default-header

Plotseling stijgende bloeddruk

Home Forums Bloeddruk Plotseling stijgende bloeddruk

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #79883 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Beste mensen,

    Ik slik al enkele jaren een bloeddrukverlager diovan 160 mg. Nu zag ik de laatste dagen mijn bloeddruk oplopen, zonder enige aanleiding. Geen stress, sport weer regelmatig, geen overdaad aan zout, enz. Naar mijn huisarts gegaan en hem verzocht om 24-uurs bloeddrukmeting. Ik ben mij kapot verschrokken. 53 metingen gemiddelde bloeddruk 188/102/hartslag 74. Waarbij diverse waarden waren die zelfs over de 200 gingen en de hoogte waarde 222 aangaf en de hoogste onderwaarde 122. Ik snap er niets van waar dit vandaan komt. Mijn huisarts schrok ook en gaf aan mijn door dat ik onmiddellijk de dosis diovan moest verdubbelen naar 320 en gaf me hierbij nog calciumantagonist bij norvasc. Mijn bloeddruk blijft echter hoog, thuis gemeten met een omron geijkte bloeddruk meter. Gemiddelde waarde 160/98/79. Nogmaals ik snap er niets van en ik vraag dan ook af ik mij niet ongerust moet maken op korte termijn een hartinfarct, hersenbloeding of aneurysma te krijgen. daarnaast vraag ik mij af of mijn andere organen geen schade hebben opgelopen of is dit een proces dat over jaren gaat.
    Heeft iemand dit vaker gehoord of meegemaakt dat je bloeddruk in een keer stijgt en niet op de goede waarde te krijgen is door verhogen van het medicijn en toevoeging van een ander medicijn.

    Hartelijk dank voor jullie luisterend oor.

    Met vriendelijke groet,

    Pieter

    #88644 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Pieter,

    Ik zou je willen adviseren om op korte termijn contact op te nemen met een cardioloog.

    Sterkte.

    Hartegroet van Annemarie

    #88716 Reageer
    Exxcalibur
    Deelnemer

    Pieter,

    Ik wil je bloeddruk niet nog meer omhoogjagen maar ik lag met een druk van 226 al heel snel op m’n rug achteruit richting ziekenhuis in een dure gele wagen met veel toeters en bellen. M’n binnen en buitenwand van m’n aorta hadden losgelaten,aorta disectie B van m’n bocht tot in de lies, snel ingrijpen van m’n huisarts, ambulancebroeders en ziekenhuis helden, hebben erger voorkomen. Ik zou geen vijf minuten meer wachten Pieter, voordat onherstelbare schade wordt aangericht.

    Sterkte

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: Reactie #88716 in Plotseling stijgende bloeddruk
Je informatie: