default-header

Sporten en bètablockers

Home Forums Gewicht Sporten en bètablockers

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #78741 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Vanwege overgewicht ben ik intensief gaan fitnissen om de kilo’s kwijt te raken. Na een half jaar is dat nog niet gelukt. Nu zei iemand dat dit door de bètablockers komt. Doordat vetverbranding plaats vindt bij een hartslag van 60-85% van het maximum, bij mij tussen 104 en 128 spm, en de medicijnen de hartslag laag houdt, wordt geen vet verbrandt. Ik heb een tijd mijn hartslag tijdens inspanning gemeten en ik kom inderdaad niet boven de 100 spm, gemiddeld 95 spm. Heeft hiermee iemand ervaring en mogelijk een oplossing?

    #82543 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik begrijp dat jullie daar wel gefrustreerd door worden.
    Kilo’s kwijt raken op een normale manier is al ontzettend moeilijk. Dat gaat niet één twee drie. Maar als dan blijkt dat je tegengewerkt wordt door een medicijn…
    Helaas heb je deze toch nodig…

    Ik wil niet met suffe ideeën komen, maar toch… Powerwalking? hebben jullie dat ook geprobeerd? Of levert dit andere problemen op? Bij powerwalking gaat je hartslag niet enorm veel omhoog, maar er zijn toch veel mensen die er baat bij hebben.

    Wat zouden de nadelen zijn?

    #82544 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Vergelijkbaar met powerwandelen is Nordic Walking, maar wel op de goede manier. Ook dat heb ik een tijd gedaan. Je conditie neemt geweldig toe met als dank een verdere daling van de gemiddelde hartslag. Dus een vicieuze cirkel………
    Je moet vaak afvallen vanwege de hoge bloeddruk, maar de bètablockers belemmeren dat.
    Heeft de wetenschap hier niets op gevonden??

    #83624 Reageer
    Arie2c
    Deelnemer

    Beste,

    Ik ben begonnen zwemmen en zwemde tot voor kort 5x een uur in de week. Je gebruikt alles spieren en bij een tempo dat je nog niet hoeft te hijgen verbrandt je het meeste.

    Ook gelet op mn voeding en ben toch 21 kg afgevallen. Bij spinning krijg ik meer het idee dat je aan je conditie werkt. Maar ben ook geen expert hierin hoor, voor mij heeft het gewerkt.

    Nu fiets, zwem en loop ik 2x in de week.

    Groeten,

    Arie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #83624 in Sporten en bètablockers
Je informatie: