default-header

Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 188)
  • Auteur
    Berichten
  • #82223 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Sjarel schrijft:
    [quote]Hé Lieske, jij hebt het voortdurend alleen maar over jezelf, wat een ego! ,,Ik” heb last van rokers enz. Waar anderen spreken over de consequenties van het rookverbod waarbij Klink cum suis de samenleving wurgen met de kennelijke opzet ons allemaal weer op de zondagse bijbelles tekrijgen, praat jij uitsluitend over jezelf. Jij vind jezelf wel extreem belangrijk.[/quote]
    Ik praat voor de niet-rokers en de mensen die werkelijk last hebben van rook. Zieke mensen bijvoorbeeld. Dit is een forum voor hartpatienten, toch?
    Veel hartpatienten kunnen niet naar een kroeg om even lekker er uit te zijn, vanwege de rook. Maar jij, als roker schijnt het belangrijker te vinden dat jij kunt roken. Wie is er nou egoïstischer?

    #82224 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Hé Lieske, helaas maak je opnieuw een denkfout. ,,Jij vindt het belangrijker om te roken”, schrijf je. Nee, helemaal niet. Ik beschrijf de nuchtere rookvrije werkelijkheid die een gevolg is van Europees ingrijpen. Lege, dichtgespijkerde kregen, het vakkundig de keel dichtknijpen van gezelligheid, sociale contacten in de wijk, het uitroeien van het sociale leven bij de jeugd (waar moeten die nog vriendjes en vriendinnetjes zoeken), kortom: ik heb het over de samenleving, niet over mijn onnozele persoontje. Want who the f u c k is Sjarel, toch? Zo belangrijk ben ik niet, maar ik zie wel wat er om ons heen gebeurt.

    #82225 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Weet je hoeveel hartpatienten ik ken die gewoon doorroken? Dat roken slecht is voor de gezondheid zijn we het mee eens. En jij noemt het een grapje nou ik kan dr niet mee lachen hoor. Ik vind dat commentaren zoals jij ze geeft afgeschaft moeten worden want mijn bloeddruk schiet ervan omhoog en dat is slecht voor mijn gezondheid 😉

    #82226 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Sorry lieske, maar je spreekt niet voor de niet-roker.
    Je spreekt met het gedachtengoed van sommige niet-rokers. Een duidelijk verschil.
    Uit hetgeen tot nu toe blijkt dat aan de rokers zijde, de rokers een plek wil behouden waar gerookt mag worden. deze vraagt niet om meer meer meer….

    Maar ik vind het aan alle kanten niet kloppen dat we spreken vanuit groepen. we hebben geen studie om dat aan te tonen. dus vooralsnog spreekt iedereen voornamelijk voor zichzelf…

    #82227 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Sjarel schrijft:
    [quote]Hé Lieske, helaas maak je opnieuw een denkfout. ,,Jij vindt het belangrijker om te roken”, schrijf je. Nee, helemaal niet. Ik beschrijf de nuchtere rookvrije werkelijkheid die een gevolg is van Europees ingrijpen. Lege, dichtgespijkerde kregen, het vakkundig de keel dichtknijpen van gezelligheid, sociale contacten in de wijk, het uitroeien van het sociale leven bij de jeugd (waar moeten die nog vriendjes en vriendinnetjes zoeken), kortom: ik heb het over de samenleving, niet over mijn onnozele persoontje. Want who the f u c k is Sjarel, toch? Zo belangrijk ben ik niet, maar ik zie wel wat er om ons heen gebeurt.[/quote]

    Sjarel jij maakt hier ook een denkfout namelijk dat Lieske kan denken en dat lijkt maar zo. Want verder dan Lieske zelf gaan haar verstandelijke vermogens volgens mij niet. Maar ik weet het goed gemaakt wij gaan gewoon lekker op stap tussen de rokers zitten en laten Lieske helemaal alleen met een chagrijnige barman in haar rookvrije cafe zitten.

    #82228 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Als ik het goed begrijp pleiten mensen op dit forum voor het handhaven van rookcafées. Dit om te voorkomen dat het sociale en culturele leven bedreigd wordt. Ik vind dat een logisch argument, en kan dat goed begrijpen.

    #82229 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Inderdaad, Melanie, ik ken ook veel niet-rokers als sacherijnen. Aan zulke mensen is in een café geen lol te beleven. Volgens mij komt dat omdat ze eigenlijk geobsedeerd zijn door tabak, maar zichzelf (en anderen) lam proberen te leggen in een ultieme poging om de voortdurende verleiding te weerstaan. Dat lijkt me slecht voor het hart….

    #82230 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ach, was sich liebt das neckt sich….

    #82232 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Whuhahahahaha ja dat denk ik ook hihi. Misschien hadden ze beter voor deze mensen zon glazen hok van 2 bij 2 neer kunnen zetten waar de lucht schoon is kan ze daar in dr eentje gaan zitten.

    En dan nog wat: om even terug te komen op het personeel waar het dus voor is gedaan allemaal: Dan moet je niet in de horeca gaan werken. Zo.

    #82234 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Het vervelende is dat het inderdaad, zoals Sjarel opmerkte, om een achterhoedegevecht gaat. De strijd is gestreden, Europa heeft rokerscafé’s in de ban gedaan. De gevolgen zijn inderdaad niet te overzien. Is baby met badwater weggegooid?

    #82237 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Mensen, mensen waar zijn jullie eigenlijk mee bezig, het is een compleet gevecht tussen rokers en niet rokers waarbij de kern van de zaak helemaal uit het oog wordt verloren en er geen respect meer is voor de onderlinge standpunten. Beide partijen zullen nooit tot elkaar komen, maar laat iedereen in zijn/haar waarde. En de inquisitie van de staat wordt er alleen maar bijgehaald door niet rokers om zich betutteld en zielig te voelen. Is het ook betutteling als de staat zegt dat 4 jarige naar school moeten, want och laat die kleuters toch vrij rondlopen, of is het betutteling als de staat zegt dat iedereen een zorgverzekering moet hebben, want ach waarom zou je een verzekering afsluiten, ik word toch wel geholpen, is het betutteling als de staat zeg je mag maar max. 120 km. op autosnelwegen, want ja ik heb een snelle auto en wil niet achter zo’n langzame tuthoela rijden, en een paar verkeersdoden meer of minder door hard rijden maakt me niet uit.
    Laat iedereen in zijn waarde en accepteer de algemeen geldende regels, want om even op het roken terug te komen, kijk naar macholand Italië waar de kroegen ondanks het roorkverbod toch aardig vol zitten, hoe doen zij dit dan?

    #82238 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Weet je snoopy wat het is het standpunt voor of tegen het rookverbod heeft eigenlijk niks te maken met het feit of je wel of niet rookt. Er zijn niet rokers die ertegen zijn als ook er rokers zijn die ervoor zijn. Wat mij gewoon zo boos maakt is dat ik ( als stopper ik noem mezelf nog geen ex-roker ) door iemand die ik totaal niet ken wordt afgerekend en beledigd puur en alleen omdat ik het rookverbod niet steun. En dat vind ik niet kunnen. Ik respecteer ieders mening maar dat betekend niet dat ik het er ook mee eens moet zijn. Ik vraag me alleen af waarom deze persoon zo boos en gefrustreerd is…… En ja als ik me aangevallen voel dan verdedig ik me terug.

    #82239 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Ik denk dat jij er nu echt dingen bijhaalt die helemaal hun doel missen. Maar goed ik ben het hartgrondig met je eens, laat iedereen gewoon in zijn waarde. Mensen als Lieske werpen zich op als een soort van moraalridder die strijden tegen de “slechterikken” en strijken daarmee een hoop mensen tegen de haren in.

    #82240 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    We moeten sowieso af van het zwart-wit- idee van the good guys and the bad guys. Dat is antiek denken, goed voor kinderen. Of, om met Multatuli te spreken: niets is helemaal waar, en zelfs dat niet….

    #82241 Reageer

    Ik heb de hele discussie eens doorgelezen, of eigenlijk is dat ook niet helemaal waar, want halverwege ben ik gestopt. Ik denk niet dat dit helemaal de bedoeling van het forum is, er mag best een discussie ontstaan, maar moet die zo fel en zo op de persoon. Houd het algemeen en laat iedereen zijn of haar standpunt verdedigen, maar blijf niet doorgaan over dit onderwerp, genoeg is genoeg! Wil je persoonlijk iets tegen iemand zeggen doe dit dan via de mail en houd het forum open voor de algemene discussie!
    Ik denk net als Snoopy dat voor- en tegenstanders nooit tot elkaar zullen komen en in die beide groepen heb je weer de mildere mensen die eigenlijk hun schouders ophalen bij de hele discussie en een paar (ja een paar, want het gros maaakt zich echt niet zo druk over wel/niet roken) zich bij wijze van spreke de haren uit het hoofd rukken om hun gelijk te halen.
    Als voorbeeld geef ik feestjes met onze (grote) vriendenkring, waar we al jaren (al lang voor de discussie over roken in de horeca begon) de afspraak hebben dat binnenshuis niet gerookt wordt, de rokers gaan op gezette tijden even naar buiten en roken daar verder, het beïnvloedt de gezelligheid binnen niet en niemand blijft weg van het feest omdat er niet gerookt mag worden! zo kan het dus ook!

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 188)
Reageer op: Reactie #82241 in Staatsinquisitie opent jacht op rokers
Je informatie: