default-header

pijnlijke dotterbehandeling

Home Forums Dotteren pijnlijke dotterbehandeling

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #79368 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    afgelopen donderdag is er bij mij een dotterbehandeling gedaan nadat een katheterisatie 3 vernauwingen aan het licht bracht en ik ook erg veel pijn op de borst had.De dotterbeh. was erg pijnlijk, mijn eerste infarct viel erbij in het niet., er zijn 5 stents geplaatst en dat was ook even schrikken! Hoe nu verder, moet ik voorzichtiger leven of wat? Ik ben diabeet en weet dat dit een risico is maar zo erg had ik het ook niet verwacht. Zijn er meer mensen die dit herkennen?

    #86106 Reageer
    Patrice
    Gast

    Heel erg herkenbaar Eliza! Ik ben inmiddels 5 keer gecatheteriseerd en gedotterd… Ik weet dat ze hiermee mijn leven redden, maar de paniek slaat vaak in de ambulance al toe, als ik wordt doorgestuurd naar Zwolle.

    De laatste keer via mijn arm, inmiddels 5 weken geleden en de pijnklachten zijn nog niet over, net of iemand steeds over het bot van mijn bovenarm schraapt. Volgende keer weer extra valium en gewoon via mijn lies.

    Maar met het zetten van 5 stents moeten ze inderdaad 5 keer die ballon even opgeblazen houden. Met alle pijn van dien.
    Voorzichtig leven? Nee hoor, wat een goed idee is om met de hartfalenverpleegkundige te gaan praten. Er zijn tal van dingen georganiseerd die er voor zorgen dat je niet als hartpatiënt, maar gewoon als mens met een hartkwaal kunt leven.
    Zo ga ik aanstaande woensdag beginnen met conditietraining onder begeleiding in het ziekenhuis. Ben inmiddels 49, helemaal niet meer sportief, maar ervaring leert dat ik me heel erg zeker ga voelen om weer dingen aan te pakken, zelfs als ik erbij zweet, zonder bang te hoeven zijn dat ik dood neerval. Er is ongetwijfeld ook voor jou iets om te doen, om de onzekerheid weg te halen.

    Maar het is pas afgelopen donderdag gebeurd, dus je bent net thuis. Eerst ga je een paar weken rustig aan doen, geen druk op het systeem zetten (niet stofzuigen, grasmaaien, dingen tillen of boven je hoofd kracht zetten; enfin je zult het lijstje ook wel meegekregen hebben) en lief zijn voor jezelf. Over een week of 6 is het vroeg genoeg om na te gaan denken wat je het liefst zou willen. Heel veel sterkte en laat af en toe weten hoe het met je gaat! groetjes en sterkte, Patrice.

    #86107 Reageer
    eliza1
    Deelnemer

    bedankt voor de snelle reactie wat betreft de pijnlijke dotterbehandeling, nu blijkt maar weer eens wat er een summiere voorlichting wordt gegeven op dit gebied en hoe makkelijk er soms over gedacht wordt door de doktoren en toch ook wel door je omgeving. Het grijpt meer in dan je denkt.Over je advies om met een verpleegkundige te praten lijkt me een goed idee, ga ik vast doen!

    #86152 Reageer
    berna43
    Deelnemer

    Hallo ,

    Ik heb maandag dus een hartkatherisatie gehad .
    En ja er zit weer een vernauwing .
    Nu moet ik wachten op een afspraak voor Dotteren .
    Dit gaan ze in Zwolle doen .
    Ik ben erg bang en moe vooral .
    De plek in mijn lies is net of het nog verdoofd gevoel .
    Duimen jullie dat alles goed gaat ?

    #86153 Reageer
    Patrice
    Gast

    beste Berna,

    heel veel sterkte. Ik ben vorige week dinsdag nog gecatheteriseerd in Zwolle, na opname met hartklachten. Heb gewoon om meer valium gevraagd en of het via mijn lies kon. Geen probleem. Wil niet zeggen fluitend, maar toch duidelijk meer ontspannen dan tijdens het gevecht via de arm, het onderzoek ondergaan.
    Hoop voor je dat het probleem/de vernauwing snel wordt opgelost en je weer gewoon speledingen kunt gaan doen. groetjes Patrice

    ps ik krijg nog steeds geen volle koffiepot van het aanrecht, heb dit ook verteld in Zwolle. Ze zijn blij met de feedback over catheteriseren via de arm, omdat het vaak maanden duurt voordat een patiënt weer wordt gezien op de poli, komt het weinig ter sprake. Maar ik blijk duidelijk niet de enige die zo lang en heftig klachten heeft.

    #86160 Reageer
    berna43
    Deelnemer

    Hallo hoe lang hebben jullie moeten wachten .
    Op een oproep van Zwolle ?
    Als de telefoon gaat denk ik ziekenhuis ……..nee dus .
    Ik wacht tot vrijdag dan bel ik zelf na de planning .
    Ja als het moet dan maar zo snel mogelijk .
    Dan ben ik er vanaf en kan ik ook weer veder met mijn leven .
    Want ja als ik op de bank zit is er niks aan de hand maar bij inspanning ,
    dan krijgt mijn hart te weinig zuurstof ……..
    En ik ben te jong om alleen maar stil te blijfen zitten .
    44 jr en dan al zoveel klachten is ook niet gezond .
    Ben blij met het internet daar kan ik lekker van mij af schrijfen .

    groetjes en word vervolgd :laugh: :laugh: :laugh:

    #86161 Reageer
    Patrice
    Gast

    Het is altijd afhankelijk van wat ze vinden. In Utrecht hebben ze me na een hartinfarct op 12 januari 2006 door laten tobben tot 29 mei, toen hebben ze pas gedotterd en de stents geplaatst. Waarom???? Geen idee.
    Nu was ik acuut opgenomen op vrijdag en werd dinsdag gecatheteriseerd. Heb al die dagen wel aan het infuus met vaatverwijders gelegen; lang leve de hoofdpijn.

    Hoop voor je dat je snel aan de beurt bent. Groetjes Patrice

    #86198 Reageer
    berna43
    Deelnemer

    Hallo Patrice,

    Ik wil even zeggen dat ik a.s vrijdag 8 oktober om 8.00 in Zwolle moet zijn .
    En dan word ik s middags gedotterd duim je voor mij dat alles goed komt ?

    word vervolgd

    #86199 Reageer
    Patrice
    Gast

    Ik ga zeker voor je duimen! 🙂
    En alles komt ook goed. Geef van tevoren aan dat je er erg zenuwachtig over bent, en of je iets tegen de zenuwen/spierspanning mag hebben. Van dat extra shot valium slaap je daarna in ieder geval ook even lekker. Je mag toch niet meteen over een hekje springen als je behandeld bent, beetje rust en geruststelling maakt dat je dan weer een beetje tot jezelf komt.
    Heel veel succes. Ik moet volgende week donderdag naar Zwolle, maar alleen voor een ECG en om te praten over hoe verder vanaf hier.
    Hartelijke groet, Patrice

    #86219 Reageer
    berna43
    Deelnemer

    Hallo ,

    Ik ben weer thuis !
    Alles is goed gegaan .
    Kreeg op mijn verzoek nog diacepan dat had ik wel nodig.
    Ja en ik ben wel door de lies gedotterd .
    Ging goed ze waren ook erg lief voor mij .
    Door met mij te praten ging het sneller dan de hartkathersisatie.
    Ik heb 1 stend gekregen .
    Wat ik merk dat ik geen p ijn meer in mijn linker arm heb .
    En ik mocht stoppen met de monocedocard.
    Moet over 6 weken naar de cardioloog .
    En ga maandag ook meteen bellen voor Hartrevalidatie.
    Om weer te leren mijn lichaan weer te vertrouwen .
    Als je begrijpt wat ik bedoel.

    groetjes van Berna :laugh: :laugh: :laugh:

    #86221 Reageer
    Patrice
    Gast

    Beste Berna,

    wat een goed nieuws.
    Als je aangeeft dat je er als een huis tegenop ziet, gaan ze er goed op in, zo zie je maar. Ik ben net klaar met revalideren, zometeen de fietstest en donderdag naar Zwolle voor controle.
    Fijne dag, neus in de zon; in ieder mens huist een stokstaartje!
    groetjes Patrice

    #86222 Reageer
    berna43
    Deelnemer

    Hallo Patrice,

    Hoe vaak ben jij gaan revalideren ?
    2x per week en dan 12 weken ?
    Ik denk dat ik dat ook ga doen .
    Bewegen is altijd goed .
    Ik zwem graag .
    p.s ik moet 18 november voor cotrole.

    groetjes van Berna

    #86223 Reageer
    Patrice
    Gast

    ik ben gedurende 6 weken drie keer per week ’s morgens om 8.15 uur een half uur gaan fietsen onder begeleiding van de fysiotherapeut. En nu zijn we op zoek naar een zumba groep in de buurt, gaan we met de buurvrouwen eens even wat van onze spek verbranden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: Reactie #86107 in pijnlijke dotterbehandeling
Je informatie: