default-header

staal draad verwijderen

Home Forums Help?!? staal draad verwijderen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #79559 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    Ik hoop dat iemand dit leest!
    In 2009 heb ik een bypass operatie gehad en sinds 2 weken heb ik een bult.
    Dat is dus een ontsteking van het staaldraad.

    Allleen nu vraag ik me af moet morgen terug komen.
    Hoe halen ze het er uit en waarom zou ik bijna 2 weken moeten blijven??

    Please vertel me jullie verhalen!

    Liefs, dien

    #86857 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hallo dien
    Ik heb al 2 x een open hartoperatie gehad, in 1994 bypasses en vorig jaar een nieuwe hartklep.
    Mijn litteken is er ook een met heuvels en dalen, maar dat neem ik maar voor lief.
    Ze zullen ze er vorig jaarwel verwijderd hebben, maar ook weer nieuwe erin natuurlijk.
    Ik heb nog nooit gehoord dat ze de staaldraden (borstbeenhechtingen) er uit halen.
    Ik weet niet of dat wel eens gebeurt.
    In ieder geval sterkte met wat er gaat gebeuren.
    Joukje

    #86861 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Waarom 2 weken, dat zou ik niet weten, maar het ziekenhuis heeft vast wel een antwoord voor je.

    Sterkte
    Cesarina

    #86864 Reageer
    Elsje
    Deelnemer

    Dag Dien,

    Ik heb wel vaker gelezen dat mensen problemen kunnen krijgen met de staaldraad.
    Volgens mij wordt hij onder narcose verwijderd, waarom je 2 weken moet blijven kan ik je niet zeggen, dat zou je arts je moeten kunnen vertellen.

    Groetjes, en sterkte,

    Elsje.

    #86876 Reageer
    Anna Hendrika
    Deelnemer

    Hallo Dien,

    In april 2010 zijn er bij mij 3 bypasses gemaakt. Ik ontwikkelde een heel lelijk en
    zeer pijnlijk litteken(keloietvorming) een dikke veter op mijn huid dus.
    Daarom is er afgelopen februari 2011 een litteken correctie uitgevoerd waarbij de chirurg van te voren vermelde dat hij meteen de staaldraden uit mijn borstbeen zou verwijderen omdat hier misschien irritatie door werd veroorzaakt.
    3 % van de mensen die deze operatie ondergaan schijnen last te hebben van de staaldraden en die worden dan verwijderd.
    Dit werd onder algehele narcose gedaan uiteraard en ik heb hier verder geen klachten van ondervonden. Zeg dat je de staaldraden mee naar huis wilt nemen, geloof mij dat zij interessant zijn om te zien.
    Ik ontwikkel opnieuw hetzelfde pijnlijke en lelijke litteken als voorheen.
    En dat terwijl ik een blanke vrouw ben en mijn chirurg zegt dat dit bijna alleen voorkomt bij mensen met een donkerder huidskleur.
    Wat mij bevreemd is dat je hier 2 weken voor moet blijven want ik ben maar één nacht in het ziekenhuis geweest.
    Als je ongerust bent bel dan gewoon de chirurg die je gaat helpen want zij zijn verplicht om je alle voorlichting te geven die je maar wilt hebben.
    Nog vragen verder mail mij dan even.

    Anna

    #86883 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    Om het even heel cru te stellen;

    Ergens snijden waar een ontsteking zit, brengt natuurlijk een groot risico met zich mee. In mijn ogen verklaart dit dan enigszins de indicatie van de twee weken wel. Anderzijds is het natuurlijk wel vreemd en zou ik zeker bij het ziekenhuis aankloppen voor het hoe en waarom…

    Succes ermee

    #86950 Reageer
    Diien
    Deelnemer

    hallo mensen

    Sorry voor het late reageren.
    Maar hier dus een berichtje van mij..

    Ik ben der naar toe geweest en heb gelukkig maar 3dagen in het ziekenhuis gelegen.
    Ze hebben het met een naald leeggemaakt 2x en der kwam dus pus uit en bloedstolsels.
    Nou hebben ze dat op de kweek gelegt en daar kwam uit dat ik geen ontstekingswaarden heb en dat het ook geen bacterie heb.

    Nou wouden ze het dus niet openmaken omdat je dan juist wel de kans heb om een bacterie te krijgen dus moet het vanzelf weg gaan..

    Alleen wat duurt dat lang zeg.. als het nog lang blijft moet ik terug komen en gaan ze wel het openmaken..

    En hoe het komt?? tja… dat vraag ik me ook nog steeds af… waarschijnlijk door de staaldraad…..

    bedankt allemaal voor het reageren..

    Groetjes,,

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Reactie #86950 in staal draad verwijderen
Je informatie: