default-header

Recreatief wielrennen na hartstilstand

Home Forums Sporten Recreatief wielrennen na hartstilstand

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #81264 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Maria,
    Respect, da’s het eerste woord dat in me opkomt, want je laat ons wel even schrikken zeg. Is dat de Maria die wij allen kennen van haar verhalen vol vechtlust over Callista, haar gezin, haar ontomelijke kracht om alles uit te zoeken en haar gezinnetje bij elkaar te houden?

    Respect, dat je ook dit durft neer te schrijven. Het bewijst dat je een mens bent van vlees en bloed die het soms ook even niet meer ziet zitten. Vooral ook moeder, dat lees ik toch weer tussen de regels door.

    Bedenk dat geen mens van 100% staal is, hoewel ik soms wel heb gedacht dat jij daar dicht bij komt. Als ik jouw verhalen weer las, waar haal je de moed toch weer vandaan, bedacht ik me dan. Ik durfde soms niet eens te reageren, zogoed als jij het allemaal onder controle had. Maar nu wil ik je toch even een hart onder de riem steken.

    Een nachtje slapen doet soms wonderen, en met het voorjaar in zicht, zou ik willen zeggen: blijf strijden en vooral: schrijf het van je af en blijf ons verbazen met jouw vechtlust.
    Dat je dit kunt heb je, in al je vorige verhalen voor ons al voldoende bewezen. Blijf moeder !
    Succes en…veel groeten,
    Theo

    #81265 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ik wordt hier heel stil van 🙁

    #81266 Reageer
    tjinta
    Deelnemer

    Ik wordt er ook heel stil van .Veel sterkte

    #81267 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Lieve Maria.

    Ik kan het me goed voorstellen, hoe jij je voelt en mag ik je een advies geven, wat mij heel erg heeft geholpen.
    Ik ben het gesprek met mijn HA aan gegaan en heb hem gevraagd, hoe hij tegenover euthanasie staat [ben trouwens lid van de euthenasievereniging], hij heeft me toegezegd, als het me allemaal teveel wordt, hij me wil helpen. Hij zei, als iemand er recht op heeft, ben jij het. Het weten, dat ik bij hem terecht kan [en pas vroeg hij me nog, of ik het nog vol hield en hij er voor me is], geeft je al extra kracht het nog even vol te houden, er komt dan ook iets meer rust.
    Wens je heel veel sterkte, maar ga a.u.b. niet zelf dokteren en probeer het via de HA en dan kan het met een waardig afscheid.

    Een dikke knuffel en een hartengroet.
    Geertje.

    #81268 Reageer
    ilona127
    Deelnemer

    gewoon voor de trein werkt best goed 😀

    #81269 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    Ik ben gewoon al een tijdje door mijn hoeven gegaan, maar ik zet het vechten voor calista echt wel door.
    Er is teveel gedaan de afgelopen jaren hier,aan allerlei ingrepen en we zitten op een dood traject wat betreft haar overdrukpijnen.

    Ook haar neurostmulator werkt niet goed meer.

    Lieve mensen, dank voor jullie steun en support, maar we komen er wel..

    Ik zal later het nog eens proberen op te schrijven hoe het met callista is, maar kan het nu even niet opbrengen.

    gr en knuffels maria en callista

    #81270 Reageer
    Maria
    Deelnemer

    @ ilona127……….weet je wel zeker dat je thuishoort op dit forum?
    Ik zie er geen humor van in, in jouw opmerking

    #78602 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Is het mogelijk dat ik ga wielrennen op recreatief niveau ondanks ICD en verminderde pompfunctie ?

    #92642 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Flowerpower,

    Ik denk dat je deze vraag het beste aan je behandeld cardioloog kunt stellen. Heb je hartrevalidatie gevolgd waardoor je weet waar je grenzen liggen?

    Groet,
    Annemarie

    #92643 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Waarom niet?
    Je bent er zelf bij 🙂
    Als het goed voelt en je verbetert ook nog eens je conditie en zult waarschijnlijk pompfunctie gaan terug winnen.
    Ben al 20 jaar hartpatiënt, heb er nog nooit iets om gelaten.

    #92644 Reageer
    Flowerpower1965
    Gast

    Hartstilstand heb ik in 2012 gehad. In 2013 bleek dat de pompfunctie gelijk is gebleven ondanks veelvuldig sporten. De pompfunctie is namelijk nog 50%…..vandaar mijn “angst” cq vraag.

    #92645 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    mijn pompfunctie zit ook op 50 of tikkie er onder, net ff mijn hartverhaal terug gelezen is nu 45%, maar als ik bijv. de tuin moet omgraven dan doe ik het of andere zware werkzaamheden, sta dan tussendoor afentoe een keer te kotsen maar het werk komt af.
    Angst moet je zien te overwinnen, maar goed dat is voor iedereen weer anders, ik heb zoiets van shit happens en het leven gaat verder.

    #92646 Reageer
    Flowerpower1965
    Gast

    Prima instelling !!!! Ik heb het geluk dat het, ondanks de pompfunctie, mijn conditie prima te noemen is. Ben sinds mijn hartstilstand 50 kilo afgevallen (gelijk de oorzaak van de problemen)

    #92647 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Normaal gesproken is een pompfunctie van 50 % nog best goed en kan je prima mee leven.
    Heb er zelf nog een paar probleempjes bij die het iets zwaarder maken , maar ook daar valt niks meer aan te veranderen dus gewoon nog wat van maken.
    Beetje angst is gezond, maar laat het je niet belemmeren, jij weet als geen ander wat je nog kan.
    Zet hem op.

    #92679 Reageer
    Steven40
    Gast

    De pompfunctie van mijn hart is sterk verminderd na een operatie. Tevens heb ik een icd/pm die mijn fietsen niet kan bevorderen. Dat gebeurt wel bij joggen en zwemmen. Op de racefiets kan ik alleen nog korte afstanden op een lager tempo. Mijn hartslag blijft erg laag.
    De fietsgroep van mijn club kan ik niet meer bijhouden. Met triatlon ben ik gestopt. Solo fiets ik af en toe langzaam, houd mijn trappers vaker stil en stap geregeld af om benen en armen rust te geven. Mijn fietsen is zoveel zwaarder en minder dan recreatief wielrennen. Wielrennen blijft heerlijk als ik met genoegen terugdenk aan wat ik allemaal kon. Ik hoop dat ik nog eens beter kan fietsen op eigen kracht.

    Het kan best zijn dat jij en anderen beter kunnen fietsen met icd. Ik ben benieuwd of je icd bij jou beter werkt en jij sneller kunt wielrennen. Ik zou graag weten hoe jij met icd weer lekker op tempo kan racen. Voor mezelf heb ik nog geen antwoord op deze vraag.
    Succes voor jou met wielrennen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
Reageer op: Reactie #81264 in Recreatief wielrennen na hartstilstand
Je informatie: