default-header

Staatsinquisitie opent jacht op rokers

Home Forums Roken Staatsinquisitie opent jacht op rokers

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 188)
  • Auteur
    Berichten
  • #82206 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Het gaat over een verbod in de HORECA. Dat is een plek waar mensen heengaan voor GEZELLIGHEID. En weet je waar nog meer voor? ALCOHOL!!!!!!!!! Ook enorm schadelijk voor de gezondheid. Dus mensen die niet drinken kunnen pas uitgaan als er geen alcohol meer wordt geschonken dus dan schaffen we dat ook maar af. En als er geen plek meer is in het rokersgedeelte dan zegt dat: Er is meer behoefte aan rookplekken dat niet rook-plekken. En wat zegt dat: De meerderheid moet buigen voor een minderheid……..triest. Ook niet erg democratisch…

    #82208 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dolores schrijft:
    [quote]Alsof restaurants massaal de regels overtraden. Ja maakt het een keer mee, dat wil niet zeggen dat het overal zo was. Moeten dan gelijk zo’n maatregelen genomen worden dat iedere roker wordt gestraft? Ik heb me overigens wel altijd netjes aan die regels gehouden en altijd rekening gehouden met mensen die last van de rook hadden.[/quote]
    Dat hoor je van alle rokers.

    Ik heb dat op meer plaatsen meegemaakt. Of dat er gewoon geen niet-rokers deel was aangegeven. Kon de eigenaar er van maken zoals het uitkwam.

    Ik heb ook een keer meegemaakt in een stampvolle trein, toen daar nog gerookt mocht worden. Het was een rokerscoupé, maar alles zat vol, dat een oudere dame aan een jongeman vroeg om zijn sigaret te doven, omdat ze er last van had. Antwoord van die jongeman: Nou èn, ik mag hier toch roken!!

    En dat gebeurt op zoveel plaatsen. Als het mag, wensen ze, over het algemeen, geen rekening te houden met de niet-rokers of mensen die er last van hebben.

    #82209 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    O ja en wat helemaal triest is is de smoes die de regering gebruikt : Het personeel moet bescherm worden tegen rook. Want iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek. En dat terwijl meer dan 90% van het horecapersoneel zelf rookt……..en dus tussen de klanten buiten aan n sigaretje staat te hijsen…… Wie denkt de regering wel niet dat ze zijn om te menen dat ze volwassen mensen tegen zichzelf moeten beschermen alsjeblieft zeg. Dat er beter regels moesten komen ben ik het mee eens hoor maar ik vind dit erg ver gaan.

    #82210 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Ik dacht dat deze topic ging over inmenging door de staat als het over roken gaat. Natuurlijk wordt de staat er dan bij gehaald waar ze steken laten vallen als het over de gezondheid van mensen gaat.
    Wat gaan ze vervolgens doen? Dikke mensen verbieden om naar de fritestent te gaan?
    Alcoholisten de toegang tot de kroegen ontnemen?
    Het gaat erom hoe de brave burger en de moralist tegen de roker aankijken. De nieuwe aso’s die met de nek mogen worden aangekeken en vernederd mogen worden omdat ze roken en dat met hulp van de staat.
    Ik wil echt geen promotie maken voor het roken, maar laten we elkaar alsjeblieft met respect behandelen.

    #82211 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Melanie schrijft:
    [quote]Het gaat over een verbod in de HORECA. Dat is een plek waar mensen heengaan voor GEZELLIGHEID. En weet je waar nog meer voor? ALCOHOL!!!!!!!!! Ook enorm schadelijk voor de gezondheid. Dus mensen die niet drinken kunnen pas uitgaan als er geen alcohol meer wordt geschonken dus dan schaffen we dat ook maar af.[/quote]
    Zeg!! Komt dit door het stoppen? Je hersenen werken niet meer zo goed, is het wel?

    Hoezo kunnen niet-drinkers niet uitgaan als er alcohol geschonken wordt? Ze kunnen toch gewoon frisdrank bestellen!! En ze hebben geen last van het feit dat anderen wel alcohol drinken.
    Dat hier weleens vechtpartijen door ontstaan is een feit en dat is dus ook verboden, evenals openbare dronkenschap. Verder mag je niet overal drinken waar je maar wilt. Dus, het is niet zo dat alcohol zomaar overal genuttigd mag worden.
    [quote] En als er geen plek meer is in het rokersgedeelte dan zegt dat: Er is meer behoefte aan rookplekken dat niet rook-plekken. En wat zegt dat: De meerderheid moet buigen voor een minderheid……..triest. Ook niet erg democratisch.[/quote]
    Nee, er was afgesproken dat er rookvrije gedeelten zouden komen. Als daar dan rokers geplaatst worden, dan is dat geen rookvrije zone meer. Oftewel: Er werd geen rekening gehouden met eventuele lichamelijke klachten van klanten die graag rookvrij wilden zitten.

    #82212 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Lieske schrijft:
    [quote]Melanie schrijft:
    [quote]Ik ken werkelijk helemaal niemand die noodgedwongen zit te vereenzamen omdat er mensen zijn die roken.[/quote]
    Oh, maar andersom komt dat wel voor?[/quote]

    Als je even de moeite neemt om de hele discussie te lezen in plaats van een regeltje van mij dan zie je dat dit een weerlegging is van wat een “gast” postte.

    #82213 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Melanie schrijft:
    [quote]O ja en wat helemaal triest is is de smoes die de regering gebruikt : Het personeel moet bescherm worden tegen rook. Want iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek. En dat terwijl meer dan 90% van het horecapersoneel zelf rookt……..en dus tussen de klanten buiten aan n sigaretje staat te hijsen…… Wie denkt de regering wel niet dat ze zijn om te menen dat ze volwassen mensen tegen zichzelf moeten beschermen alsjeblieft zeg. Dat er beter regels moesten komen ben ik het mee eens hoor maar ik vind dit erg ver gaan.[/quote]
    Er geldt een rookverbod op ELKE werkplek. Ook daar waren mensen die rookten. Zelfs bazen die liever geen rookverbod wilden.
    Vroeger mocht je als patient zelfs op een ziekenzaal roken. Tegenwoordig moeten patienten maar voor het ziekenhuis gaan staan, als het daar nog mag.

    Dat veel mensen in de horeca roken, wil niet zeggen dat men daar geen recht heeft op een rookvrije werkplek. Dan zou je de situatie krijgen dat iemand met een horeca-opleiding, die niet rookt, om die reden wordt afgewezen. Want stel je voor dat hij zijn recht op een rookvrije werkplek op gaat eisen.

    Die 10 % heeft recht op een rookvrije werkplek en op een gelijke kans op een baan naar keuze.

    #82214 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Lieske schrijft:
    [quote]

    Verder klagen kroegen nu wel dat de niet-rokers niet komen. Maar als je als niet-roker nu naar een kroeg gaat en je ziet dat daar toch gewoon gerookt mag worden (asbakken op tafel) en je zegt er wat van, dan hoef je daar nooit meer naartoe. En zo is de situatie nu. Dat weerhoudt niet-rokers er ook van om op stap te gaan.

    [/quote]

    Ik denk dat altijd slechts weinigen zich hebben laten weerhouden om er op uit te gaan. Althans ik ken er geen enkele. Ik ken wel mensen die klaagden over de stank, maar veel meer dan dat.. dat was er niet.
    Melanie schrijft

    [quote]
    O ja en wat helemaal triest is is de smoes die de regering gebruikt : Het personeel moet bescherm worden tegen rook. Want iedereen heeft recht op een rookvrije werkplek. En dat terwijl meer dan 90% van het horecapersoneel zelf rookt……..en dus tussen de klanten buiten aan n sigaretje staat te hijsen…… Wie denkt de regering wel niet dat ze zijn om te menen dat ze volwassen mensen tegen zichzelf moeten beschermen alsjeblieft zeg. Dat er beter regels moesten komen ben ik het mee eens hoor maar ik vind dit erg ver gaan.
    [/quote]

    simpel gezegd is het Sociaal gedachtengoed.

    Lieske
    [quote] Dat hoor je van alle rokers……….enz [/quote]
    Als “alle rokers” 95% of meer is dan klopt dat gewoon.
    Er zijn altijd asocialen, op elk gebied. Ik zit ook niet te wachten op iemand die gaat pissen tegen het station, omdat deze geen zin heeft om 50cent te betalen om naar de wc te gaan. Zo kun je vanalles erbij betrekken. Want dit is slechts een enkeling geweest en is NIET te reflecteren op de massa!
    Dat is te kort door de bocht.

    #82215 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Ik vind het intussen wel erg grof hoe je Melanie aanvalt hoor. Dat haar hersenen niet meer zo goed werken. Volgens mij heeft Melanie meer hersenen dan jij. Die kan tenminste genuanceerder tegen zaken aankijken dan jij.

    #82216 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Melanie schrijft:
    [quote]

    Als je even de moeite neemt om de hele discussie te lezen in plaats van een regeltje van mij dan zie je dat dit een weerlegging is van wat een “gast” postte.[/quote]
    Heb ik gelezen, ik doelde hierop:

    Sjarel schrijft:
    [quote] Deze regering veroordeelt mensen tot eenzaamheid, en dat vind ik echt uitermate kwalijk![/quote]
    Oftewel, de rokers schermen ermee dat rokers tot de eenzaamheid gedwongen worden.
    Maar de niet-rokers mogen dit niet aanhalen dat niet-rokers tot de eenzaamheid gedwongen waren?

    #82217 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Bovendien heb je geen hersens nodig om te zien dat en hoe de christenbroeders van deze regering de samenleving om zeep helpen.

    #82218 Reageer
    Melanie
    Deelnemer

    Lieske schrijft:

    Zeg!! Komt dit door het stoppen? Je hersenen werken niet meer zo goed, is het wel?

    [/quote]

    Mijn hersenen werken misschien niet goed ofzo maar jij hebt dr volgens mij helemaal geen. Kan je niet “normaal” aan een discussie deelnemen zonder mensen t beledigen. Dan ben ik nog liever een beleefde roker dan een a-sociaal leeghoofdige en kortzichtige niet-roker lieske.

    BTW dit is mijn derde stopweek en daar ben ik trots op. Ik was vrijdag op stap in een rookvrije lege kroeg. Gezellig, De buurkastelein overtreedt willens en wetens het rookverbod omdat een boete maar een fractie is van wat ze missen aan omzet. Dus ben ik daar heengegaan en het was reuzegezellig. Ook voor mij als niet roker of stopper.

    #82219 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dolores schrijft:
    [quote]
    Wat gaan ze vervolgens doen? Dikke mensen verbieden om naar de fritestent te gaan?
    Alcoholisten de toegang tot de kroegen ontnemen?
    [/quote]
    Ik heb geen last als iemand dagelijks friet eet en tonnetje rond wordt.
    Ik heb ook geen last van het drinkgedrag van anderen.
    Ik heb wel last van roken in een restaurant waar ik zit te eten.

    #82221 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Hé Lieske, jij hebt het voortdurend alleen maar over jezelf, wat een ego! ,,Ik” heb last van rokers enz. Waar anderen spreken over de consequenties van het rookverbod waarbij Klink cum suis de samenleving wurgen met de kennelijke opzet ons allemaal weer op de zondagse bijbelles tekrijgen, praat jij uitsluitend over jezelf. Jij vind jezelf wel extreem belangrijk.

    #82222 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Melanie schrijft:
    [quote]
    Mijn hersenen werken misschien niet goed ofzo maar jij hebt dr volgens mij helemaal geen. Kan je niet “normaal” aan een discussie deelnemen zonder mensen t beledigen. Dan ben ik nog liever een beleefde roker dan een a-sociaal leeghoofdige en kortzichtige niet-roker lieske.

    BTW dit is mijn derde stopweek en daar ben ik trots op. Ik was vrijdag op stap in een rookvrije lege kroeg. Gezellig, De buurkastelein overtreedt willens en wetens het rookverbod omdat een boete maar een fractie is van wat ze missen aan omzet. Dus ben ik daar heengegaan en het was reuzegezellig. Ook voor mij als niet roker of stopper.[/quote]
    Was als grapje bedoeld hoor. Ik weet hoe het voelt om te stoppen met roken. Dan is het moeilijk om logisch te denken. Dat was nou ook niet bepaald een staaltje logica om te zeggen dat mensen die niet drinken niet uit kunnen gaan als er alcohol geschonken wordt. Toch?

    Maar goed, daar komt uiteraard geen antwoord meer op.

    Vind het nog steeds knap dat je volhoudt, hoor.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 188)
Reageer op: Reactie #82655 in Staatsinquisitie opent jacht op rokers
Je informatie: