default-header

Resveratrol, goed voor het hart

Home Forums Supplementen Resveratrol, goed voor het hart

9 berichten aan het bekijken - 61 tot 69 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #87090 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    brrrrrrr..witlof…ik krijg het op geen enkele manier weg…komt in mijn mond..en dan heb ik al een brok in mijn keel en krijg het niet weg geslikt..al van jongsaf aan…vreselijke groente..en echt..uit de oven als salade geprobeerd..maar vind het echt vreselijk vies…hihihih..

    spruitjes..dat vind ik heerlijk…maar goed..ook weer zat mensen die dat weer vreselijk vinden…

    kaas..ja..ook hier een echte liefhebber…mijn collega neem altijd een pondje pikant belegen uit stolwijk mee..en die is mmmmmmmmmm….daar doe ik ruim 2 weken mee…lekker hoor op een donkere volkerenboterham..

    paar weken terug was de graskaas er net..dus ook die al geproefd…ook jammie..en ja..feta….heerlijk…vind de griekse salade’s ook altijd erg lekker..grieks eten sowieso…vooral van de grill af..ben ik een liefhebber van…

    Nel wat jij betdoelt met die bladerdeeg ken ik ook..nee wat ik daar geproefd heb was echt net zo’n matze…en dan met feta er doorheen…echt heel apart maar ook ernstig lekker..

    lopen doe ik best veel op mijn werk..we hebben een rond gebouw..dus ik moet geregeld aan de overkant zijn dus moet ik een rondje gebouw lopen..van de week moest ik dus wel 10 keer rondje gebouw lopen omdat ik op een fax zat te wachten van een verkoop van obligatie’s maar die kwam maar niet…ik was om 3 uur kuis verrot…had er aardig wat kilometers op zitten..hihiii…

    als ik te lang zit word ik stijf…dus ik ga geregeld even langs de fax en kijken of er post is…of koffie halen…ook heel erg broodnodig af en toe..hihihi..

    Het was vandaag heerlijk weer…we hebben wat boodschappen gedaan…voor de dieren…kattengrit en kattenbrokken…zodat ze er weer een paar maanden tegen kunnen..en een nieuwe hondenkleed/mand..want eentje begint zwaar door te slijten..

    op de terugweg even langs de marokaanse bakker..voor mijn man broodjes gehaald..en ze hadden nu weer zo’n soort van een aardappelpannekoek en eentje met spinazie liggen..dus die mee genomen…het is niet zoet..gewoon hartig..ander beslag dan wij gebruiken…daarvan heb ik ieder de helft op..halve aardappel en een halve spinazie…echt jammie..dus voor morgen ook weer wat..

    #87092 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    als we een gewone matze met feta insmeren…….maar dan moet tie nog een keertje bakken! Ik hoorde deze week van m,n dochter een recept eieren pannekoek opgeklopt met kruiden en knoflook en dan p.p een dunne plak brie,zachtjes bakken.moet ik een dezer dagen ook proberen.Gek he ,met witlof het is altijd zo, je houd ervan of niet dat is met spruiten ook ,heb ik ook op alle manieren geprobeert maar ik lust het niet,de enige groente die ik niet lekker vind.

    Was het bij jou zulk mooi weer? Hier regende het een groot deel van de dag,dus niet zo druk met klanten ,we hebben heel veel andere klussen gedaan,dat is ook altijd weer leuk.Maar je heb lekker je dierenboodschappen gedaan! ben je weer even van af.Grappig dat je op je werk echt rondjes loopt!Dat telt ook hoor!!!!!!!Ik zit alleen savonds te veel ,en dan ben ik inderdaad ook stijf ,maar ik heb echt geen zin om savonds iets van sport te doen,nee er zijn grenzen,lekker lezen of achter m,n laptoppie,

    Net als zondag of zaterdag ,vind ik eigenlijk het gezelligst met het gezin ,ze komen ook vaak in,t weekend,ontbijten of lunchen ,we hebben een zoon die met z,n gezin in Oud -Beyerland woont en die komt meestal in de middag, we vinden het ook wel leuk als er ff niemand komt,dan kan je weer iets anders doen ,b.v even naar strand of zo,maar daar zal morgen wel niets van komen ,want Dick zit echt in de lappemand,hij heeft erg veel last van die val,ik hoop dat hij er eindelijk iets van geleerd heeft.

    PDD-Nos ja daar weet ik wel wat van ,ik heb 1 kleinkind die het heeft en ook een vriendin met een zoon, het is zeker niet makkelijk,hoewel de erkenning denk ik wel heel veel goed doet,eindelijk begrip,vooral als je volwassen bent.Het is goed dat hij thuis kan zijn en daardoor de prikkels een beetje in de hand heeft ,het gaat niet altijd van een leiendakje he in het leven,sjonge……….het zal voor jou ook niet altijd makkelijk geweest zijn en nog niet!!! Ja marjolien ,ik hoop dat je morgen een lekkere rustige dag hebt en dat het zonnetje de hele dag voor je schijnt,liefs Nel

    #87096 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Inderdaad Nell de erkenning dat hij inderdaad iets had…en wat zo herkenbaar was…dat was ook al een rustpunt..hij zei gelijk..zie je ben niet gek…maar voordat je de hulpverlening e.d. zover heb…pfffffff…
    Zijn moeder heeft vroeger ook de dokters afgelopen maar nu op het rekest…die was ook blij dat het er eindelijk uit was..

    Ik ken mijn man sinds 2001 Nell in dat jaar was ik ook net gescheiden, dus we zijn samen door deze zoektocht gegaan. Hij woonde in het oosten des lands…en ik in Rotterdam, toen het weer mis ging met hem tijdens zo’n Melkert-baan die weer op de tocht ging maar onwetend wanneer, heb ik de knoop voor hem door gehakt, je komt nu naar rotterdam, jij blijft als huisman voor de dieren zorgen en het eten e.d., en later zien we wel of er nog wat anders in de planning is.

    en dat was in 2004!!..in 2007 zijn we getrouwd…en we zijn er nog ..met onze dalen en toppen..hihihih…we zeggen wel eens..we zijn elkaars beste vriendjes..we vertellen alles aan elkaar..

    Hier was het de hele dag zonnig hoor Nel, nu weer, de zonwering is naar beneden anders zie ik geen moer..hihihihi..

    mijn loopje sávonds is met de honden, dan loop ik met mijn man mee…ik de drie oudjes…en hij de twee actievere…en zo heb ik savonds ook mijn loopje..en in het weekend..

    bij ons hier zitten ooievaars op het nest…zo gaaf…heb nog niet kunnen ontdekken of ze al jongen hebben…ze hebben nog niet zo lang geleden die paal geplaatst en zo snel al een paartje erop…toch mooi die natuur he..

    #87098 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Erkenning van het probleem scheelt echt zoveel. In alle andere gevallen voel je je er extra alleen voor staan. Hebben jullie mijn interview gelezen in de laatste Hartbrug: als er kampioenschappen medische nonchalanche zou bestaan was ik een goede kandidaad.
    Nel, jullie kunnen je lol nog op; gekneuse ribben zijn heel vervelend en het duurt best lang voordat die pijn weg is. Vooral niet hoesten, niezen en lachen.
    Ah, de witlof. Als kind vond ik witlof en andijvie verschrikkelijk. Toen werd het aangemaakt met een of ander bindmiddel waar soms/in mijn ogen altijd ook nog glibberige klontjes in zaten. Op mijn manieren klaar gemaakt, vind ik het heerlijk. Ik ben een echt groentemens. Het enige wat ik niet gauw buitenshuis eet is vis. En dat voor een kleindochter van een visserman. Ik heb vast vroeger teveel van de beste kwaliteit gekregen want de klassieke restaurantgerechten zijn aan mij niet besteed.
    Onzekerheid over je baan (en dus waardering) is slopend. Fijn dat jullie dit zo hebben kunnen oplossen. Mijn onzekerheid is gelukkig over. Er is al genoeg onzekerheid over mijn ‘voortbestaan’ en mijn man is vorig jaar met een soort prepensioen gegaan en heeft het drukker dan ooit. Ik ben heel blij voor hem. Hij heeft zijn werk altijd met plezier gedaan maar het begon het echt zwaar te vallen toen er teveel spanningen bij kwamen kijken. Hij heeft vanaf zijn veertiende altijd gewerkt en nooit één dag zonder gezeten.
    Ooievaars op het nest. Ik behelp me wel eens met zo’n camera die op nesten gericht staan.
    De Turkse broodjes hebben wij ook ontdekt. Wij eten ze eigenlijk zelden bij een maaltijd maar vooral wanneer we gasten van ver hebben. Ze staan dan in dunne repen gesneden op tafel en al pratende krijgt iedereen toch iets goed binnen. Mijn favoriet is die met feta, feta en spinazie en die met olijven. Maar alles is wel iets te zout… Dat heeft geen goed effect op mijn dorst en dan is 1,5 liter echt heel weinig.

    Dat bloedoog is inderdaad een gesprongen adertje maar door de lage stollingsfactor bloedt het langer door waardoor het veel erger wordt. Stoten al dan niet met een lang bloedend wondje staat garant voor een langdurige lelijke plek. Toen de Plavix er ook nog bij was, ben ik wel eens aangesproken door ongeruste mensen. Toen was ik ook nog minder handig, denk ik, met het opvangen van m´n duizelingetjes door de lage bloeddruk en dito hartslag. Ook dat ik nu het bloeddrukpilletje mocht halveren zal een positief effect hebben tegen de duizelingen en dus de blauwe plekken.

    #87099 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Gekookte andijvie krijg ik nog steeds niet weg..maar rauwe andijvie stampot dan wel…

    ben nl niet zo van de gekookte groentes…rauwkost vind ik bijna ales lekker..zelfs paprika..maar helaas is die funest voor mijn maag…dan komt hij de hele dag naar boven…en nog meer pech dan ook nog het maagzuur…dus die sla ik over….maar als ik hem snij..hmmmmm..pas nog de oranje..had er bijna een hap in genomen zo lekker dat hij rook..maar ik weet dat ik daar voor gestraft word..hihih…dus niet gedaan..

    #87101 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Stampotandijvie met wel de nodige spekje; anders wordt het te gezond 😉
    Wat zonde dat je zo snel last van je maag krijgt. Ik had er zelden problemen mee tot ik in het ziekenhuis een dag of tien medicijnen had geslikt na mijn hartaanval. Toen werd er een keer wel goed naar me geluisterd want nadat ik had gezegd dat ik zo’n maagpijn had, maar zelf niet de relatie pijn – medicijnen had gelegd, kreeg ik er meteen medicatie voor.
    Heb jij geen maagbescherming nodig i.v.m. de pillen?

    #87103 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ja..ik heb pantoprozol…daarvoor slikte ik al maagtabletten indien nodig…na mijn maagzweer..ik had ook in het ziekenhuis na de eerste dosis zoiets van..dit gaat niet goed…en heb gelijk om een maagbeschermer gevraagd…

    en ja..wel spekjes….we hebben hier altijd de magere variant…die is wat minder zout maar net zo lekker…zuurkoolstampot idem dito…maar zet mij geen peen en uien voor..gekookte peen en uien..brrrrrrrr…rauw kan ik alle peensoorten aan..maar gekookt??..zelfde met de ui..rauw en gebakken prima..maar niet gekookt…hihihi..ben een raar mens…

    erwtjes zo heel lus ik ook niet..wel de spliterwten die dus verdwijnen in de erwtensoep…

    bruine bonen..blehhh..maar als chili con carne krijg ik ze wel weg….whahhahahha

    #87105 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Je had dus al een lastige maag. Het middel dat jij gebruikt, heb ik ook een tijdje geprobeerd nadat de ranitidine niet meer goed hielp. Deze was het ook niet voor mij en ik ben nu weer terug bij de Nexium, Esomeprazol. Ik ben best wel bezorgd want eerder kreeg ik met dit middel in wisselwerking met Plavix binnen drie maanden heel veel dichtslibberij waar ik nog steeds last van heb.
    Wat ben ik dan een makkelijker eter! Welk soort spekjes ik gebruik hangt van het gerecht af. Bij zuurkool hebben we ook die magere maar voor de andijvie zweer ik bij de uitgebakken vette spekjes. Omdat ik weet/bang ben dat die niet goed voor me zijn, durf ik die amper nog te eten. Eén keer per jaar is haast het maximum.
    Wat je eet, al die keuzes maken is wel een gedoe; niet teveel, wel frequent, dit niet, dat wel, om het zout denken, niet de verkeerde vetten en dan ook nog eens niet teveel vocht. Maar toen ik gisteren met mijn volle supermarktkar de winkel uitreed, realiseerde ik me wel hoe bevoorrecht we zijn dat dit allemaal beschikbaar is.

    #87106 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    yep..in 1993 had ik een bloedende maagzweer..tegen het opereren aan..en toen heb ik de voorloper van ranitidine geslikt..en later dus ranitidine.

    mijn man zegt wel eens..wat ben jij een moeilijke eter..maar zit hem meer in dat ik gewoon dingen proef die ik niet lust…probeer altijd alles..maar als het niet mijn ding is..of echt niet door mijn keel krijg dan hoef ik het ook niet…eet wel graag smakelijk..en een boterham met bv alleen tomaat vind ik bv ook erg lekker…hihihihi.

    Heb gelukkig verder geen beperkingen qua vocht en zout..maar ik denk er wel aan..het zoute…ben ook bv geen liefhebber van kant en klaar maaltijden…je kan altijd heel snel iets toch gezonds klaar maken…maar goed..heb een collega die bijna daar alleen op leeft…maar wel een te hoge bloeddruk en slank…maar ik krijg het niet aan zijn verstand..

    ik ga hier afsluiten…even bankhangen met vijf frisse bullen om mij heen..die zijn vanmiddag lekker in de tuin in bad geweest….vrouwtje was net zo nat en geurde net zo hard naar de shampoo…zit nog in mijn neus..whahhahahha..

9 berichten aan het bekijken - 61 tot 69 (van in totaal 69)
Reageer op: Reactie #87106 in Resveratrol, goed voor het hart
Je informatie: