default-header

Schreeuwen lucht het vrouwenhart

Home Forums Ritmestoornissen Schreeuwen lucht het vrouwenhart

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #78659 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    LONDEN – Vrouwen die tijdens een ruzie tegen hun man schreeuwen, hebben daar nu een meer dan uitstekend excuus voor. Uit wetenschappelijk onderzoek naar echtelijke twisten is gebleken dat vrouwen die hun woede opkroppen vier maal zoveel kans hebben op een fatale hartkwaal dan vrouwen die wél hun gevoelens de vrije loop laten. Aldus de Britse krant The Sunday Times, overigens alweer drie jaar geleden, maar ik wil het nog eens voor het voetlicht halen voor deze nieuwe site.
    Heetgebakerde mannen doen er au contraire verstandig aan zich bij een echtelijke twist in te houden, zeggen de onderzoekers. Echtgenoten die ‘ontploffen’ tijdens een ruzie lopen namelijk een grotere kans dan gemiddeld op een beroerte en 20 procent meer kans op hartritmestoornissen. Mannen die neerbuigend doen tegenover anderen hebben zelfs 30 procent meer kans op onregelmatigheden in de hartslag. De resultaten van het onderzoek werden afgedrukt in het blad Circulation van de American Heart Association. De Amerikaanse onderzoeker dr. Elaine Baker, die de studie coördineerde, zei tegen The Sunday Times dat hier maar weer eens uit blijkt dat mannen en vrouwen emotioneel en fysiek verschillend zijn. Mannen dienen volgens haar uit het onderzoek de les te trekken dat ‘een explosie van irrationele woede niet goed is voor hun gezondheid‘.
    ‘De boodschap is dat je woede-uitbarstingen moet vermijden en dat je je gevoelens op een opbouwende manier moet uiten.’ Voor het onderzoek hebben de Amerikaanse wetenschappers gegevens verzameld over hartklachten bij bijna tweeduizend vrouwen gedurende een periode van tien jaar. Die hebben zij naast gegevens over de echtelijke ruzies van die vrouwen gelegd. Baker zei dat vrouwen misschien denken dat ze maar beter hun mond kunnen houden tijdens een ruzie, omdat zij niet emotioneel willen overkomen of omdat zij bang zijn dat hun man boos wordt. ‘Maar dat kan nadelige gevolgen hebben voor hun gezondheid.’ Slecht voor de rikketik, kortom!

    #81953 Reageer
    Dolores
    Deelnemer

    Goed om te weten!!!!!!!!
    Maak van je hart dus geen moordkuil dames.:woohoo:
    En de heren? Wat vinden die van de uitkomst van het onderzoek?

    #81954 Reageer
    Sjarel
    Deelnemer

    Een relatie, mag ik hopen, is gebaseerd op liefde. Laat ik dat maar als uitgangspunt nemen, hoewel ook ik zie dat dit voor de meeste relaties niet opgaat of niet meer opgaat. Liefde komt uit het hart. Een hart dat zeker in onze jeugd misschien wel gekwetst was, en daardoor moeite heeft zichzelf voor de ander te openen. Daardoor kunnen in een relatie problemen ontstaan, en die zijn op hun beurt ook weer niet goed voor het hart. Ik heb geleerd dat je de moed kunt vinden om je hart te openen voor de ander, ook als die je aanvalt en je pijn doet. Je kunt jezelf altijd voor ogen houden, dat de ander van je houdt, en dat jij van de ander houdt. Liefde is niet seksegebonden, man en vrouw zijn tot liefde geven en ontvangen in staat. Het is gewoon een kwestie van doen. Als ik het verhaal lees van Henri, althans wat Henri uit een krant gehaald heeft, dan komt dat bij mij over als een soort lesboekje van hoe ga ik in machtsconflicten in de relatie met de ruzie om. Mannen, lees ik als man, moeten zich leren inhouden. Lijkt mij een verdomd merkwaardig advies. Je inhouden lijkt me al helemaal niet goed voor het hart, want veel hartpatiënten zijn hartpatiënt, omdat ze zulke binnenvetters zijn. Maak van je hart geen moordkuil, zou ik zeggen, maar bedenk bij al wat je zegt en doet: we houden van elkaar, en vooral: de ander houdt van mij, ook al gaat die zo tekeer. Sterker nog, juist omdat die van me houdt, gaat die zo tekeer. Stel je voor, in een relatie is altijd alles koek en ei, zo van: eeuwig glimlachen, vriendelijk tegen elkaar doen, koekje d’rbij en zo…. Dat klopt toch niet. Je wilt op zijn tijd ook eens weten wat je aan de ander hebt, en dan vonkt het. It’s all in the game. Bovendien ziet de ander kanten aan mij, die ik zelf liever niet zie. Daar mag de ander me toch op aanspreken, zelfs met de nodige stemverheffing?! En dat gebroken servies? Ach, bij Vincentius hebben ze nog wel wat voorraad. Ook dat is liefde, het hoort erbij. Waar dat niet meer zo is, kun je beter uit elkaar gaan, toch? Want liefdeloos bij elkaar blijven, lijkt me een regelrechte ramp voor ieders hart…..

    #81511 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Weet niet meer welk ziekenhuis je hebt?
    Je woont in Noord Holland en Amsterdam is niet zo ver.

    Je hebt recht op een second opinion, dat zou ik zeker doen.
    En dan in een ander ziekenhuis.

    Houd je taai,
    Cesarina

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Reactie #81954 in Schreeuwen lucht het vrouwenhart
Je informatie: