default-header

Slikken van statines

Home Forums Ik kom graag in contact met… Slikken van statines

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80736 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik kom graag in contact met patiënten die statines slikken. Ik doe een onderzoek naar de redenen om dit wel of niet te slikken. Hiermee kan de therapietrouw hopelijk verbeterd worden. Stuur alstublieft een e-mail frederiquebgdevries@gmail.com

    #119014 Reageer
    Fred
    Gast

    Denk dat ik niet gunstig ben voor jouw medicijn trouw. Ik heb 20 jaar statines geslikt, 7 verschillende soorten en uiteindelijk Praluent suit gekregen. Helaas ben in volledig er mee gestopt doordat ik van alle toenemende klachten kreeg een spieren en gewrichten. Tegen die spierpijn heb ik uiteindelijk Fentanyl pleister 100 geplakt. En toch kwam de pijn er door heen. Uiteindelijk gestopt en stuk minder pijn. Ik heb ook polyneuropathie waar de oorzaak van de pijnen steeds bij werd gelegd, echter blijkt nu duidelijk dat de pijnen komen en gaan met de anti cholesterol middelen. Ik blijk nu ook huiduitslag er van te hebben gehad. Kreeg grote rode vlekken op mijn rug. Heeft er 22 jaar gezien en onderzocht in 2 ziekenhuizen met afname van een punctie. Geen resultaat. Onbekende oorzaak. Nu paar maanden na stoppen, zit er geen enkele vlek meer. Dan maar liever een hoog cholesterol. 10,8 dus echt te hoog, maar liever dat dan iets waar niemand iets vanaf weet. Overigens zijn mijn aders schoon. Heb catheterisatie gehad.

    #120640 Reageer
    Dimitri
    Gast

    Ik heb na een bypass operatie in 2017 staties gehad en flink geworsteld met pijn. Zowel in ledematen als blijvend in mijn borst, rug, nek
    Nu ben ik gestopt en gebruik ik rode rijst gist. Dit bevalt me goed en geen klachten. Cholesterol is goed…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #119014 in Slikken van statines
Je informatie: