default-header

plaatsen pacemaker

Home Forums Pacemaker plaatsen pacemaker

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #78674 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Krijg op korte termijn een Hisbundelablatie en daarbij plaatsen van een Pacemaker.
    Is er iemand die dit heeft meegemaakt, hoe het gegaan is, opname tijd, nabehandeling/nazorg, leefregel(s) en alles wat er nog bij kan komen.
    Zou graag hierop een reactie willen zien, zodat ik enig inzicht heb wat mij te wachten staat.
    Een reactie mag ook naar mijn e-mail adres gestuurd worden en die is: hhes@planet.nl
    Alvast vriendelijk bedankt.
    Harry Hes

    #81888 Reageer
    carlabr
    Deelnemer

    Ik ben voor het eerst op deze site, net ingelogd. Hoop dat dit bericht doorkomt. Twee maanden geleden is bij mij de hisablatie gedaan. Eerst een poging tot ablatie, maar na 1.5 uur gestopt omdat het niet lukte. Te veel ritme punten en de mechanische klep zat in de weg. Toen een pacemaker en na een paar dagen de hisablatie. Was niet pijnlijk. Nu kan ik weer veel meer, zelfs een trap oplopen. Je moet de eerste 6 weken rustig aan doen met je schouder zodat de pacemaker goed ingroeit. Er zijn nogal wat electrische apparaten die je niet meer mag gebruiken maar daar heb ik weinig last van, 71 jaar! Oppassen met je mobiele telefoon. Volgende week ga ik voor het eerst op controle met een heel lijstje vragen. Succes ermee, heb vertrouwen.
    Carla

    #81889 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Allereerst welkom op [url]www.hartgenoten.nl[/url] dan! Zoals u ziet is het plaatsen geslaagd. We waren al een tijdje aan het wachten op een reactie op deze vraag.

    Ik hoop dat u ook de antwoorden en natuurlijk uw vragen ook hier wilt plaatsen.

    Veel plezier!

    #81890 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Beste Carla. Heel veel dank voor je reactie en uitleg over plaatsen pacemaker en de hisbundelablatie en wat er na komt. Heb ik in ieder geval iets om mij op te richten. En voor jou ook het allerbeste. Groetjes; Harry. 🙂

    #81912 Reageer
    Anny
    Deelnemer

    Als je iets meer wil weten over de pacemaker.
    De ervaringen er van kijk dan op

    http://www.pacemakerdragers.nl .

    Daar vind je veel ervarings verhalen .
    Op deze site vind je veel vragen en antwoorden .

    Gr Anny

    #82356 Reageer
    Leen
    Deelnemer

    Hoi,

    Ik ben 21 en heb al 4j een pacemaker.
    Zijn er hier nog jonge mensen met een pacemaker?
    Het is de eerste keer dat ik op die site kom.

    Vele groetjes

    #82357 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Leen,

    Zo jij bent er al vroeg bij! Normaal hoor je dat met een andere achterliggende gedachte 😛
    Je zal denk ik wel echt één van de weinigen zijn. Al vanaf je 17e een pacemaker.

    Lijkt me nogal ingrijpend. Ik ben ongeveer even oud, maar altijd een pacemaker voor wat “oudere” mensen gezien.

    Sinds wanneer, althans wanneer ontdekte je dat je hartproblemen had?

    Groetjes, succes en veel plezier op hartgenoten.nl 😉 Hopelijk geeft het je veel informatie

    #82374 Reageer
    Leen
    Deelnemer

    Hoi,

    Idd ik ben nog niet al te oud voor een pacemaker.
    Ik heb m’n pacemaker gekregen doordat ik te lage hartslag kreeg op bepaalde momenten.
    Ik heb dit beginnen merken doordat ik heel vaak flauwviel. Onderzoek wees uit dat wanneer ik het bewustzijn verloren had maar een hartslag onder de 30 had.
    Ik ben niet volledig afhankelijk van m’n PM, enkel wanneer m’n hartslag te laag gaat.
    Ik vond het niet zo erg ingrijpend, heb er mee leren leven eigenlijk.
    Binnenkort moet m’n batterij terug vervangen worden.
    Zijn er nog die na ong 4 jaar al een nieuwe moeten? Lijkt met vroeg.
    M’n cardioloog vertelde met voor het plaatsen dat ik er zeker 10j mee kon, niet dus…

    Vele groetjes

    #82396 Reageer

    Nou Leen, je hebt het zo te lezen wel gemakkelijk geaccepteerd dat je op jonge leeftijd al een pacemaker moest hebben, knap hoor, menig ander zou op die leeftijd zeer opstandig zijn geworden, want je krijgt dan toch een aantal beperkingen opgelegd. Het komt wel eens vaker voor dat batterijen na een jaar of vier al vervangen moeten worden, dat is niet iets om je echt zorgen over te maken. Je hebt daar zelf ook geen invloed op.

    #82427 Reageer
    Bianca
    Deelnemer

    ik ben nieuw hier en denk ga even kijken..
    ben zelf nu 25 en heb sinds afgelopen dec een pacemaker..

    ik ben echt blij dat dit bestaat anders had het wel fout af kennen lopen..
    me hart slag was nooit hoger dan 34 x per minuut.. en als ik duizelig en flauw viel was me hartslag rond de 4 aanslagen.. daardoor hebben ze met spoed mij een pacemaker gegeven

    onlangs ben ik op vakantie geweest en zonder problemen mocht ik doorlopen ipv door de metaal detectie poort

    #82428 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Bianca

    Welkom dan maar 😉
    Terecht dat ze je met spoed een pacemaker hebben gegeven. Het verbaast me dat je nog leeft met slechts 4 aanslagen :blink: . ongelofelijk zeg.
    Daarnaast vind ik het wel apart dat ook jij net zoals Leen nog zo jong bent en al een pacemaker hebt. toevallig zeg.

    Succes met alles en veel plezier op hartgenoten

    #82739 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo allemaal,

    Ik heb anderhalve week terug een pacemaker gekregen. Het type DDD tegen een te trage hartslag. Normaal schommelt mijn hartslag rond de 34 en de pacemaker zou in moeten grijpen als hij lager wordt dan 30. Soort waakhondje dus.
    Zelf ben ik blij dat ik hem heb gekregen, al is het maar voor een gevoel van veiligheid. Maar moet wel zeggen dat ik toch wel even van slag was toen ze het aan me vertelden. Ben pas 21 en zag een pacemaker eerlijk gezegd ook als iets voor oudere mensen.
    Best opvallend dat ik in deze treat gelijk al meerdere berichten zie van mensen die al jong een pacemaker krijgen. Ook opvallend is dat iedereen er positief in staat. Vind dat erg knap!
    6 januari zal ik voor controle gaan. Ben heel benieuwd wat er dan allemaal gaat gebeuren. Iemand die dat kan vertellen??

    Dank je!

    #82742 Reageer
    Philicia
    Deelnemer

    Helaas kan ik niet vertellen wat er op een controle gebeurt, maar vind het wel leuk voor je dat je hier kan contacten met mensen die ook een pacemaker hebben en een beetje van jou leeftijd zijn!

    #82752 Reageer

    Het is toch een hele geruststelling om een pacemaker te hebben, er zijn inderdaad relatief veel jongeren mensen meteen pacemaker, ik hoop dat er nog veel de weg naar deze site zullen vinden.
    Helaas kan ook ik je niet precies vertellen wat een dergelijke controle inhoudt, maar laat het weten als je geweest bent, leren wij ook weer wat van;)

    #82756 Reageer
    Leen
    Deelnemer

    Hoi Nicc

    De reden van mijn pm is beetje zelfde als bij u! Ook als waakhondje dus.
    Ik heb nu sinds 2 weken een 2de pm gekregen, mijn vorige die ik aan m’n 17j gekregen had was plat en aan vernieuwing toe.
    Hij is dus amper 4jaar meegegaan! Ben nu 21.
    Ik moet nu in februari terug op controle.
    Zo’n controle houd niet veel in, je hoeft geen schrik te hebben!
    Ze leggen een soort van magneet op je pm. Die magneet is verbonden aan een soort computer. Ze lezen de pm dan uit, dat doet geen pijn.
    Daarna testen ze de pm wel, ze laten je hart sneller kloppen. Dit voel ik wel,is beetje raar gevoel, maar doet eigenlijk ook geen pijn.
    Je bent ook verbonden aan een ECG toestel tijdens de uitlezing van de pm.
    Dit is het zowat hoe het bij mij gebeurt.
    Hopelijk ben je er iets mee.

    Groetjes!!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 72)
Reageer op: Reactie #82752 in plaatsen pacemaker
Je informatie: