de buurt waar jij woont redelijk goed intussen.

    Mijn zoon woont aan het Spaarne…even het bruggetje over en je bent in het centrum…Korte Spaarne is de juiste naam.
    Hele leuke stad…met allemaal gezellige terrasjes en winkeltjes 🙂
    Zou er graag willen wonen:)

    Groetjes en geniet van je wandelingen met je hondjes.

    Cesarina

    #87143 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    kan vragen aan Job vragen of hij ons babbelhoekje wilt afsplitsen en dat dan ergens anders wilt neerzetten??..doet tie vast..hihhi..

    nee..nog geen overgang…nog keurig op tijd ongesteld ook zonder pil of andere hormoonchemie…wil er eigenlijk wel een keer vanaf…was 10 jaar toen ik het voor het eerst kreeg…en ik word eind van het jaar 50…vind het lang genoeg geduurd..
    al had ik tot mijn 40ste nooit last van enige perikelen..die buikpijn op de tweede dag is echt van na mijn 40ste…meestal valt het in het weekend…maar nu net niet..helaas…en soms…dan bereid ik mij op het ergste voor..en dan blijft het miraculeus weg..whahahhahah..

    Teal’c is snachts aan een maagkanteling overleden…ik vond hem dood smorgensvroeg…die dag zouden de honden naar de fokker gaan op vakantie..en wij de volgende dag naar Kreta…ik heb het over september 2005…

    in november 2005…overleed mijn teefje Quinta..net geen 2 jaar..in december zou ze dat worden…ze was net gesteriliseerd en keurig uit de narcose gekomen..en nog bij de DA en plotseling hartstilstand…alles heeft de DA er voor gedaan..maar mocht niet baten..

    dat was echt een klap in dat jaar…twee jonge honden zo in ene klap weg…

    #87144 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ze hebben ook hun eigen website: http://bonkyshome.jouwweb.nl/

    dus als je tijd en zin heb….er is zat te zien..als ik weer zin en puf heb zal ik weer foto’s uploaden..maar er staan er al aardig wat op..

    #87145 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wat leuk! Een site voor de beesjes. Weet je dat ik die ook heb? http://www.silfescian.nl
    Ik heb al een verzoek ingediend voor een babbelhoekje.

    En Cesarina kan ik dus ontmoeten wanneer ik met een hondje langs het Spaarne loop. Haarlem is zo’n mooie en gezellige stad!

    Groetjes,

    Suzan

    #87146 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Heerlijke stel heb je….mooie katten…zal je ook best druk mee hebben…zo’n tentoonstelling is ook best vermoeiend lijk mij…in ieder geval dat is mijn ervaring met de bullen..maar dat doe ik niet meer..hooguit voor de fun ga ik er nog heen..

    lees hetzelfde principe bij de nieuwe kitteneigenaren als bij de fokkers van onze Turkse Van…hihhi..waren wij niet goedgekeurd was het poesje gewoon weer meegenomen naar huis…alleen maar goed denk ik…

    Zie ook een Kuvaz..schatten van honden..leef ze/hij nog??..want dan zou ze/hij 12 jaar zijn nu..wat al een forse leeftijd zou zijn…mijn moeders eerste Newfy had een Kuvaz vriendinnetje…was zo grappig die twee als ze samen waren…

    #87150 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wat leuk dat je gekeken heb. Onze Kuvaszdame Eesz is er nog. De Kuvasz is nooit een populair ras geweest dus de rotzooi-maar-raak-fokkers hebben nauwelijk kans gekregen om de gezondheid en de heerlijke karakters te bederven. Ik hoop ooit de pupinfo voor dit ras gedaan en kreeg mensen aan de telefoon die graag een nieuwe wilden na het overlijden van hun vorige. Zestien jaar voor een teef is een hoge leeftijd maar tot mijn verbazing niet bijzonder zeldzaam. Onze reu Dimbo die we eerder hadden is 13,5 jaar geworden.
    Onze eerste Pumi Urzsi is 14 jaar geworden en onze huidige oudste Pumi is… nu veertien. Ze is zo goed als doof, ziet e.e.a. ook niet echt meer maar loopt nog als een kieviet ondanks/ dat ze pijnmedicatie/ontstekingsremmers moet slikken.
    Als we straks dat babbelhoekje hebben, kunnen we het wel en wee van onze huisdieren daar ook een plekje geven. Ik heb gisteren een verzoek voor zo´n hoekje ingediend.
    Hondententoonstellingen doe ik niet voor mijn plezier. Extreem grote hallen, vieze vloeren en smerige uitlaathoekjes. Ik heb me laten overhalen om met ons nieuwe hondje naar de Eurodogshow te gaan. Het is een dubbelshow en we hebben afgsproken dat Huibert de tweede dag in zijn eentje doet. Ik heb een week hersteltijd nodig. Zondag gaan we ook naar een hondenshow maar die is buiten, kleinschalig, niet vies, hooguit nat. Als het te gek wordt, kruipen we in de auto. Ik neem een boekje mee voor het geval dat.
    Ik ga even kijken of het babbelhoekje er al is.

    #87151 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ook al een bejaarde-tehuis lees ik bij jou thuis…nou..16 jaar vind ik echt een uitzondering hoor bij grote rassen dan…hoe groter het ras..des te jonger ze overlijden…

    de bullen vallen ook onder de grote hondenrassen wat dat betreft…en ja..het is een crime als geldwolven een ras ontdekken…dat zien we ook bij de bullen…pffff..maar ook de mens die een puppy wilt kopen..tja..1000 euro is goedkoper dan bij een goede fokker..en maar zeiken als het hondje wat mankeert achteraf…en zo houden we de broodfokkers in stand zeg ik altijd maar..

    hier geen gefok hoor..alleen mijn ene bull Cassie is als dekreu gebruikt door mijn fokker..heb hem ook van haar gehad toen mijn bulleteefje Quinta overleed..hij was toen 10 maanden en zou een dekreu worden bij de fokker…dus onder het mom dat hij bij mij woonde en zij hem af en toe kon gebruiken is hij bij mij komen wonen…

    #87153 Reageer
    Kelly Kathleen
    Gast

    Ik hoop maar dat we gauw dat Babbelhoekje hier krijgen.
    Grote honden hoeven niet per definitie jonger te overlijden. Bij dit ras is er altijd geselecteerd geweest op een gezonde functionele lichaamsbouw. Er zijn grotere hondenrassen waarbij overlijden met 6 à 7 jaar al op zijn. Ik doe dat mezelf én deze dieren niet aan. Hoe ouder, hoe liever en ook nog eens meer kwaliteit van leven (totdat de gezondheid echt instort).
    Dat er zoveel dierenleed bestaat, komt eigenlijk door de consument die zo goedkoop mogelijk wil en waar vraag is, komt aanbod. Hoe kritischer de koper, hoe gezonder de rassen zullen worden.
    Fokken – hebben we met de honden nooit gedaan maar nu maakt mijn hart toch wel een huppeltje wanneer ik me de evt. pupjes van Polly en het reutje dat vorig jaar de clubmatch heeft gewonnen, voorstel. We hebben al dertig jaar een kennelnaam, kan die ook eens gebruikt worden.
    Prima oplossing, een dekreu als huisdier bij anderen. Zo probeer ik als catteryhoudster te werken want in de kattenwereld hebben de dekkaters lang altijd een goed kattenleven.

    Groetjes,

    Suzan

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
Reageer op: Reactie #87142 in Statine slikken ‘voor de zekerheid’ is gevaarlijk
Je informatie: