default-header

reparatie van bicuspide aortaklep

Home Forums Hartkleppen reparatie van bicuspide aortaklep

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #84278 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Koen, ik hoop dat het probleem met teveel vocht in het hartzakje is opgelost en dat je inmiddels thuis bent. Drie weken ziekenhuis lijkt me wel voldoende! Ik heb 6 dagen in Nieuwegein gelegen en 6 dagen in mijn eigen ziekenhuis. Die twaalf dagen vond ik al behoorlijk lang. Nu sinds een week thuis en dat bevalt uitstekend. Ik wens dit jou in ieder geval ook toe.
    Groet, Ine

    #84281 Reageer
    beavanek
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor jullie hartverwarmende reacties. Heel fijn om dit zo met jullie te delen omdat jullie toch weten wat het is.
    Het is heel goed gegaan, zelfs boven verwachting. Ze hebben Colin zijn aortaklep kunnen repareren en wel zodanig dat er totaal geen lekkage meer is. Er is nog wel de vernauwing die er al was en het is even afwachten hoe dit verder ontwikkelt. Dit is allemaal zeer goed nieuws omdat Colin nu een tijdje verder kan met zijn eigen klep en we dan waarschijnlijk pas over een aantal jaren een kunstklep krijgen. Hij is alweer van de beademing maar slaapt nog veel. Ik ben nu even thuis omdat ik op IC niet kan blijven slapen. Dat is best moeilijk om hem daar achter te laten maar hij is in goede handen. Morgenochtend lekker snel weer naar hem toe. Voor nu het allerbeste voor iedereen en ik houd jullie op de hoogte. Liefs Bea:)

    #84282 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Lees net je verhaal over je zoontje Colin.
    Wil je heel veel sterkte wensen en ik begrijp hoe emotioneel dat moet zijn.
    Lieve groetjes en een knuffel voor Colin
    Cesarina

    #84283 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Wat een heerlijk bericht, Bea. Colin zal nu zeker snel opknappen. Dikke kus voor hem!!
    Veel sterkte,
    Ine

    #84284 Reageer
    corine
    Deelnemer

    Hoi Bea,
    Fijn om te horen dat het goed gaat met Colin. Hopelijk knapt hij gauw op en kan hij dan weer lekker mee naar huis.

    Groetjes Corine

    #84297 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Vannacht een gedicht gemaakt en kort op hartgenoten geplaatst. Bedankt voor de reacties. Dichten is een prima manier om gevoelens te uiten. Daarom heeft het er kort opgestaan en is het nu weer een gedicht voor mezelf.

    #84300 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Mooi onder woorden gebracht, Wim. Ik hoop voor jou dat er aan het wachten nu snel een einde komt en dat je over enkele weken net als ik nu, 3 weken na de Bentall operatie, kunt zeggen. “Hè, wat heb ik weer heerlijk gewandeld buiten!!”
    Sterkte,
    Groet Ine

    #84302 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag allemaal,
    Ik ga de komende week op weg naar de operatie. Iedereen bedankt voor de steun en ik hoop dat ikzelf ook wat steun heb kunnen geven. Ik kies er nu voor om het verdere traject, voor, tijdens en na de operatie in kleinere kring af te leggen. Mijn berichten stoppen nu. Ik wens iedereen het beste. Hartgenoten is een prima initiatief. Bedankt voor de geboden mogelijkheid. Het ga jullie goed.
    Hartelijke groeten van Wim.

    #84305 Reageer
    Johanvh
    Deelnemer

    Hallo Allemaal,

    Iedereen die geopereerd is sterkte bij het herstel en iedereen die geopereerd gaat worden sterkte met de komende operatie. Ik zit nog steeds in de onderzoeksfase en ben opzoek naar informatie over onze aandoening. Ik heb hier door wat vragen aan jullie die alleen jullie kunnen beantwoorden. hier komen ze:

    1. wat is jullie leeftijd?
    2. hoe lang zat er tussen de ontdekking en de uiteindelijke operatie?

    Ik hoor graag van jullie.

    groetjes,

    Johan

    P.S. ik zag veel reacties alleen weinig ingevulde profielen.

    #84306 Reageer
    Preutje
    Deelnemer

    Hallo johan,

    ik had net als jij een bicuspide aorta klep, deze lekte heel erg doordat ik een bacterie heb opgelopen en endocarditis heb gekregen. Heb een week of 4 in het ziekenhuis gelegen en een antibiotica kuur gekregen. Op een echo is er geconstateerd dat ik een bicuspide aorta klep had en dt deze lekte.(heb ik echt nooit geweten) Ik zou tzt wel moeten worden geopereerd.
    Echter ging het na ontslag uit het ziekenhuis zo slecht dat ik toch echt moest worden geopereerd. Ik ben op 2 september j.l. geopereerd en heb een mechanische klep gekregen.
    Ik ben afgelopen maandag ontslagen uit het ziekenhuis en ben nu aan het bijkomen thuis.
    1.Ik ben 36 jaar oud.
    2.Ergens half juni is het ontdekt en ik ben 2 september in het ziekenhuis in zwolle geopereerd.

    Groetjes!

    koen

    #84308 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Dag Johan,

    Om antwoord te geven op je vragen: ik ben 58 jaar. Op mijn 57ste (oktober 2008) heb ik me via mijn werk laten keuren. Volgens onze CAO mag je dat kostenloos doen eens per 2 jaar. De keuringsuitslag was prima afgezien van een geconstateerd hartruisje. Ben in december naar mijn huisarts gegaan, die het ook constateerde en me doorstuurde naar de cardioloog. Daar kon ik snel terecht. Hartfilmpje gemaakt: geen afwijkingen. Echo gemaakt: aangeboren afwijking aan aortaklep, maar was niet duidelijk te zien. Vervolgens is op 3 februari een hartcatheterisatie uitgevoerd. Voorlopige uitslag: verwijding aorta en bicuspide (tweeslippige) aortaklep. Noodzaak operatie nog niet duidelijk. Daarna nog 2 echo’s een echo via de slokdarm en CT scan gehad. Uitslagen besproken in cardiologenteam die voorstelden alles naar Nieuwegein te sturen en het chirurgenteam het eindoordeel te laten vellen. Uitslag kwam 28 mei: Bentall procedure noodzakelijk (mechanische aortaklep en stukje van de aorta vernieuwd). De noodzaak van deze operatie werd vooral ingegeven door de ernstige vernauwing van de aortaklep (naast de geboorteafwijking). Daarna tal van pre-operatieve onderzoeken gehad en operatie vond plaats op 1 september. Ik denk dat het bij mij allemaal wat langer duurde omdat ik geen klachten had, die overigens op den duur wel zouden komen, aldus de chirurg.
    Ben nu thuis aan het herstellen en het gaat heel langzaam vooruit. De operatie is uiteindelijk meegevallen en ik h eb amper/geen pijn gehad.
    Succes met de verdere voorbereiding en de operatie.
    Hartelijke groet, Ine

    #84373 Reageer
    corine
    Deelnemer

    Eindelijk is het zover. Dinsdag word ik opgenomen in het ziekenhuis en woensdag geopereerd.Jullie horen wel hoe het is verlopen.
    Groetjes Corine:laugh:

    #84375 Reageer
    Johanvh
    Deelnemer

    Hallo Koen,

    Vriendelijk bedankt voor je reply. jij bent heel snel geholpen zeg. gelukkig heb ik bij zaken zoals jij en volgens de cardioloog zou ik voorlopig nog geen operatie moeten ondergaan.

    sterkte met je herstel.

    groeten,

    Johan

    #84376 Reageer
    Johanvh
    Deelnemer

    Hallo Ine,

    Bedankt voor je antwoord. Jou verhaal lijkt een beetje op de mijne. Ik ben ook kerk gezond op wat kleine klachten na die wel te relateren zijn aan de afwijking. Ik weet niet wanneer ik geholpen moet worden ik heb 30 Okt. een nieuw onderzoek de derde dit jaar.

    Ben blij te lezen dat de ingreep ‘meevalt’ het schild natuurlijk van mens tot mens maar het geeft moed.

    Sterkte met je verdere herstel.

    groetjes,

    Johan

    #84377 Reageer
    beavanek
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Corine en Wim heel veel sterkte bij de operatie. Het gaat vast goedkomen. Colin mijn zoontje is alweer ruim een week thuis en wat gaat het goed.
    Ze hebben zijn hartklep kunnen repareren met een stukje weefsel van zijn hartzakje. Ongelofelijk knap want het is heel succesvol geweest. De lekkage is volledig teruggebracht naar 0, dus helemaal weg. Hij is maandag de 21e geopereerd en kwam donderdag de 24e alweer thuis. Echt een record iedereen was verbaasd. Het fijne is dat Colin nu nog gewoon zijn eigen hartklep heeft. De lekkage is weg er is alleen nog een lichte vernauwing van de klep maar die was er al en is acceptabel. Waarschijnlijk gaat het weer jaren duren voor er iets moet gebeuren. Echt fantastisch. Direct na de operatie had hij al een blos op zijn wangen en hij voelt nu ook echt dat het beter gaat. Hij geeft dat aan door te zeggen dat hij beter kan lopen, dus meer energie!
    Hij had wel wat moeite met zijn wond maar dat ziet er heel mooi en rustig uit. Hij vroeg mij:”mama waarom hebben ze dat nou gedaan dat vind ik niet leuk?” Ik antwoordde dat het nodig was om zijn hartje te repareren. Toen zei hij: ” dat kan toch ook met de computer”. Hij dacht aan de echo die er altijd gemaakt werd. Tja leg dat maar eens uit.
    Vandaag is hij even weer naar school geweest en hij werd als een held binnengehaald. Hij vond het niet echt leuk in het ziekenhuis op een aantal verplegers na, 1 noemde hem altijd Sjakie en dat vond hij supergrappig. We hebben het gehad! Ik wens iedereen heel veel sterkte dan wel bij het herstel danwel met de operatie die ze voor de boeg hebben. Ik heb heel veel steun gehad aan jullie verhalen.

    Liefs Bea

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
Reageer op: Reactie #84284 in reparatie van bicuspide aortaklep
Je informatie: