default-header

Re-operatie van mitralisklep

Home Forums Hartkleppen Re-operatie van mitralisklep

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80554 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo beste lezers
    In 2001 ben ik in het OLVG geopereerd aan een vervanging van mijn mitralisklep, nadat ik al ruim een jaar daarvoor last had van kortademigheid en ze dachten eerst dat het me longen waren 😉 totdat ze er achter kwamen dat ik een ruis bij me hart had pffft dus een nieuwe hartklep erin alles goed gegaan ik was met 3 weken thuis,toen in 2001 hadden we nog geen revalidatie dus ik moest thuis aansterken en dat is goed gegaan! Elk jaar voor controle naar de cardioloog en was altijd goed,tot dat ik 2 jaar geleden kwam en hij had iets gezien op de echo dus ik moest doorgelicht worden en ja hoor ik had allemaal verklevingen op me hartklep (mechanische) wat bijna NOOIT voorkomt , dus er moest weer geopereerd worden klep eruit nieuwe klep erin pfff. Een re-operatie zeiden ze is altijd zwaarder als de eerste ..en idd ik heb het geweten 3 dagen op IC en ruim 3 weken zkh plus ik mocht nadat ze ontdekt hadden wat ik had het zkh niet meer verlaten,was een zware teleurstelling. Dan is het wachten op de operatie vanaf half maart ,komen ze aan me bed om te vertellen dat er een stop was met hartoperaties omdat het team niet meer goed door een deur kon. Dus of naar huis en wachten of ander zkh ik heb maar gewacht en ben toen opgeroepen om 7 mei te komen en 8 mei was de operatie dus ik heb het zwaar gehad maar wel goeie revalidatie en aankomende week weer voor controle en nu maar hopen dat het nog steeds goed functioneerd het blijft spannend .Dit wilde ik even met jullie delen veel liefs Agnes

    #93040 Reageer
    F.Jans
    Gast

    hallo Agnes
    heb je nu ook weer een mechanische klep gekregen ? en hoe voel je je nu?
    hoop voor je dat alles goed is en dat je alleen maar goede berichten krijgt
    groet Fransien

    #93041 Reageer
    agnes58
    Gast

    Ja Fransien weer een mechanische klep gaat goed nu alweer 2 jaar en moet 11-11 weer naar de cardioloog! Hopen dat hij hem goed vind tikken want ik heb al 4 x na de operatie een ECV gehad wat goed is gegaan en het tikken weer met goed regelmaat 🙂 Heb wel voor me operatie Tinnitus gekregen waar ik meer last van heb dan van me hart. Maar je krijgt het allemaal erbij en het kost niks :dry:
    Heb jij ook een hartoperatie gehad dan Fransien ik hoor graag van je.
    Veel liefs Agnes

    #93047 Reageer
    F.Jans
    Gast

    hallo nee ik ben nog niet geopereerd maar er is 2 jaar geleden op mijn 49 tigste ontdekt dat ik een aangeboren afwijking heb genaamd bi- scupide aorta klep heb waardoor ik verkalking heb bij mijn klep aortaklepstenose heet dat geloof ik en eerst was de diagnose 10 jaar voordat ik een nieuwe klep zou moeten hebben maar afgelopen september heb ik te horen gekregen dat ik waarschijnlijk binnen 1 a 1,5 hooguit 2 jaar een open hartoperatie zal moeten ondergaan en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten eigenlijk voel ik me niet zo slecht af en toe moe en een rot gevoel op mijn borst maar ik moet 8 december weer naar de cardioloog want ik sta sterk onder controle . misschien een beetje stom maar wat is Tinnitus? groet Fransien

    #93049 Reageer
    agnes58
    Gast

    Tinnitus is een harde piep in je oor google maar eens dan zal je het lezen. Is niet prettig en het overvalt je in een keer, ben er mee opgestaan ik was doof aan een oor dus ik dacht weer oorsmeer dus uit laten spuiten maar de piep en doofheid bleven pfff naar de KNO-arts voor 7 dagen prednison gehad wat ook niet hielp toen de MRI in en niets te zien dus ze zeiden het is Tinnitus ik had er zelf nooit van gehoord maar nu weet ik als geen ander wat het is ..doodvermoeiend , klinkt raar hoe zwaar me openhartope was dat zou ik zo weer doen als ik van me Tinnitus af zou komen!!!! Dus jou staat het misschien nog te wachten,spannende tijden voor je maar ze houden je dus heel goed in de gaten en dat is prima!
    Bij welk zkh sta jij onder controle?? Verkalking is toch iets neem ik aan waar iets aan gedaan moet worden op langere termijn. Want het kan alleen maar meer worden denk ik dan.
    Ik hoor graag van je veel liefs Agnes :laugh:

    #93050 Reageer
    F.Jans
    Gast

    ik stuur je een pb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #93047 in Re-operatie van mitralisklep
Je informatie: