default-header

probleem na het dotteren

Home Forums Dotteren probleem na het dotteren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80657 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Graag hoor ik van u of er ervaringen zijn van mensen die na het dotteren problemen hadden.

    het gaat om het volgende:

    Dinsdag 4 april j.l. ben ik gedotterd en zijn er 2 stents geplaatst. De eerste dagen voelde ik me redelijk goed, maar vanaf zaterdag veranderde dat.

    Bij lichte inspanning kreeg ik een drukkend gevoel op de borst, werd kortademig ging zweten (mensen zeiden dat ik er grauw/bleek uitzag) Maandag ben ik een stukje gaan wandelen en voelde me wederom niet lekker worden, en ben naar het gezondheidscentrum gegaan.

    Hier is een hartfilmpje gemaakt waar niet veel bijzonders op te zien was.

    omdat ze het toch niet vertrouwden ben ik naar het ziekenhuis gebracht. Hier zijn de nodige onderzoeken geweest en ben ik op de hartbewaking terecht gekomen. De onderzoeken en labuitslagen waren niet verontrustend, maar afgaande op mijn verhaal werd toch besloten om de volgende dag een katheterisatie uit te voeren. De volgende dag hebben de behandelend cardioloog en degene die de dotterbehandeling heeft uitgevoerd contact gehad en besloten niet te katheteriseren omdat er tijdens het dotteren van een hoofdvat een kleine aftakking door de stent gedeeltelijk afgesloten is.

    Dit zou de oorzaak van mijn klachten zijn.

    Met medicijnen zou dit te behandelen zijn.

     

    Excuus voor het lange verhaal, maar graag zou ik willen weten of iemand hier vaker over gehoord heeft

    #93594 Reageer
    marc1766
    Deelnemer

    Dag Martin, ook ik ben onlangs gedotterd na al jaren vage klachten gehad te hebben, ook bij mij is door plaatsing van 2 stents een kleine tak gedeeltelijk door de stent geblokkeerd, en ook ik heb daardoor last van dezelfde klachten als jij hebt.

    Het gaat nu wat beter, maar ervaar vooral in de ochtend opstart problemen, krijg dan raar gevoel tussen mijn schouderbladen, ben ook kort ademig maar ik moet dan even een stapje terug doen, en kan daarna weer vooruit.

    Ook ik heb verschillende medicijnen die deze klachten zouden moeten minderen.

    Ze hopen eigenlijk dat deze zijtak in de toekomst afsterft zodat ook de klachten verdwijnen.

    #93595 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Marc1766,

    Wanneer ben jij gedotterd en hoe waren de onderzoeksresultaten erna? Hartfilmpje, bloeddruk

    Hebben ze aangegeven hoelang het duurt voordat die zijtak hopelijk afsterft?

    Wanneer hebben ze jou verteld dat er een zijtakje was geblokkeerd?

     

    Ik heb voornamelijk klachten bij (lichte) inspanning. Wandelen met de hond, traplopen.

    Ik ben inmiddels aangemeld voor een "Myocard perfusie scintigrafie" (Mibi-scan) in het AMC.?

    #93596 Reageer
    marc1766
    Deelnemer

    14 maart heb ik hart catherisatie gehad en 17 maart ben ik gedotterd, omdat ik daarna zeer hevige pijn op mijn borst had kreeg ik morfine toegediend die niet leek te helpen.

    Ik ben aan het einde van de dag naar huis gestuurd met de mededeling het rustig aan te doen, 4 dagen later heb ik stukje gefietst waarna ik weer klachten kreeg van raar gevoel in de kaak en raar gevoel tussen mijn schouderbladen waarna ik weer het ziekenhuis had gebeld,  vrijdag de 24 ste naar het ziekenhuis gebeld, toen naar de huisarts die me door verwees naar het ziekenhuis, waar de bloedwaarden niet goed waren, aansluitend maandag's opnieuw hart catherisatie waar toch alles goed bleek. Desondanks nog steeds zoals ook bij u het geval is klachten bij lichte inspanning, ze hopen dat de zijtak afsterft, echter hoe lang dat kan duren weten ze niet.

    Hartfilmpje en bloedruk waren netjes in orde.

    Vandaag toch weer telefoontje gehad dat ik eerst naar cardioloog moet alvorens ik met de hart revalidatie mag beginnen omdat ik eerder deze week aangaf toch nog regelmatig klachten te hebben. Ben ook sneller vermoeid terwijl ik hiervoor naar mijn idee een veel betere conditie had.

    #93597 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Afgenomen conditie is ook bij mij een van de grootste problemen.

    Wandelen of klusjes doen kon ik tot voor kort langere tijd volhouden, nu moet ik geregeld rust nemen.

    Een geplande, korte, vakantie heb ik helaas moeten annuleren.

    Mijn cardioloog neemt gelukkig mijn klachten, ondanks een goed hartfilmpje/bloeddruk serieus.

    Volgende week de eerste mibi-scan.

    #128002 Reageer
    Henmaas
    Gast

    Ik heb in december 2022 vier stents in de kransslagaders gekregen. Eerste dagen ging het goed, daarna maandenlang tot weinig of niets in staat. Deprimerend. Het blijkt dat het meer voorkomt. Wat kan je er aan doen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #93597 in probleem na het dotteren
Je informatie: