default-header

reparatie van bicuspide aortaklep

Home Forums Hartkleppen reparatie van bicuspide aortaklep

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #84204 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag Koen en Ine,
    Zijn jullie een beetje aan het herstellen. Ine heb je nog veel pijn of valt het mee. Koen, nog koorts gehad? Corine sterkte nog met het wachten, zo te lezen heb je al flink wat voor de kiezen gehad. Bea nog sterkte met het wachten. Soms kun je de dingen beter zelf hebben dan dat degene ze heeft waar je heel veel om geeft. Daar kan ik over meepraten mbt 2 x borstkanker en amputatie bij mijn vrouw en mijn vrouw nu ook over mij. Volgende week donderdag ben ik uitgenodigd voor de screeningsdag en kort daarna zal de Bentall-operatie wel doorgaan. Ik voel me nog steeds erg goed, sport en slaap goed. Neem wel elke dag 2 glazen lekkere rode wijn. Regelmatig flitsen natuurlijk gekke momenten door mijn hoofd die de spanning verraden. De stroom zal toch niet uitvallen van de hart-longmachine, de chirurg heeft misschien op maandag een heftig weekend achter de rug enz. Ikzelf zaag ook weleens een plnak te kort af als ik gehaast ben, enz. Afin, we houden goede moed. Oh ja, wandeltheo, 3 dagen geleden het eerste gedeelte van het Hertog Hendrikpad gelopen. 19 km. was eigenlijk boven mijn tax. Ik had daarna last van binnenknie en knieholte. Maar tijdens het lopen heb ik gelukkig nergens aan gedacht. En, groeien je botten weer wat aan elkaar. Je moet straks weer kunnen wandelen nietwaar, zo bot kunnen ze het niet maken.
    Hartelijke groeten allemaal van
    Wim

    #84243 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Ik wil nog even Bea een hart onder de riem steken ivm operatie van Colin. Het gaat vast en zeker allemaal goed komen, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou als moeder vreselijk moet zijn om aan de zijlijn te staan. Veel sterkte alvast maandag en maak er nog maar een leuk verjaardagsfeestje van voor Colin. Geef hem maar een dikke knuffel van me.

    Corine, ook jij veel succes met de Bentall operatie in Nieuwegein. Ik zag er ook vreselijk tegenop, maar inmiddels ben ik 16 dagen verder en heb vandaag al lekker in het zonnetje in de tuin gezeten. Ik voel me eigenlijk best wel goed. Wim, jij vroeg er ook naar, maar pijn heb ik niet gehad wel een vreselijk slap en zwak gevoel, vooral de eerste 10 dagen. Maar eenmaal thuis ga je toch zienderogen vooruit. Nieuwegein is een fantastisch ziekenhuis en zeer kundig en ervaren op gebied van hartoperaties. Ik ben er ook met het volste vertrouwen heen gegaan en dat heeft zeker geholpen.

    Ik wens iedereen veel succes met de operaties die nog moeten volgen en voor de anderen een vlot herstel,

    Lieve groet,
    Ine

    #84245 Reageer
    corine
    Deelnemer

    Hallo allemaal,
    Vandaag werd ik door het ziekenhuis opgebeld of ik maandag voor een gesprek bij de thoraxchirurg kan komen. (is iemand uitgevallen). Kan mijn geluk niet op. Moet dan ook gelijk naar de kno-arts en kaakchirurg. Dus heb een hele dag ziekenhuis voor de boeg.(kno-arts om half 10,kaakchirurg om 11 uur en thoraxchirurg om 10 over 2) Maar ik heb het er voor over. Hoop dan ook te horen op wat voor termijn ik word geholpen. Ik hou jullie op de hoogte.

    Groetjes Corine:cheer:

    #84249 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Corine, veel succes met je komende operatie, je bent na maandag weer een stap verder, nu maar hopen dat je snel verder geholpen wordt.

    Wim, ik had nog niet gereageerd. Wat goed van jouw wandeltocht. Is het Hendrik Hartogpad een mooie route? Ik vind het wel knap van je dat je nog voor de operatie daar gewoon aan begint. Zou ik ook gedaan hebben (denk ik) in jouw situatie.
    Weer een beetje hersteld v/d 19km in je benen?

    Of mijn botten weer aangegroeid zijn, hoop ik 25 sept te vernemen. Dan foto’s en controle. Hopelijk mag dan de mitella af. Ik loop nu dagelijks een stukje – met stok – (meer om me voor het vallen te beschermen) hierzo in de omgeving. Een uurtje of zo.
    Daarnaast train ik elke ochtend zo’n 25/30 min. op de crosstrainer thuis.
    Dat ziet m’n vrouw liever, want die is als de dood dat ik – buiten- aan het struikelen kom, want dan zou inderdaad het leed niet te overzien zijn.
    ‘s-nachts nog steeds niet kunnen doorslapen vanwege de bizonder oncomfortabele lighouding, maar inmiddels met alle pijnstillers gestopt, om overdag wat meer mens te zijn.
    En…ook niet onbelangrijk, ik kan nu weer sinds 7 weken, een lekker wijntje nemen voor het naar bed gaan.

    #84250 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Goede morgen,
    Corine succes met de voorbereidingen. Hopenlijk zijn er geen belemmerende factoren. Gisteren op de screeningsdag geweest, je schijnt weinig pijn te hebben maar wel erg moe te zijn. Ook krijg je van de eerste dag niet veel mee. Sterkte!

    (Wandel)Theo, fijn dat je weer wat naar buiten kan. Is het een idee om die crosstrainer buiten in de tuin te zetten met een parasol of luifel erboven. Dan ben je in beweging, toch buiten en je vrouw heeft je in de buurt! Bedankt voor je reactie.
    Vandaag gaan mijn vrouw en ik een 2e gedeelte lopen van het H.H.-pad. Ik had de vorige keer een blessure in de knieholte, aanhechting pees, dus ik maak de route nu iets korter.
    Gisteren screeningsdag gehad en ik zou de volgende week geopereerd worden. Nu moet ik echter eerst nog naar de longarts omdat ik COPD heb, ook moet ik voor mijn slaapapneu een ander neusmasker hebben waar een zuurstofslangetje op aangesloten kan worden. Enerzijds is dit alles een tegenvaller want je rekent toch op de operatie, anderzijds is het nog goed weer, dus lekker naar buiten. Ik pas wel op om niet met grote groepen mensen in contact te komen, verjaardagen. kleinkinderen en zo. Ik ben namelijk snel vatbaar voor een verkoudheid en dan gaat het “feest” zeker weer niet door. Theo, doe rustig maar gestaag aan dan breekt het “lijntje”niet.
    Hartelijke groeten van Wim

    #84251 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag Ine,
    En…zet het herstel zich door. Bedankt voor jouw reactie en knap lekker op. Vandaag ga ik nog wat wandelen want de operatie is uitgesteld vanwege een extra onderzoek bij de longarts volgende week.
    Hartelijke groeten van Wim

    #84252 Reageer
    corine
    Deelnemer

    Hoi Wim,
    Dat is zeker even een tegenvaller dat de operatie uitgesteld wordt. Zelf ben ik ook steeds bang voor een verkoudheid of zo. (met 6 kinderen is de kans erg groot).In ieder geval heel veel succes met je verdere onderzoeken.

    Groetjes Corine

    #84253 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Wim,

    Mijn crosstrainer staat voor het (open) dakraam, met hiernaast mijn oude stereo, met de oude lp’s, dus volop uitzicht in de open lucht en heerlijke oude muziek. Dat traint lekker, vooral het ritme van Abba, BoneyM, Luv, doet het echt goed.

    Jammer dat het COPD bij jou roet in het eten gooit. Onze dochter (29) heeft door haar vroeggeboorte ook een chronische longaandoening, dus ik weet hoeveel moeite ze moet doen om risico’s te vermijden, en hoeveel extra-energie het haar kost om de winterperiode te overbruggen.

    Zorg dat je voor dat het slechte weer komt, je “onder het mes bent” Wellicht kan je longarts een prioriteitsaanbeveling doen.

    Succes,
    Theo

    #84254 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag Cornine,
    Ik leef met je mee als je ook nog de zorg hebt voor 6 kinderen. Anderzijds zorgen ze voor de broodnodige afleiding. Het komt allemaal best goed want jij kunt hun en zei jou nog niet missen. Wij hebben het geluk om reeds gepensioneerd te zijn en ik realiseer me goed dat dat een pré is in de huidige situatie. Dus ik meen het van harte als ik zeg veel steun voor jou, als je vragen hebt stel ze maar en ik zoek het voor je uit.
    Hartelijke groeten van Wim

    #84255 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag Theo,
    Ik had ook niets anders verwacht dan dat je al een creatieve oplossing had gevonden. Vandaag onverwachts bij zwager uitgenodigd die een heerlijk culinair diner voor ons had gemaakt. Het is verbazend en tegelijkertijd hartverwarmend dat er mensen zijn die iets voor je willen doen en zelf lijden onder de situatie. In minder goed tijden leer je inmiddels je vrienden kennen. Ieder op zijn manier. Mijn vrouw en ik hebben weer 15 km. van het H.H.- pad gelopen en nu zonder klachten. Morgen gaan we lekker fietsen met dank aan het uitstellen van de operatie. Een kwestie van positief labelen. Zo heb ik toch nog iets aan mijn oude werk. Fiets ze, strangest lover en tot hoors.
    Hartelijke groeten van Wim.
    Misschien staan er typefouten in maar ik heb een heerlijke avond achter de rug, het is laat en de Chardonnay doet zijn werk. Welterusten.

    #84257 Reageer
    Preutje
    Deelnemer

    Hallo allemaal!

    Ik wil iedereen die in hetziekenhuis ligt of al thuis is heeeeel veel sterkte wensen.

    Ik zelf lig nog in het ziekenhuis, ik ben afgelopen vrijdag opnieuw geopereerd omdat een een halve liter vocht in mijn hartzakje zat. Dus vocht verwijderd en een drain erin geplaatst. De drain is nu weg en mischien maandag naar huis. Nog een echo een x-thorax laten maken Zijn deze goed, dan naar huis want ik zit er echt doorheen……aanstaande dinsdag al 3 weken ziekenhuis waar ze me zeiden dat het maar 8 dagen zou duren. nog even volhouden!!

    Harte Groetjes!

    Koen

    #84263 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag Koen,
    Dat is pech hebben. Hopenlijk komt het nu goed. 3 Weken ziekenhuis lijkt met meer dan genoeg. Straks wel thuis en een goed herstel.
    Hartelijke groeten van Wim

    #84269 Reageer
    beavanek
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Koen ik hoop dat je vandaag eindelijk naar huis kan en thuis lekker kunt herstellen. Wim en Corinne ook heel veel sterkte. Wachten is een drama.. Colin mijn zoontje ligt nu in het ok… Hij was zo dapper. Gisterenavond is hij opgenomen op zijn verjaardag notabene. Hij is 5 jaar geworden. In het ziekenhuis hadden ze zijn bed versierd met slingers en ballonnen en lag er een pakje op zijn bed. Met recht een warm bad… Gelukkig kon ik vannacht bij hem slapen dat geeft hem veel vertrouwen. Vanmorgen om 8 uur gingen we naar het ok. Hij was heel rustig en heeft mij recht in mijn ogen aangekeken en viel rustig in slaap. Een vreselijk emotioneel moment. Ook voor mijn man André die op de gang stond te wachten. Hij ging gisterenavond met onze dochter Kyla van bijna 9 jaar weer naar huis en dat was voor allebei ook heel zwaar. Kyla ging slapen in het bed van haar broertje en Colin zei toen ze weg gingen;”mama ik zal Kyla heel erg missen”. Zo zie je maar de ene dag vechten ze elkaar de tent uit het andere moment kunnen ze niet zonder elkaar. Nou voor nu laat ik het hierbij. De operatie gaat zo’n 6 uur duren dus over een paar uur is het voorbij en dan maar hopen dat het goed is gegaan.

    Groetjes Bea:(

    #84273 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag Bea,
    Soms lijdt je meer van het leed van je kind of partner dan dat je het zelf zou hebben. Met mijn partner heb ik dat 2x meegemaakt. Veel sterkte voor jou en jouw gezin en neem straks de tijd om allemaal te herstellen. Zoiets haalt je namelijk onderuit. Nu, hopen op een goede afloop en dan weer gaan bouwen en vooral leven!!
    Hartelijke groeten van Wim

    #84276 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Het is nu 15.00 uur ’s middags, dus ik denk dat Colin inmiddels uit de OK is. Ik heb voor hem geduimd en verwacht dat de operataie goed is verlopen. Het moet vreselijk zijn voor jou en je familie om zo aan de zijlijn te staan. Ik hoop dan ook dat de chirurg je kan geruststellen. Ook al ligt dat manneke straks aan allerlei slangen (ik begreep van mijn naasten dat het geen lolletje is om te zien), weet dan dat de patient zelf er weinig van meemaakt. Ik heb er in ieder geval niets van gemerkt. Ik wens jullie heel veel sterkte en een spoedig herstel.
    Lieve groetjes, Ine

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
Reageer op: Reactie #84204 in reparatie van bicuspide aortaklep
Je informatie: