default-header

Reveal Line in combinatie met sporten en MaxHF ?? Hoe/wat wordt geregistreerd?

Home Forums Ritmestoornissen Reveal Line in combinatie met sporten en MaxHF ?? Hoe/wat wordt geregistreerd?

  • Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Hartgenoten.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80767 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allen,

    Ik ben een actieve man (veel sportend en altijd op redelijk niveau) en heb sinds een halfjaar een Reveal Linq geimplanteerd gekregen. De reden hiervoor was dat ik een korte maar vreemd gedeeltelijke blindheid van misschien 10-15 seconden had aan het linkeroog en de conclusie van TIA werdt getrokken…en dan ga je de molen in.

    Na alle onderzoeken (neurologisch en cardiologisch) kon er naast een wat te hoge bloeddruk niets worden gevonden. Enige suspectie was nog boezemfibrilleren en daartoe is besloten de Linq te implanteren om het te vangen.

    Na 2 weken was het raak en het gebeurde tijdens het sporten. Direct daarna kreeg ik aangepaste bloedverdunners en moest ik dus aan de bloedverdunners en statines blijven, Iets later kreeg ik weer een telefoontje en weer tijdens het sporten!

    Ik heb wat doorgevraagd tijdens het laatste telefoontje en het bleek dat het moment van registratie precies het moment was dat ik rond mijn MaxHF aan het sporten was (die is voor mij 192 wat voor mijn leeftijd hoog is) Doorvragend bleek ook het eerste moment daarmee samen te vallen. Ik leg mijn sportactiviteit vast en kan alles op de minuut terughalen. Enfin ondertussen is het al meerdere malen geconstateerd en telkens op mijn MaxHF. Nu lijkt het dat er verwarring is of ze nu niet puur mijn MaxHF meten of een fibrilatie? 

    De cardioloog houdt vol dat hij een fibrilatie vangt van 188 slagen maar dat is voor mij gewoon het moment dat ik met 188 slagen op mijn mountainbike een berg op rijdt!! 

    Ik sla dus langzaam aan de twijfel of ik wel een fibrilatie heb/is gevangen of niet slechts mijn MaxHF….temeer daar de pacemaker arts tussen de regels door daar wel zn twijfels over had! De cardioloog is echter wat voorzichtiger. Er stond een nader onderzoek gepland (op fietsergometer in ZH de MaxHF zodat het ter plekke gemonitored wordt) maar dit is nu ivm met corona-perikelen 6 maanden uitgesteld! 

    Wat ik me afvraag: Is er een duidelijk verschil te zien tussen een fibrilatie en MaxHF? Wordt er meer dan puur het hartritme geregistreerd? Kan iemand hier zowieso iets meer zinnigs over zeggen? Alle input welkom!

    #93848 Reageer
    Hartgenoten
    Gast
    Beste MMArx,
     
    Wellicht is het een idee om een smartwatch aan te schaffen. Door middel van een smartwatch kunt u uw hartslag, bloeddruk en andere gegevens meten, registreren en eventueel delen met uw cardioloog.
     
    Op deze website treft u meer informatie: https://www.consumentenbond.nl/smartwatch/hartslag-meten
     
    Met vriendelijke groet,
     
    Aysegül
     
    Hartpatiënten Nederland
     

     

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #93848 in Reveal Line in combinatie met sporten en MaxHF ?? Hoe/wat wordt geregistreerd?
Je informatie: