default-header

Positieve ervaring operatie ICD

Home Forums ICD Positieve ervaring operatie ICD

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #79681 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allemaal,

    ik ben vorige week opgenomen ivm de plaatsing van een subcutane ICD. Dus niet die onder het sleutelbeen, maar aan de zijkant van je ribben en ter hoogte van de bh ongeveer. En een ander belangrijk verschil, bij deze zitten de draden niet in het hart maar liggen onderhuids tegen het hart aan eigenlijk.
    Ik was vooraf heel erg bang voor de operatie zelf en omdat er waarschijnlijk weinig verhalen zijn die echt positief zijn, besloot ik dit te schrijven.
    Ik heb hartritmestoornissen waarvan de oorzaak onbekend is, maar ze kunnen wel gevaarlijk zijn.
    Ik was echt doodsbang voor de ingreep. De plaatselijke verdoving leek me verschrikkelijk, maar vooral het feit dat er in je gesneden wordt leek me heel erg. Ik begreep natuurlijk dat het gewoon nodig was en dat de icd mijn leven in de toekomst kan redden…maar dat staat los van de angst die ik voor de operatie had.
    De arts begreep dit goed en heeft me iets extra gegeven, ik heb vooral geslapen en heb niets gemerkt.
    Na de operatie viel het me ook mee. De pijn is inmiddels een stuk minder, bijna weg. Het litteken valt me eigenlijk ook mee, het zit op een plek waar het enigzins meevalt.
    Er zit wel een bobbel, maar die zit vooral onder de bh.
    Ik voel me ook best goed, behalve dat de energie terug moet komen, maar ook dat gaat de goede kant op.
    Nogmaals, zelfs bij iemand als ik, die heel erg bang is voor alles wat met een ziekenhuis te maken heeft, viel het achteraf mee. Nu herstellen en dan is het vooral heel goed dat dat ding er zit.
    Wie vragen heeft, stel ze gerust.

    #87721 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    is die plek niet lastig??…en waarom is daarvoor gekozen??

    ik zelf krijg half oktober een driedraderige ICD, maar deze word wel bij de sleutelbeen ingebracht…begreep juist dat de draden moeten vast groeien..maar hoe werkt dat in jouw geval dan??..

    #87722 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    lees net dat dit apperaat alleen geschikt is om te schocken maar niet om te pacen..oftewel niet voor de pacemakerfunctie van een ICD….dus bij mij niet van toepassing

    #87723 Reageer
    JustMe
    Deelnemer

    Die plek is wel lastig. Ik weet niet hoe dat in de toeomst zal voelen maar nu voel ik de huid nog wat trekken. Het belangrijkste verschil en waarom ze ervoor hebben gekozen, is dat de draden niet in het hart zitten maar slechts onderhuids tegen het har aan. Ook omdat ik nog jong ben. Bij deze zijn draden etc ook veel makkeijker te vervangen.
    Maar inderdaad er zit geen pacemakerfunctie op.
    Ik wens je sterkte met de operatie en het herstel!

    #87724 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    ja..je moet er nu wel op letten dat het niet ineens te strak zit…

    #87726 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    Nu is het niet lang meer Marjolein!!!!!! hoe gaat het met je,is alles nog op schema,voor de plaatsing?liefs Nel

    #87727 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    over een weekje moet ik de brief krijgen…hihihi…voer en alles voor de dieren ligt voor ruim vier maanden in de schuur

    #87731 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    hoi Marjolein…..afwachten dan,ben je zenuwachtig of valt het mee?Wat ik eigenlijk bedoel is ,kan je het uit je hoofd houden op de dag en savonds?

    Je hebt zo te horen heb alles al geregeld,ik hoop dat het bij jou ook mee valt.Als het eerst maar achter de rug is!!!Dan kan je weer verder ,nu is het toch wachten op de ICD.Ik ben er zo van opgeknapt,ben naar de 45 gegaan en ik hoorde dat het wel 2 jaar duurt ,dat het door werkt,dus er valt een hele tijd nog zachtjes aan op te knappen.

    Ik hoop dat je nog goed kan slapen de laatste week en ik volg je!!!dag Marjolein,spreek je,liefs Nel

    #87732 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    valt wel mee..ben druk qua werk…en nee..niet nerveus..whahhaha…
    ik verheug mij al op het internet in het ziekenhuis..hihihihi..

    ik begreep dat de maximale vooruitgang na zo’n 1,5 jaar te merken is..dus ben benieuwd..zit nu op 33…

    #87733 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    ik ben begonnen 28 en na de ICD plaatsing was het na een half jaar 33% en nu dus 45,ik ben er al super gelukkig mee,dat snap je wel!!!
    Het is nu 1 jaar terug dus ik kan …..misschien,ik hoop het toch zo…snap je?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #87722 in Positieve ervaring operatie ICD
Je informatie: