default-header

recepten en tips

Home Forums Voeding recepten en tips

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #78623 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    het lijkt me wel leuk:laugh: als er ook een [color=#800080]aparte[/color] rubriek komt voor het uitwisselen van tips over voeding en eventuele recepten, niert dat ik ooit volgens een recept werk, want ik verander altijd van alles maar je kunt er toch [color=#FF6600]ideeën [/color]mee opdoen:silly:

    #81722 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zomerse gezonde salade:

    Snijd wat selderijstelen, paprika (verschillende kleuren, ziet er leuk uit) en wortel in stukjes. Hoeft niet julienne, maar wel klein. Giet hier overheen wat olijfolie en witte wijnazijn. En strooi er tot slot wat grof gemalen, gemengde pepers overheen.

    Echt lekker 😉 , bijvoorbeeld bij de BBQ. :blush:

    #83051 Reageer
    RolfT
    Gast

    Hallo Anneliese,

    Mocht je toch nog eens een recept willen volgen 😉 , dan staan er op deze website nog een heleboel…
    Alle recepten zijn (of worden) voorzien van een natriumberekening.
    De gerechten passen binnen een zoutarm dieet.

    Groetjes, Rolf

    Link: [url]http://www.smakelijketenzonderzout.nl[/url]

    #83053 Reageer

    bedankt, zal er zeker mijn wel iets uit weten te halen:cheer:

    #81353 Reageer
    hartendief
    Gast

    klHartklachten tijdens overgang niet goed herkend
    Op: 05-05-2011 in gezondheid | forum Moeheid, zweten, kortademigheid, misselijkheid en slecht slapenÂ…Dat zijn toch typische achten van de overgang? Pas op, het kunnen ook hartklachten zijn. Uit recent onderzoek blijkt dat Nederlandse vrouwen niet adequaat reageren op hartklachten, omdat zij hartklachten verwarren met overgangsklachten.

    Dit is zorgelijk, omdat de kans om hart- en vaatziekten te krijgen voor vrouwen na de overgang 36 procent groter is dan ervoor. De vrouwen die hartklachten ervaren als overgangsklachten, gaan vaak niet op tijd naar de huisarts en overlijden daardoor onnodig aan de gevolgen. Slechts veertig procent van de Nederlanders is zich bewust van die verhoogde kans op hartproblemen na de overgang. Deze cijfers komen voort uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van de Hartstichting.

    Moeheid en zweten
    “Omdat wij de moeders in ons land wel graag gezond willen houden, gaan we meer aandacht vragen voor vrouwen en overgangsklachten in relatie tot hart- en vaatziekten. Want hartklachten zijn vaak moeilijk te onderscheiden en kunnen op typische overgangsklachten lijken. Voorbeelden van hartklachten zijn abnormale moeheid, zweten, kortademigheid, misselijkheid en slecht slapen”, vertelt dr. Angela Maas aan de Telegraaf. Maas is cardioloog van de Isala Klinieken in Zwolle.

    Doodsoorzaak nummer één
    Volgens Maas gaan veel vrouwen die deze klachten als overgangsklachten ervaren, niet naar de huisarts: “Het gevolg is dat deze vrouwen te laat en onvoldoende behandeld worden en dat onnodig veel vrouwen aan de gevolgen van een hartinfarct of beroerte overlijden. En dat terwijl de herstelkansen van vrouwen, mits goed behandeld, net zo groot zijn als die van mannen.” Een op de drie vrouwen overlijdt aan een hart- of vaatziekte, zoals een hartinfarct of beroerte. Hart- en vaatziekten zijn daarmee doodsoorzaak nummer één bij vrouwen. Na de overgang hebben vrouwen vaker een hoge bloeddruk en een hoog cholesterol. Een gezonde leefstijl wordt hierdoor na de overgang nog belangrijker.

    Ik hoop dat je iets hebt aan dit stukje.
    Hartegroet van Annemarie

    #81354 Reageer
    hartendief
    Gast

    P.s. De oestrogeenproductie beschermt de vrouw o.a. tegen hart- en vaatziekte. Als tijdens de overgang de productie afneemt zul je dus ook ‘kwetsbaarder’ zijn.
    Groet,
    Annemarie

    #81355 Reageer
    Anoniem
    Gast

    hoi annemarie
    heel erg bedankt voor je mailtje.
    ik heb nm al een lekkende hartklep en hartritmisstoornis.
    nu ik dit hoorde dat ik in de overgang ga lijkt wel of de artsen gelijk anders tegen me aankijken.
    maar heb de laatste tijd weer zo last van hartkloppen,zweten rillen.
    gr arianne

    #81356 Reageer
    samyra1
    Deelnemer

    Hoi Arianne,

    Luister goed naar je lichaam.
    Het probleem is alleen dat het medische personeel alles gouw op
    overgang en stress schuiven.
    Ik ben in mei met de ambulance vervoerd naar het ziekenhuis met een enorme druk op mijn borst.
    Eerste instantie dacht men aan stress./of overgang Ik heb men duidelijk gemaakt dat ik geen stress had.
    Na twee dagen op IC te hebben gelegen bleek ik een linkerbundeltakblok te hebben.
    Wat ik graag wil duidelijk maken is dat je luistert naar je lichaam.
    Geef het niet op.Zoals je op deze site ook leest,gelukkig kunnen we het na vertellen,maar we lopen allemaal veel te lang door.
    Ik wens je heel veel sterkte.
    Gr Samyra

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #83053 in recepten en tips
Je informatie: