default-header

Pijn na open hart operatie op de borst/in de borst?

Home Forums Help?!? Pijn na open hart operatie op de borst/in de borst?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #80561 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    🙁 Ik ben 6-11 j.l. geopereerd aan mijn hart. Borstbeen is open gezaagd, en er is een nieuwe klep geplaatst. Ook een pericard Cyste verwijderd en ze hebben mijn aorta kleiner gemaakt.
    Alles is prima gegaan. Nu heb ik uiteraard heel veel pijn op mijn borst, niet aan de wond, want dit geneest echt heel goed en snel. maar ik heb maar zo”n enorme pijn in mijn rechter borst. Ik weet niet wat ik voel, omdat ik nog nooit zo”n operatie heb gehad. Ik vind het wel meer steken met de dag, en het is steeds pijnlijker. Voelt echt niet goed. Het voelt wat je voelt als je moet hoesten of niesen, maar dan zonder, Zomaar dus. Ik maak me daar eigenlijk steeds meer zorgen over. Ik heb geen koorts. Geen hartkloppingen verder niets. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en die het herkent. Ik moet de 14e januari pas terug voor een scan en echo ter controle maar dat duurt me zo lang. Ik moet zeggen dat ik wel onzeker ben geworden doordat dit hartfalen per toeval is ontdekt, en serieus slecht was, dus nu maak ik me zorgen dat ik weer zo gemakkelijk over deze pijnklachten heen ga, en het mis gaat. Brrrr. Thanx alvast voor de antwoorden!

    #93081 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Haarenzo,

    Je hebt vrij recent een flinke ingreep ondergaan. Fijn dat de wond voorspoedig geneest. Ik denk dat je hier toch het beste mee naar je huisarts kunt gaan, al is het maar ter geruststelling. Persoonlijk vind ik dat je bepaalde klachten/signalen niet moet negeren. Je huisarts kan beoordelen of een vervroegde afspraak bij je cardioloog zinvol is. 14 Januari is nog ver weg.

    Sterkte!

    Hartegroet,
    Annemarie

    #93083 Reageer
    lamu
    Gast

    goedemiddag,

    ik zou gewoon het ziekenhuis waar u geopereerd bent bellen die weten precies waar ze het over hebben en wat er gedaan is. na mijn operatie had ik een telefoonnummer waar ik 24 uur per dag 7 dagen in de week naar toe kon bellen met al me vragen of problemen. ik zou er niet mee wachten al is het alleen voor u gemoedsrust.

    met vriendelijke groet Laurens

    #93084 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    pijn kan evt van de ijzerdraadjes komen waar de boel weer mee in elkaar geknutseld is, hoor je wel eens vaker
    Dus toch ff huisarts of ziekenhuis bellen..

    #93085 Reageer
    Haarenzo
    Gast

    Ik heb gister contact gehad met patientenbelangen hartstichting. Tot de conclusie gekomen dat ik al weer veel te veel wil doen, te snel weer aan het werk. Neemt niet weg dat het advies was: na het weekend cardioloog bellen. En het daar voorleggen. Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop dat het jullie bereikt, ik heb nog nooit iets gepost hier.

    #93086 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Haarenzo,

    Je berichtje staat ‘zwart op wit’. 😉
    Misschien toch even een tandje terugschakelen?

    Een voorspoedig verder herstel gewenst.

    #93090 Reageer
    animal
    Gast

    Je kunt nog wel maanden pijn houden ,en misschien wel langer.
    Ik had echt het gevoel of er een vrachtwagen over mijn borst was gereden .
    En niet alleen pijn in mijn borst ,maar ook schouders en nek.
    Tijdens de operatie lig je lang in een erg oncomfortabele houding en als het borstbeen is door gezaagd kunnen ze nog steeds nergens bij ,dan moeten ze je open wrikken om overal bij te kunnen.
    Voorlopig dus heel rustig aan doen .
    Heb je geen boekje of foldertje gekregen met wat je wel of niet mag doen ,en krijg je geen revalidatie.
    En natuurlijk ,als je het niet vertrouwd naar je (huis)arts gaan .
    Luisteren naar je lichaam ,dat is heel belangrijk.

    #124282 Reageer
    Dennisvk
    Gast
      Hoi ik heb die zelfde stekende pijn ook rechts op de borst dus lees ff mee ik bdn 5 / 12. Geopereerd
    #127872 Reageer
    Astrid
    Gast

    Ik heb bijna 3 jaar geleden een open hart operatie ondergaan. Alles ging goed volgens de chirurg en de wondgenezing ging voorspoedig. Ik had wel heel erg veel zenuwpijn aan de huid van de borst en die was zo erg dat ik daar tenslotte na veel zeuren morfine voor kreeg. Het duurde een paar maanden voordat die pijn over was. Volgens de artsen waren er veel kleine huidzenuwen beschadigd.
    Ik had ook veel pijn en steken aan mijn borstbeen en sternum. En als ik ging liggen een sterk opzij trekkend gevoel in beide borsten.
    Nu bijna 3 jaar later heb ik dat trekkende gevoel nog steeds elke keer als ik op mijn rug ga liggen. En ook rondom en gedeeltelijk in beide borsten is het pijnlijk als je erop drukt, alleen niet aan de onderkant van de borsten.
    Ik heb dit meerdere keren aan de cardioloog gemeld en ook aan de huisarts, maar men doet er niks mee. Het lijkt alsof de boodschap is dat ik er maar mee moet leren leven.
    Ik zou graag willen weten of andere vrouwen daar ook last van hebben.

    #129525 Reageer
    E.
    Gast

    Ik ben 1 maart geopereerd maar heb nog steeds pijn aan mijn linkerborst waar de ader is weggehaald om de bypass te maken. Ik denk dat dit normaal is omdat er nieuwe banen aangelegd moeten worden voor de nieuwe aders dus ik wacht nog maar een tijdje af. Niet te snel ongerust maken denk ik.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Reactie #93084 in Pijn na open hart operatie op de borst/in de borst?
Je informatie: