default-header

speculaastaart weight watchers

Home Forums Recepten en tips speculaastaart weight watchers

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #78766 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    nog even snel het recept van een aardige soort Koektaart, weer een weight watchers recept. voor 8 personen dit keer. het smaakt een beetje naar ontbijtkoek met appel ,maar leuk om te doen en het ruikt zo heerlijk als hij in de oven staat. Ik heb hem voor het eerst gemaakt vandaag en pas hem even aan smaak aan.

    Ik zou hem als volgt doen:

    300 gram meel/volkoren
    20 gram zoetstof uit de pot
    nog extra wat vloeibaar zoet
    3eetlepels speculaaskruiden
    nootmuskaat
    2 eiwitten
    2 appels
    wat kaneel
    zakje vanillesuiker
    half zakje bakpoeder
    beetje abrikozenjam light
    eetlepel appelstroop

    springvorm van 26 cm doorsnede, oven op 150 graden
    bakpapier

    Alles in een kom doen, behalve de appels en het beetje kaneel en de jam.
    Mix alles 2 minuten door. Het wordt een plakkerig broodachtig deeg!

    De appels schillen in 4-en en in heel dunne plakjes schaven.
    Deze leg je op het deeg in de springvorm.Dan wat vanillesuiker en kaneel er over strooien

    Afbakken op 150 graden ongeveer een uur
    Rand van de vorm halen als taart gebakken is en van het bakpapier af op een rooster laten afkoelen.

    In de magnetron de abrikozenjam warmen en met een kwastje over de appels strijken, gaat hij mooi van glanzen en geeft een wat lekkerdere smaak.

    Misschien nog even doen voor morgen als de Sint voorbij komt? Kun je toch lekker snoepen en met niet te grote gevolgen toch gezellig meedoen. Succes en een fijne dag morgen allemaal met Sinterklaas, groetjes, leny

    OEPS, sorry, ik vergeet te zeggen dat er ook nog een eetlepel appelstroop of gewone stroop door het beslag moet, dus bij deze nog even, ik heb het er al bij gezet nu in het recept.

    #82735 Reageer

    lijkt me wel een lekker recept, zal ik opslaan in mijn receptenklapper, voor ooit, als ik eens heel veel vrije tijd krijg

    #82741 Reageer
    evaros
    Deelnemer

    Ik heb afgelopen weekend een stuk speculaasvlaai gegeten… hmmm echt heerlijk!!!

    #82749 Reageer

    ik heb onlangs ook speculaasvlaai gehad, helaas was deze niet caloriearm, met veel kersen en slagroom en speculaaskruiden, maar wel erg lekker:P

    #82758 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hier ga ik nou een goede oven voor aanschaffen. Lijkt me prima recept voor experiment met maismeel of teffmeel vanwege gluten allergie! Meld tzt het resultaat hier wel.
    Groet, Done

    #82791 Reageer
    crealena
    Deelnemer

    met een oude oven gaat het ook hoor! ik heb er zelf een van de rommelmarkt van 5 euro en daar doe ik alles mee. het is gewoon zo’n kleintje van moulinex , maar werkt perfect..p.s. ik zou de “koek”wel wat extra afzoeten en hem doormidden overlangs snijden en dan ook nog lekker abrikozen jam ertussen doen. hij is wat aan de flauwe kant. kan ook zijn omdat je in de winkel alles wat zoet is koopt waar toch ook een hoop zout inzit, denk maar aan speculaasjes die zijn ook heel zout. Maar ik doe alles zoutarm of zoutloos dus dat kan het zij dat hij flauw lijkt. maar hij is helemaal op gegaan bij ons en ik heb geen commentaar gehad dus zeker het proberen waard

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #82741 in speculaastaart weight watchers
Je informatie: