default-header

reparatie van bicuspide aortaklep

Home Forums Hartkleppen reparatie van bicuspide aortaklep

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #84081 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Inmiddels geniet ik van deze mooie zomerdag en ben ik eigenlijk ook wel blij met de extra twee verlofdagen.
    Bea, wat afschuwelijk van Colin. Ik begrijp jullie grote bezorgdheid. Het is voor niemand leuk als er iets niet in orde is met je hart, maar de meesten zijn ouder en beseffen wat er aan de hand is en kunnen erover praten. Dat is bij zo’n kereltje van 7 jaar natuurlijk niet het geval. Ik sprak gisteren op mijn werk iemand, waarvan ik (ivm litteken op haar borst) vermoedde dat ze een openhartoperatie had gehad. Dat bleek inderdaad het geval… op haar tiende is ze geopereerd in het AMC Utrecht waarbij volgens haar (ze wist het niet helemaal zeker meer) een klep is gerepareerd. Ze vertelde dat ze alleen nog maar leuke herinneringen heeft. Ze voelde zich erg stoer, van de operatie zelf kan ze zich niets herinnerren, ook niet van de pijn, maar wel van de leuke tijd erna. Zo zie je maar, kinderen zijn behoorlijk flexibel en maken zich waarschijnlijk toch veel minder zorgen dan wij. Ik hoop dat het allemaal goed komt met Colin.

    Koen, hoe bestaat het dat jouw operatie ook is uitgesteld. Het is blijkbaar overal druk en overvol. Ben benieuwd wanneer de jouwe weer wordt ingepland…. de mijne gelukkig maar 4 dagen later, dat is nog te overzien.

    Hartelijke groeten en veel sterkte allemaal, Ine

    #84083 Reageer
    beavanek
    Deelnemer

    Hallo Ine en Koen,

    Bedankt voor jullie reactie. Dat is balen Koen, ben je jezelf de hele week aan het voorbereiden gaat het nog niet door. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel hoort wanneer dan wel.
    Ine jij ook bedankt voor je reactie. Ik heb onlangs een gesprek gehad met een pedagogisch medewerkster van de hartafdeling van het WKZ en zij zei ook dat het voor de kinderen vaak achteraf heel erg meevalt. Ze maken niet veel bewust mee en hij wordt waarschijnlijk ook iets langer slapend gehouden op IC i.v.m schrikreactie en dus stress. Daarna wanneer ze op de verpleegafdeling liggen schijnen ze snel weer op te knappen en worden ze natuurlijk vreselijk verwend met aandacht en veel spelen. Gelukkig maar. Bovendien vind ik het ook fijn dat ik kan blijven slapen, behalve wanneer Colin op het IC ligt. We hebben het Colin wel verteld, we hebben het een soort van in de week gelegd. Zodat hij wel weet dat hij binnenkort naar het ziekenhuis gaat omdat zijn hartje “gerepareerd” moet worden. Hij vond het geloof ik wel ok en was vooral blij dat papa en mama dan bij hem zijn en mama zelfs mag blijven slapen. Zo zie je maar dat ze flexibel zijn. En ja… voor papa en mama valt het natuurlijk niet mee. Ook ik zal laten weten wanneer de oproep komt en wens jullie allemaal veel sterkte.

    Lieve hartegroet,
    Bea

    #84085 Reageer
    Preutje
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Zojuist werd ik gebeld door het ziekenhuis in zwolle dat ik woensdag 2 september word geopereerd. Nou…werken we daar maar naartoe. Ik hoop zo dat het nu doorgaat en niet weer word verschoven, merk wel dat het niet meevald om me opnieuw op te laden…maar goed….ga er weer voor!

    Groetjes allemaal!

    Koen

    #84086 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Sterkte Koen en probeer rustig te blijven, al is dat nog zo moeilijk.
    Zelf nam ik paar dagen van te voren een pilletje om wat kalmer te blijven en dat hielp wel.
    Er worden wel veel operaties uitgesteld…misschien heeft dat te maken met de vakantie!
    Intussen houd je taai !
    Cesarina

    #84087 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Fijn in ieder geval dat je weer een datum weet, Koen, maar het valt inderdaad niet mee om je opnieuw op te laden. Inmiddels geniet ik toch weer van de extra vrije dagen en maak me op voor de operatie op 1 september. Tegen die tijd dat jij onder het mes gaat lig ik bij te komen op de IC (tenminste als onze operaties weer niet worden verschoven, maar dat lijkt me niet erg menselijk als ze dat 2x bij dezelfde persoon doen). En, zoals iemand me mailde, ze gaan nu bij ons extra hun best doen….. Sterkte! Ine

    #84091 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    We duimen gewoon dat het nu allemaal wel door gaat….en dat je je op je herstel kan richten..!!…geniet nog even van het weer…en dat je lekker kan liggen op elke kant…want na de operatie is dat even afzien..alsof je door een vrachtwagen overgereden ben..hihihi…

    #84147 Reageer
    wimwaalre
    Gast

    Dag Ine,
    Is je operatie goed gelukt? Ik hoop van wel. Ik heb dezelfde aandoening als jij alleen mijn aneurysma is 50mm. Binnenkort wordt de bicuspide aortaklep en het thoracaal aneurysma vervangen volgens de Bentall methode in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven. Ik vind het best spannend. Net als jij ervaarde ik totaal geen klachten. Ben gemengd blij dat het ontdekt is. Sterkte met jouw genezing.
    PS. Sorry, Ine. Ik zie later dat je operatie was uitgesteld. Lees dit maar bij je thuiskomst.
    Ik wens je een spoedig herstel toe.
    Wim

    #84149 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Koen!

    Hoe gaat het? Is alles goed gegaan?
    We wensen je hier allemaal een zeer voorspoedig en spoedig herstel!

    Job

    #84189 Reageer
    Preutje
    Deelnemer

    hallo allemaal,

    hier een berichtje van mij uit het ziekenuis, ik ben vorige week woensdag geopereerd en ik heb nu een mechanische aorta klep. In mijn eigen klep zaten 3(!) gaten door de endocartitis van eerder dit jaar.
    alles is goed verlopen echter kreeg ik de vrijdag na de operatie koorts en is men gestart met anti biotica. Er is bloed op kweek gezet en hieruit bleek dat ik geen bacteriele infectie had. na het het weekend was de koorts weg echter voel ik me nu nog steeds grieperig. Ik word helemaal binnenstebuiten gekeerd want ze willen weten wat er aan de hand is. Ik ben hier voorlopig nog wel even zoals het er nu uitziet, Mar ja we blijven positief. ik hou jullie op de hoogte! (ik heb mijn klepetrouwens al gehoord). Hoe is het met de overige mensen di geopereerd moesten worden????

    Groetjes!

    Koen

    #84190 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi KOen…fijn om je te horen..en nu hopen dat ze snel weten waar het vandaan komt..des te eerder kan je herstellen en weer terug naar Home sweet home…

    wel fijn dat je op internet kan in het ziekenhuis..

    #84193 Reageer
    IM51
    Deelnemer

    Dag allemaal,

    ik ben gisteren thuis gekomen. Op dinsdag 1 september dus geopereerd in Nieuwegein. Inderdaad nieuwe mechanische klep en het stukje aorta vanuit de klep naar boven is vervangen door een of ander plastic buisje. Technisch gesproken is operatie goed gelukt, aldus chirurg. Tot donderdag op IC gelegen, daarna medicare. Het bleek dat ik slecht reageerde op de morfine. Kon geen slokje water binnenhouden, dus morfine gestopt. Alleen nog paracetamol, maar lukte prima. Geen pijn gehad. De IC dagen heb ik amper meegekregen. Als iemand met je bezig is of tegen je praat krijg je het mee, maar voor de rest “deep sleep”. Vrijdag’s op zaal gegaan en zondag’s naar mijn eigen ziekenhuis. Ik ging als een speer, beetje teveel gedaan, dat bleek toen ik vrijdag jl klaar was om naar huis te gaan. Gedoucht, koffertje ingepakt, nog niet ontbeten en toen kwam de fysio me ophalen om trap te lopen. Na vier passen viel ik flauw. Behoorlijk schrikken, moest dus nog dag blijven voor nader onderzoek. Eén dag later toch naar huis. Voel me goed maar zooooo moe. Ik denk ook omdat m’n bloeddruk erg laag is: 85-56. Morgen huisarts maar eens bellen.
    Koen ik wens je een goed herstel en Wim veel succes met de operatie. Komt goed!!

    Groetjes,Ine

    #84194 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Ine

    Wat fijn dat je weer thuis bent !
    En aan je herstel kan gaan werken..maar doe het kalm aan..
    Na een operatie heb je goede en slechte tijden zoals mijn cardioloog dat zegt.
    Heb ik zelf ook ervaren…
    Je bloeddruk is waarschijnlijk wat laag door de medicatie die je krijgt…is altijd even zoeken naar de juiste dosering.
    Geniet van het thuis zijn en hele fijne zondag!
    Hartegroetjes
    Cesarina

    #84195 Reageer
    beavanek
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Ben blij dat jullie operaties goed zijn verlopen. Nu maar lekker herstellen en dan kan het genieten van alledaagse dingen weer beginnen. Colin mijn zoontje wordt waarschijnlijk 21 september eindelijk geopereerd :dry: Eerst was het de 19e maar daar spoedgevallen uitgesteld naar maandag. Ook dat is natuurlijk weer onder voorbehoud maar we houden ons daar maar even aan vast. Het wrange is dat Coln zondag 20 september jarig is en 5 jaar wordt. Dus als een speer toch maar kinderfeestje gepland voor vrijdag as en we gaan zaterdag de 19e zijn verjaardag in alle rust vieren. Als de operatie maandag doorgaat moet hij zondag de 20e zich melden in het WKZ in Utrecht. Weet zeker dat we als alles achter de rug is een big party gaan houden voor onze kleine man.
    Het ene moment voel ik me sterk en ben er klaar voor het andere moment loop ik de hele dag met een enorme brok in mijn keel en voel ik me kl…. Ik heb hem al zo vaak zien liggen en heb de operatie voor mijn gevoel al tig keer beleefd. Maar goed we gaan ervoor en maar hopen dat het doorgaat de 21e.

    Groetjes Bea en iedereen sterkte.:blink:

    #84198 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    GEFELICITEERD; Ine en Koen, en allen die inmiddels geopereerd zijn.
    (er lijken er steeds meer bij te komen in deze rubriek)

    Voor Bea en zoontje Colin: sterkte gewenst, in 1e instantie met het geduld wat van jullie gevraagd wordt en we hopen inderdaad maar dat nu alles doorgaat zoals gepland.
    Ik moest even terugbladeren om te begrijpen waar het ook al weer over ging. Daarom misschien een idee (geldt ook voor de anderen) om jouw verhaal eens compleet op te schrijven onder “hartverhalen” als alles achter de rug is.
    Hoe dan ook, ik wens jou – en de kleine man – veel sterkte, de komende weken, even afzien nog en hopelijk kunnen jullie daarna een echt feestje houden.

    Succes,
    Theo

    #84199 Reageer
    corine
    Deelnemer

    Hallo Koen en Ine,

    Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie. Geeft mij ook weer een beetje moed voor wat komen gaat. Binnenkort krijg ik ook een bentall operatie in Nieuwegein.

    Groetjes Corine

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 64)
Reageer op: Reactie #84081 in reparatie van bicuspide aortaklep
Je informatie: