default-header

Sinus Tachycardie IST nog erger dan verwacht!

Home Forums Hart- en vaatziekten Sinus Tachycardie IST nog erger dan verwacht!

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #80952 Reageer
    von
    Deelnemer

    Hallo Saby,Sinds mijn hartinfarct in februari 2007 heb ik last van pijn op de borst met uitstraling naar de longen en keel,lijkend op de pijnen van het hartinfarct.Het lijkt of je “prikkeldraad ïn je borst hebt zo voelt de pijn.Het dotteren deed ook erg pijn.De tweede keer in mei 2007 had ik lang niet zo’n last hiervan.Er bleek toen in de andere slagader een verstopping te zitten.Bij inspanning wordt de pijn erger alsook bij het eten en drinken van koude dranken en ijs.De artsen hebben longen en slokdarm maag en hart onderzocht maar kunnen geen verklaring vinden.Ben ook een paar weken gestopt met lipitor(statine)maar klachten blijven.Zou graag willen weten hoe je van de pijn afkomt.Misschien met het slikken van Q10?Groetjes,Von

    #80965 Reageer
    von
    Deelnemer

    Hallo Saby,Sinds mijn hartinfarct in februari 2007 heb ik last van pijn op de borst met uitstraling naar de longen en keel,lijkend op de pijnen van het hartinfarct.Het lijkt of je “prikkeldraad ïn je borst hebt zo voelt de pijn.Het dotteren deed ook erg pijn.De tweede keer in mei 2007 had ik lang niet zo’n last hiervan.Er bleek toen in de andere slagader een verstopping te zitten.Bij inspanning wordt de pijn erger alsook bij het eten en drinken van koude dranken en ijs.De artsen hebben longen en slokdarm maag en hart onderzocht maar kunnen geen verklaring vinden.Ben ook een paar weken gestopt met lipitor(statine)maar klachten blijven.Zou graag willen weten hoe je van de pijn afkomt.Misschien met het slikken van Q10?Groetjes,Von

    #80974 Reageer
    von
    Deelnemer

    Hallo Saby,Sinds mijn hartinfarct in februari 2007 heb ik last van pijn op de borst met uitstraling naar de longen en keel,lijkend op de pijnen van het hartinfarct.Het lijkt of je “prikkeldraad ïn je borst hebt zo voelt de pijn.Het dotteren deed ook erg pijn.De tweede keer in mei 2007 had ik lang niet zo’n last hiervan.Er bleek toen in de andere slagader een verstopping te zitten.Bij inspanning wordt de pijn erger alsook bij het eten en drinken van koude dranken en ijs.De artsen hebben longen en slokdarm maag en hart onderzocht maar kunnen geen verklaring vinden.Ben ook een paar weken gestopt met lipitor(statine)maar klachten blijven.Zou graag willen weten hoe je van de pijn afkomt.Misschien met het slikken van Q10?Groetjes,Von

    #80953 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Hallo von,

    Bedankt voor je reactie..
    Ik zelf heb alleen pijn aan mijn spieren, en denk dat het ook aan de medicatie ligt, maar ik mag niet stoppen met de crestor, maar ga wel Q10 erbij nemen, kijken of dat help…saby

    #80966 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Hallo von,

    Bedankt voor je reactie..
    Ik zelf heb alleen pijn aan mijn spieren, en denk dat het ook aan de medicatie ligt, maar ik mag niet stoppen met de crestor, maar ga wel Q10 erbij nemen, kijken of dat help…saby

    #80975 Reageer
    sassy
    Deelnemer

    Hallo von,

    Bedankt voor je reactie..
    Ik zelf heb alleen pijn aan mijn spieren, en denk dat het ook aan de medicatie ligt, maar ik mag niet stoppen met de crestor, maar ga wel Q10 erbij nemen, kijken of dat help…saby

    #80954 Reageer
    Gerriben
    Deelnemer

    Hallo Saby,

    Mijn infarct is van 2002. Zelfs nu nog heb ik bij extreme koude en inspanning pijn in de armen en op de borst. Het lijkt erop dat doktoren deze relatie niet zo snel leggen. Ik heb van mijn arts ook gehaard dat er niets aan de hand was. Hij legde geen verband met het hart. Ik lees nu in reacties dat dit dus vaker voorkomt. Waarschijnlijk niets ernstigs maar jr blijft toch alert. Als ik in Oostenrijk ben en het vriest stevig heb ik vaker last tijdens het wandelen. In NL zelfs bij -15 nergens last van. misschien heeft het ook iets te maken met de hoogte en het zuurstofgehalte.

    #80967 Reageer
    Gerriben
    Deelnemer

    Hallo Saby,

    Mijn infarct is van 2002. Zelfs nu nog heb ik bij extreme koude en inspanning pijn in de armen en op de borst. Het lijkt erop dat doktoren deze relatie niet zo snel leggen. Ik heb van mijn arts ook gehaard dat er niets aan de hand was. Hij legde geen verband met het hart. Ik lees nu in reacties dat dit dus vaker voorkomt. Waarschijnlijk niets ernstigs maar jr blijft toch alert. Als ik in Oostenrijk ben en het vriest stevig heb ik vaker last tijdens het wandelen. In NL zelfs bij -15 nergens last van. misschien heeft het ook iets te maken met de hoogte en het zuurstofgehalte.

    #80976 Reageer
    Gerriben
    Deelnemer

    Hallo Saby,

    Mijn infarct is van 2002. Zelfs nu nog heb ik bij extreme koude en inspanning pijn in de armen en op de borst. Het lijkt erop dat doktoren deze relatie niet zo snel leggen. Ik heb van mijn arts ook gehaard dat er niets aan de hand was. Hij legde geen verband met het hart. Ik lees nu in reacties dat dit dus vaker voorkomt. Waarschijnlijk niets ernstigs maar jr blijft toch alert. Als ik in Oostenrijk ben en het vriest stevig heb ik vaker last tijdens het wandelen. In NL zelfs bij -15 nergens last van. misschien heeft het ook iets te maken met de hoogte en het zuurstofgehalte.

    #78542 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    8 juni zou mijn moeder geableert worden, ze zouden de sinusknoop en boezems gaan bekijken en gaan branden.

    laas heeft de operatie niet kunnen slagen, eigenlijk is alles niet meer door gegaan.

    Na 2,5 á 3 uur werd mijn moeder weer terug naar boven gebracht. Wij stonden al raar te kijken waarom ze al terug kwam omdat de operatie behoorlijk wat tijd in beslag zou nemen.

    Tijdens het opwekken (d.m.v. speciale medicatie en de catheters) konden ze precies zien waar het probleem vandaan kwam en dan op die plekken gaan branden.
    Op die manier kwamen ze erachter dat niet alleen één of paar delen, maar de hele sinusknoop niet functioneert. Een stukje branden had geen zin, de hele sinusknoop moet weggebrand worden en dan zou er plaats gemaakt worden voor een pacemaker.

    Ze hadden dit zelfs al klaargelegd inmiddels, alleen dit was toch een hele andere plan dan dat eigenlijk de bedoeling was. Niet een keuze die je zo even 1, 2, 3 maakt.

    Het komt er dus eigenlijk op neer dat haar sinusknoop weggebrand moet worden en er een pacemaker komt. Hoe, wat en wanneer dat wordt later duidelijk.

    Omdat Inappropriate Sinus Tachycardie (IST) vrij weinig voor komt en een sinusknoop die zowat niet functioneert helemaal, zijn wij benieuwd of er mensen zijn op de forum die hiermee ervaring hebben, of hetzelfde hebben.

    Veel liefs van ons -x-

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
Reageer op: Reactie #80947 in Sinus Tachycardie IST nog erger dan verwacht!
Je informatie: