default-header

Reactie op de poll(s)

Home Forums Help?!? Reactie op de poll(s)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #78954 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Vaak vind ik de vraag in de poll op deze site niet helder en eenduidig, en dus niet goed te beantwoorden, zo ook weer met de laatste poll:

    Gelooft u dat bepaalde voedingsmiddelen gunstige effecten hebben op uw gezondheid?

    A. Hier geloof ik absoluut niet in
    B. Door de vele reclame denken mensen dat het gezond is, terwijl het misschien niet zo is
    C. Ik geloof hier in en hou er ook veel rekening mee

    Wat wordt bedoel met “bepaalde voedingsmiddelen”? Kan van alles zijn.

    Als het Becel produkten zijn, dan kruis ik antwoord A aan… omdat deze “synthetische” voedingsoort niet gezond zal zijn….EN ik kan ook nog antwoord B er bij aankruisen.

    Als het om naturrlijke voeding gaat (en vooral de biologisch geteelde) is mijn antwoord geheel anders. Dan is het namelijk antwoord : C

    Lisa.

    #83895 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Helemaal gelijk Lisa en juist opgemerkt.

    Een goede poll (of enquete) staat en valt met een heldere formulering en de juiste vragen.
    Zo niet dan zijn de uitkomsten waardeloos.

    #83907 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Achter elk antwoord is inderdaad een manier van denken te koppelen.
    Het is voor bedenkers van de polls vaak moeilijk de logica te tonen, gezien ze meer in de stof zitten (simpel gezegd). Ik heb zelf ook wel een paar Polls geplaatst. De laatste tijd niet meer door drukte :dry:

    Daarnaast zijn de Polls meestal gekoppeld aan een nieuwsartikel die op de site staat.

    Maar even alles ter zijde.

    Als iemand een voorstel heeft voor een Poll, horen wij die graag!!!! Maar dan ook met antwoorden 😉

    Mocht het zo zijn dat een poll qua antwoorden niet eenduidig genoeg is, geef het dan even door. Wij zien het ook niet altijd 😉

    #83911 Reageer
    Marly
    Gast

    Job heeft inderdaad gelijk over de poll. Het is ook altijd een vraag/stelling die gekoppeld is aan een bepaald nieuwsartikel, en dat maakt het iets moeilijker. Natuurlijk zijn alle voorstellen welkom, maar daarbij moeten we dus niet vergeten dat we niet zomaar elke poll kunnen plaatsen.

    Maar als een poll niet helder en eenduidig genoeg is, laat ons dit dan inderdaad even weten! Dit kan per mail naar roermond@hartpatienten.nl

    Bedankt voor jullie feedback!:)

    Marly van Overveld
    Stichting Hartpatiënten Nederland

    #83912 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Marly schrijft:
    [quote]
    Maar als een poll niet helder en eenduidig genoeg is, laat ons dit dan inderdaad even weten! Dit kan per mail naar roermond@hartpatienten.nl

    Bedankt voor jullie feedback!:)

    [/quote]

    Graag gedaan hoor 🙂 .
    ( En bedankt voor je aardige privemail Marly ivm mijn reacties.)

    Ja, het zal soms niet gemakkelijk zijn om een goede poll te maken……

    Maar ik ga me verder niet met de polls zelf bemoeien hoor, ik wilde jullie gewoon even op een en ander attenderen (omdat niemand anders het deed eigenlijk) en ik vertrouw er op dat er voortaan iets langer wordt nagedacht over de vraag en mogelijke antwoorden 😉 (bijv een antwoordkeuze als “Ik weet het niet” of “Geen mening” zou ook niet misstaan, zo voorkom je misschien ook dat iemand maar helemaal niet stemt. Als ik zie dat er meer dan 3000 geregistreerde hartgenoten al zijn, vind ik dat er niet zo veel mensen een stem uitbrengen in de polls… en dan zijn er ook nog de toevallige voorbijgangers die kunnen stemmen.

    Ach ja, ik vind het altijd wel leuk om mee te doen, zolang er maar geen “harde” conclusies aan de polls verbonden gaan worden hoor…., want behalve dat er nog maar vrij weinig mensen stemmen, is het ook nog zo – ontdekte ik een tijd geleden- dat iemand (een hartgenoot of een bezoekende voorbijganger) meerdere malen kan stemmen en de uitkomst zo dus aardig kan manipuleren. Wisten jullie dat eigenlijk wel, Job en Marly?

    Groetjes,
    Lisa

    #83913 Reageer
    Marly
    Gast

    Hmm daar weet ik verder niets aan, ik stem altijd maar 1x. Maar als ik nogmaals probeer te stemmen krijg ik de melding: “U heeft deze week al op dit item gestemd”

    Hmm geen idee dus haha.. Ik denk dat dat meer een vraag voor Job is, is een beetje te technisch enzo voor mij :laugh:

    #83914 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Marly schrijft:
    [quote]Hmm daar weet ik verder niets aan, ik stem altijd maar 1x. Maar als ik nogmaals probeer te stemmen krijg ik de melding: “U heeft deze week al op dit item gestemd”

    Hmm geen idee dus haha.. Ik denk dat dat meer een vraag voor Job is, is een beetje te technisch enzo voor mij :laugh:[/quote]

    Haha, Marly, ja, dat klopt, ik krijg nu inderdaad een bericht dat ik al heb gestemd deze week, maar ik kon toch nog vaker stemmen met een trucje (en ik ben absoluut geen computerkenner en ook compleet a-technisch :laugh: ), maar toch lukte het me.
    Ik heb net 3 keer gestemd op antwoord “Ik vind dat…..(dus als je wilt kun je die weer weghalen )…. gewoonlijk stem ik maar 1 keer hoor :cheer: (behalve als ik wil kijken of men vaker kan stemmen)

    Groetjes,
    Lisa

    #83928 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Lisa,

    Bij de ene persoon lukt het maar één keer te stemmen en de ander na een handeling (of…..) het vaker te doen. Het is wel iets waar eens naar gekeken zou moeten worden. Maar we checken altijd wel of er dubbel gestemd wordt. Dit is voor ons vrij makkelijk te zien. Soms betekent het dat we een correctie moeten doorvoeren.

    Groetjes, Job

    #85103 Reageer
    Lisa
    Gast

    Ik zie dat er een nieuwe poll staat vandaag (over farmaceuten macht), maar de antwoorden zijn door de foutjes in de zinnen niet echt goed leesbaar 😉

    Ik wijs er maar even op, het staat nogal slordig ook he………..

    Groetjes 🙂

    PS 19.00
    ik zie dat er al wat gecorrigeerd is …. thanks

    #85112 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ja dat was heel vreemd, bij het opslaan van de antwoorden was het blijkbaar misgegaan. Ik was even aan het schilderen dus had het zelf na het plaatsen niet gezien.

    Hoe vind je de polls tegenwoordig eigenlijk?

    Groetjes Job

    #85113 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Wat ik er van vind Job?
    Oei :huh: , wat zal ik zeggen …beter dan vroeger, van een 6 naar een 7 😉 (bijvoorbeeld) …

    Als er geen antwoord bij staat die mijn mening verwoordt, vul ik de poll gewoon niet in:
    Soms kan ik nog wel twee antwoorden invullen, en dan kies ik er meestal toch maar eentje uit.

    Bij de poll van nu (over de groeiende kritiek op farma-macht) had ik bijv een antwoord verwacht zoals:
    de kritiek vind ik terecht, de kritiek vind ik onterecht ……hoogste tijd, die kritiek etc

    Maar hee, het zijn jullie polls, en jullie maken ze zoals jullie ze goed vinden !
    (maar gisteren zag ik dus koeterwaals staan en dat heb ik toch maar gemeld) .

    Nou, heb je hier nog iets aan Job :unsure: 🙂 ?

    Groetjes, Lisa

    PS: ben je geinspireerd door de Mona Lisa van Da Vinci??? Of ben je een muur aan het schilderen ? 😉

    #85116 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Nou dat is dan al een klein beetje beter. 😛

    (maar we vinden ze zelf ook niet altijd goed hoor :P:P:P :side: )

    Trouwens Mona Jij gesproken, zie je de knobbel nu wel? 😛

    Ik moet nu tussen het werken door schilderen, anders heb ik echt geen tijd er voor. Dat is wel balen hoor. Mijn vriendin gaat zaterdag verhuizen. Maar het wordt een massa verhuizing van 4 tegelijk…. Dus ik wil nu even de woonkamer gereed zien te krijgen 😛

    Nu we het er toch over hebben, ik ga de boormachine maar eens pakken. Ik heb de afgelopen dagen wel gewerkt aan een kunstwerk voor haar 😛 doet Leonardo mij niet na 😛

    Groetjes, Job

    #85120 Reageer
    Lisa
    Gast

    Job Pieter Tent schrijft:
    [quote]
    Trouwens Mona Jij gesproken, zie je de knobbel nu wel? 😛 [/quote]

    Jah, nu zie ik er inderdaad eentje, bij de neus 🙂 . ……..Maar ik weet niet of dat een knobbel is die Mona zelf in 1503 al had, of dat die er later bijgekomen is (op het doek) :huh: …. het schilderij heeft in de loop der tijden nogal wat meegemaakt aan beschadigingen en restauraties. (het zit daarom nu achter kogelvrij glas).

    Ben benieuwd of de “knobbel” ook te zien is op de diverse gekopieerde Mona Lisa’s ….zo’n neusknobbel zou de kopieer-schilders toch wel ook opgevallen zijn tijdens het werk :unsure:

    Succes met schilderen dan maar, en met de verhuizing, en ik hoop dat je vriendin het kunstwerk mooi zal vinden :cheer:
    Krijgen we daarna nog een fotootje van je kunstwerk te zien ?

    Groetjes,
    Lisa

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #83895 in Reactie op de poll(s)
Je informatie: