default-header

Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 188)
  • Auteur
    Berichten
  • #82242 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Anneliese schrijft: [quote]Ik denk niet dat dit helemaal de bedoeling van het forum is[/quote] – interessant! Wat is de bedoeling van dit forum? Is het niet zo dat de deelnemers dat uitmaken?

    Het kan toch niet zo zijn dat van bovenaf mensen van de stichting sturen en vertellen wat al dan niet de bedoeling is? Voor zover ik begrepen heb is dit forum bedoeld voor om het even wie eraan wil deelnemen. En dat er vrijheid van meningsuiting geldt?

    Ik vind het juist goed dat mensen op dit forum hun hart luchten. Dat is niet alleen goed voor het hart. Dat maakt de discussie helder, het debat wordt op het scherpst van de snede gevoerd. En daarbij vallen inderdaad wel eens onvertogen woorden.

    Maar, Anneliese, jij neemt zelf ook een duidelijk standpunt in: geen rokers in je omgeving, zoals je aangeeft. Oké, respect, maar dat betekent wel dat je partijdig bent, een standpunt inneemt. Dan word je oproep wel erg gekleurd, en zeker niet onpartijdig. Je wekt de indruk deelnemers die zich uitspreken tegen rokers en al wat daarmee samenhangt, de hand boven het hoofd te houden.

    Dat mag. Dat respecteer ik. Maar om vanuit die positie te stellen dat het afgelopen moet zijn met de manier waarop gedebatteerd wordt, vind ik dan wel merkwaardig.

    #82243 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Het gaat mij er niet om om mijn gelijk te halen maar ik hou er niet van om aangesproken te worden op mijn verstandelijk vermogens die volgens posters op dit forum beneden de maat zijn omdat ik als stopper het rookverbod niet steun…….dan is toch het einde zoek……. Ja en inderdaad als iemand mij op het woord of op de regel blijft quoten alsof ik een achtergebleven neanderthaler ben ja dan wordt ik ook scherp op de tong…..

    #82244 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Logische reactie, toch? Niks mis mee. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. Het houdt de discussie wel spannend, smullen toch?

    #82245 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Melanie schrijft: ,,alsof ik een achtergebleven neanderthaler ben”. Leuk, dat doet mijn fantasie aanzwellen tot onmetelijke proporties. Me Tarzan, you Jane, dat soort dingen. Alsof mensen die het met iemand niet eens zijn, cave men and cave women zijn. We staan elkaar gewapend met knots bij de grot op te wachten en rammen erop los. Knupello, knupello, come tu es bello! Bloedbaden, flink aan de haren door de modder sleuren, en wie niet minimaal een blauw oog heeft, telt niet meer mee. Geweldig toch, zo’n beeldspraak! Dat houdt het debat fris en sappig!

    #82246 Reageer

    Sjarel denkt dat ik de discussie wil stoppen, maar dat is beslist niet zo, ik wil alleen maar aangeven dat ik de toon af en toe wel een beetje tè vindt. En we hoeven elkaar echt niet met fluwelen handschoenen aan te pakken, je mag schrijven wat je wil, maar ik vind sommigen aanvallen iets te ver gaan. Verder ben ik vroeger ook een roker geweest en weet best wel hoe iemand zich voelt die niet mag roken. Ik kan ook best wel tegen een beetje rook, maar als ik de keuze heb: liever niet!

    #82247 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Anneliese schrijft: ,,ik vind sommigen aanvallen iets te ver gaan”. Mee eens, dat vind ik ook. Zoiets zou niet uit mijn overdrachtelijke pen vloeien, ook al jeuken me soms de vingers. Anderzijds geeft het aan, hoezeer sommige deelnemers geraakt worden door dit onderwerp. Blijkbaar zit het diep, heel diep bij mensen. Het begint bij verontwaardiging en eindigt met modder smijten. In mijn ervaring klaart een onweer echter de lucht op, dus zo zwaar til ik daar eerlijk gezegd niet aan. En ik ben blij dat je mijn eerdere vrees relativeert, dat je er niet op uit bent om het debat te doen stoppen. Dat heb ik dan verkeerd begrepen, inderdaad. Want hoe je er ook tegenaan kijkt, ik vind dit wel vet kikken! Heerlijk toch, al die vergelijkingen waarmee mensen elkaar belagen en de krachttermen die mensen elkaar naar het hoofd slingeren. Ik mag dat wel. Dat trekt de discussie vlot, en doet dit forum leven. Dat is toch wat we graag willen? Althans, zo zie ik het.

    #82251 Reageer
    SRTFEC
    Deelnemer

    Wat ik gisteren al constateerde is het niveau in deze discussie beneden alle peil. Wie alles nog op een rijtje heeft is hier wel duidelijk, maar Lieske zit niet alleen in de kroeg, ik zit naast Lieske en een heleboel anderen ook!
    Sjarel vraagt wie ik ben, maar wie is Sjarel om mij dat te vragen? Dat Sjarel eerst maar eens iets over zichzelf vertelt. Wie weet doe ik dat dan ook. Van mij mag iedereen weten dat ik niet meer rook, ik weet er alles van wat stoppen betekent en in verband met het milieu verplaats ik mij in een Hybride auto, de Prius. Sjarel, als jij al een auto hebt, met wat voor auto rijd jij dan? Daarnaast dezelfde vraag aan Dolores, die kennelijk ook niets prijs wil geven over zichzelf. Overigens valt het mij als frequente hartbezoeker op, dat jullie wel opvallend vaak met zijn drieen tegelijk online zijn. Hebben jullie al eens gedacht aan de optie om te mailen? Dan blijft deze flauwekul ons bespaard. Chapeau voor Lieske! En het niveau van het forum begint mij, als ik dit item lees, erg tegen te vallen. Jammer voor Hartgenoten.nl

    #82252 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Dart het niveau van dit forum tegenvalt, laat ik geheel voor jouw rekening, beste gast. Eerlijk gezegd vind ik jouw niveau tegenvallen, niet dat van het forum.

    #82253 Reageer
    SRTFEC
    Deelnemer

    Sjarel,

    dit is helaas te veel eer voor mij. Ik heb slechts 1 bericht gepost. Verder maak ik hier geen woorden meer aan vuil, maar ik vind het jammer dat het trio Dolores, Melanie en Sjarel hier met zijn drieen personen die alles heel goed zien, aanvallen en zelfs met kwetsende woorden. Hier doe ik niet aan mee. Het spijt me zeer. Overigens, waarom reageer je niet op mijn vragen? Als je dat doet, overweeg ik nog eens te reageren. Anders niet, daar is mijn tijd te kostbaar voor. Kennelijk hebben jullie tijd over.

    #82254 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Hallo gast Lieske begint mij aan te vallen hoor en jammer voor Lieske had ik meer medestanders in deze discussie dan zij. Dat kan. En dat Lieske ervoor kiest om met opmerkingen te komen die onder de gordel gaan en mensen daar aanstoot aan nemen daar is ze dan zelf bij. Deze dame heeft geen enkel respecht voor anderen die ze persoonlijk niet kent maar meenst wel uitspraken te kunnen doen over de prive situatie van posters op dit forum. Ja dan is het toch niet zo gek dat mensen daarop terugreageren. En ik weet niet hoe het bij alle andere posters zit maar ik krijg steeds een alarmbel te horen als er een mailtje binnenkomt over een reactie en daarom reageer ik. Bovendien is dat een enorm lekkere ontwikkeling voor het forum dat er veel wordt gepost dus ik zie het probleem niet. Een excuus van Lieske lijkt me dan ook zeer op zn plaats. En dat niet voor het verkondigen van haar mening maar voor het kwetsende karakter van haar posts.

    #82255 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    gast schrijft:
    [quote]Sjarel,

    dit is helaas te veel eer voor mij. Ik heb slechts 1 bericht gepost. Verder maak ik hier geen woorden meer aan vuil, maar ik vind het jammer dat het trio Dolores, Melanie en Sjarel hier met zijn drieen personen die alles heel goed zien, aanvallen en zelfs met kwetsende woorden. Hier doe ik niet aan mee. Het spijt me zeer. Overigens, waarom reageer je niet op mijn vragen? Als je dat doet, overweeg ik nog eens te reageren. Anders niet, daar is mijn tijd te kostbaar voor. Kennelijk hebben jullie tijd over.[/quote]

    Kijk jij doet hetzelfde als Lieske net……Kennelijk hebben jullie tijd over….jullie maken veronderstellingen over de prive situatie van mensen en daar kunnen mensen aanstoot aan nemen. Wat maakt het uit hoeveel tijd wij hebben ? Daarmee suggereer je dingen, net zoals Lieske al eerder deed die deze discussie wederom van het spoor brengen. En posten als gast komop zeg je noemt jezelf frequent bezoeker maar schuilt je wel achter anonimiteit.

    #82256 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Beste gast.
    Laat ieder alsjeblieft voor zichzelf spreken. Je plaatst ons onder de noemer “trio” in je reactie.
    Volgens mij zijn we toch echt voor zich zelf sprekende individuen hoor. Misschien hebben we weleens dezelfde mening, maar dat mag toch of niet soms. Je gaat weer groepjes maken van voor of tegen mijn mening. In de trant van: Wie niet voor mij is is dus tegen mij.
    ik hou niet van die groepjes geest.
    En als het over kwetsende woorden gaat, kan jouw buurvrouw in de kroeg Lieske er ook wat van, net als jij trouwens (lees anders je berichtje van gisteravond nog maar eens door).
    Zij begint modder te gooien naar Melanie, die nota bene net is gestopt met roken en haar best doet dit vol te houden. Waarom is het voor mensen zoals “jullie” toch zo moeilijk om een andere mening ook te respecteren? Het is echt niet zo, misschien weet je dat nog niet, dat “jullie” de “wijsheid” of de “waarheid” in pacht hebben. Jullie kunnen toch ook via mail met elkaar communiceren als jullie hier niet tegen kunnen.

    #82257 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Even reagerend op opmerking ,,gast” hierboven (,,Sjarel vraagt wie ik ben, maar wie is Sjarel om mij dat te vragen? Dat Sjarel eerst maar eens iets over zichzelf vertelt”): zie mijn hartverhaal.

    #82269 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Het is intussen wel erg duidelijk geworden hoe Sjarel, Dolores, Melanie, Lieske en gast naar het rookverbod in de horeca kijken. Uit de discussie/het debat blijken ze nog steeds recht tegenover elkaar te blijven staan. Soms (lees vaak) erg heftige/felle reacties.

    Nu is het toch weer de tijd dat andere mensen hun input kunnen leveren. Ik kan begrijpen dat het wat overweldigend is om in deze discussie te treden. Er wordt dan snel over een reactie heen gelezen.

    #82275 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Nieuws, vers van de pers.

    Cafés in het Brabantse Etten-Leur zijn vrijdagavond een uur lang dicht geweest als protest tegen het rookverbod in de horeca. Volgens het ANP waren tussen de 600 en 700 mensen op de Markt in Etten-Leur aanwezig bij de actie.

    De cafés kampen sinds het rookverbod niet alleen met lagere bezoekersaantallen. Volgens de woordvoerder van de actievoerende kroegbazen en rokers verdwijnt door het rookverbod ook de sociale functie. ,,Rokers voelen zich minder op hun gemak”, zei een van hen tegen het ANP. ,,Ik heb nu een bruiloft in mijn café en ik moet die mensen op de mooiste dag van hun leven verbieden te roken.”

    Bij de actie van de cafés zong de bekende zanger Armand een anti-rookverbod-lied.

    Volgens de woordvoerder gaat de mededeling van minister Ab Klink (Volksgezondheid), dat 95 procent van de horeca zich aan de nieuwe wet houdt, niet op voor de zogenaamde natte horeca. ,,Dat houdt maar 20 procent in van de totale horeca, maar in cafés wordt in veel gevallen nog gewoon gerookt.” Hij is van plan meer acties in Brabantse steden te houden.

    We zien dus dat zich een steeds breder volksverzet aftekent tegen het onzinnige beleid van dit kabinet. Het is dus niet zo dat alleen op deze site een beperkt aantal ,,idioten” steeds weer zaniken over de ellende die het rookverbod veroorzaakt. Je ziet het in de maatschappij terug, steeds duidelijker. Ik denk dat het verzet snel naar andere delen van Nederland zal overslaan. Dat krijg je als zwaar christelijke lieden zoals Klink, die een café nog nooit van binnen hebben gezien, gaan uitmaken wat daar wel en niet dient te gebeuren….

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 188)
Reageer op: Reactie #82251 in Staatsinquisitie opent jacht op rokers
Je informatie: